تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آبان 1398 - 5:52
کد خبر : 66581

افزایش ۲۰ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

افزایش ۲۰ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، علی رحمتی صبح امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار اظهار کرد: در ۷ماه سال‌جاری ۲۵۰هزارو۶۴  تن کالا توسط ۱۱هزار و ۳۰۲ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده که از این تعداد ۲۲۵هزار

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، علی رحمتی صبح امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار اظهار کرد: در ۷ماه سال‌جاری ۲۵۰هزارو۶۴  تن کالا توسط ۱۱هزار و ۳۰۲ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده که از این تعداد ۲۲۵هزار و ۴۵۰ تن کالا توسط ۱۰هزار و ۲۵۲ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۴هزار و ۶۱۴ تن کالا توسط هزار و ۵۰ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

وی افزود: کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، میل‌گرد، سیب‌زمینی و آهن آلات عمده کالاهای صادراتی ایرانی است که در این مدت صادر شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه،گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده بیان کرد: در مدت یاد شده بیش از ۹۵ هزار و ۸۵۳ تن کالا توسط ۳هزار و ۹۴۶ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف،گچ، نئوپان، بیسکویت، سنگ‌های ساختمانی، پروفیل و نمک عمده‌ترین کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل پایانه مرزی بیله سوار را جزء ۵ پایانه برتر کشور دانست و گفت: در مجموع صادرات، واردات، ترانزیت ورودی و خروجی ۵۴۴ هزار و ۳۱۸ تن کالا از طریق این پایانه جابه‌جا شده است.

تردد بیش از۹۲۳ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در ادامه از تردد ۹۲۳ هزار و ۷۱۰ نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار در ۷ ماهه سال‌جاری خبر داد.

رحمتی با بیان اینکه ورود مسافر خارجی ۱۸ درصد افزایش یافته گفت: در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸۰۷ هزار و ۵۹۱ نفر تردد مسافر انجام شده بود در مجموع ورود و خروج ۱۸ درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: از این میزان مسافر ۱۸۲ هزار و ۲۶۳ نفر با وسائط نقلیه اعم اتوبوس، مینی بوس و سواری و ۷۴۱ هزار و ۴۴۷ نفر نیز با پای پیاده تردد کرده‌اند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به تردد ۵۷ هزار و  ۲۱۹ دستگاه انواع وسائط نقلیه در ۷ ماه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار گفت: تردد اتوبوس از این پایانه ۷۸ درصد افزایش یافته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد