تاریخ انتشار : جمعه 3 آبان 1398 - 12:39
کد خبر : 66306

نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شود

نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت السلام و المسلمین محمود اصغری در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سرعین اظهار کرد: پیامبران و امامان در راه امر به معروف و نهی از منکر زحمات فراوانی کشیدند و امروز ما نیز باید این سختی‌ها

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت السلام و المسلمین محمود اصغری در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سرعین اظهار کرد: پیامبران و امامان در راه امر به معروف و نهی از منکر زحمات فراوانی کشیدند و امروز ما نیز باید این سختی‌ها را تحمل کرده و اجازه ندهیم این فریضه مهم در جامعه به فراموشی سپرده نشود.

وی با اشاره به اهمیت تقوا، افزود: تقوا از چنان جایگاهی برخوردار است که وقتی ابوذر غفاری از پیامبر اکرم(ص) درخواست موعظه می‌کند، حضرت در جواب ابوذر می‌فرمایند که “از خداوند بترس و تقوا داشته باش‌”.

امام جمعه شهرستان سرعین با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع)، بیان کرد: دعوت به توحید و دوری از شرک، رساندن انسان به تکامل، علم‌آموزی و دورکردن مردم از خرافات و امر به معروف و نهی از منکر از جمله اهداف پیامبران در جامعه بود.

اصغری با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده و  روز نوجوان و هفته بسیج دانش آموزی، شهید فهمیده را الگویی بی‌نظیر برای نوجوانان و جوانان دانست که با وجود سن کم به دفاع از دین و وطن خود شتافت و در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد.

وی با اشاره به سالروز پذیرش عهدنامه کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳، گفت: عهدنامه کاپیتولاسیون از ننگین‌ترین عهدنامه‌هایی بود که امام خمینی(ع) به افشاگری و اعتراض در این مورد پرداخت و فرمود که با پذیرش این عهدنامه عزت ما پایمال شد، اسلام از بین رفت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد