تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مهر 1398 - 9:39
کد خبر : 65040

پلیس سمنان نقشی در برخورد با معترضان به دفن زباله نداشته/ افزایش تلفات جاده‌ای در استان سمنان

پلیس سمنان نقشی در برخورد با معترضان به دفن زباله نداشته/ افزایش تلفات جاده‌ای در استان سمنان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا-سرهنگ عبدالله حسنی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: اگرچه بخش قابل توجهی از مواد کشف شده به دلیل ترانزیت مواد از محورهای این استان است ما بخش زیادی نیز در داخل شهرهای مختلف استان کشف شده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا-سرهنگ عبدالله حسنی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: اگرچه بخش قابل توجهی از مواد کشف شده به دلیل ترانزیت مواد از محورهای این استان است ما بخش زیادی نیز در داخل شهرهای مختلف استان کشف شده است.

وی با ابراز تاسف از افزایش تلفات جاده‌ای در این استان گفت: متاسفانه برخلاف برنامه‌ریزی‌های انجام شده ناجا که قرار بود تلفات جاده‌ای در سال‌جاری کاهش یابد در ۶ ماهه نخست سال این مهم در استان سمنان اتفاق نیفتاده و تلاش می‌کنیم که آن را در ۶ ماهه دوم سال جبران کنیم.

افزایش تلفات جاده‌ای در استان سمنان

این فرمانده ارشد انتظامی از گستردگی جاده‌ها و تردد بالای آنها به عنوان یکی از دلایل حجم بالای تصادفات در استان نام برد و افزود: بیش از ۴۰۰۰کیلومتر جاده اصلی و فرعی در سطح استان سمنان وجود دارد و ۵۳۰ کیلومتر از محور پرتردد تهران مشهد در استان واقع شده که حجم بالای تلفات جاده‌ای استان نیز مربوط به همین محور است.

سرهنگ حسنی  از افزایش ۶ درصدی تلفات در تصادفات برون‌جاده‌ای این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: عمده مشکل ما در تصادفات مربوط به جاده‌های برون‌شهری است.

وی با بیان اینکه میزان تلفات انسانی در تصادفات درون‌شهری اتستان در ۶ ماهه اخیر ۱۲ درصد کاهش داشته گفت: تلاش پلیس بر این است که در ۶ ماهه دوم علاوه بر تداوم روند کاهشی تلفات درون‌شهری، میزان تصادفات منجر به فوت در جاده‌های برون‌شهری را نیز کاهش دهد.

فرماندهی انتظامی استان سمنان از افزایش ۱۸۸ درصدی جرائم سایبری در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از امور جامعه در فضای مجازی انجام می‌شود این افزایش جرائم نیز طبیعی است.

وی از تلاش پلیس فتا برای کشف جرائم خبر داد و افزود: ۸۷ درصد پرونده‌های تشکیل شده در این بخش در ۶ ماهه اول سال منتج به نتیجه شده است.

افزایش ۳۵۵ درصدی کشف کالای قاچاق

وی از مبارزه با کالای قاچاق به عنوان یکی از بخش‌هایی نام برد که نیروی انتظامی استان دستاوردهای خوبی داشته ادامه داد:  در این مدت کشفیات کالا و ارز قاچاق در استان با افزایش ۳۵۵ درصدی روبرو بوده است.

حسنی از تداوم مقابله با کالای قاچاق در استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به نقش مخرب کالای قاچاق در تولید داخل پلیس در مبارزه با سودجویان این بخش جدی است و برابر مقررات با متخلفان برخورد می‌کند.

وی با اشاره به لزوم پاسخگو بودن پلیس گفت: در همین ارتباط سامانه ۱۹۷ پلیس به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مردم است.

وی از کاهش ۱۸ درصدی شکایات از پلیس استان خبر داد و افزود: این در حالی است که شمار تماس‌ها و ماموریت‌های پلیس در ۶ ماهه اول سال با افزایش روبرو بوده است.

سرهنگ حسنی از افزایش سه درصدی تقدیرها از پلیس استان خبر داد و اظهار کرد: هیچ ماموری اجازه ندارد که با مردم برخورد نامناسبی داشته باشد. چنانچه مواردی هم وجود داشته باشد قطعا با افراد خاطی برخورد می‌شود.

پلیس سمنان هیچ نقشی در برخورد با معترضان به دفن زباله نداشته است

فرماندهی انتظامی استان سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با برخورد نیروی انتظامی با اجتماع مردم در اعتراض به دفن زباله در مرز استان سمنان و مازندران گفت: نیروی انتظامی استان سمنان هیچ نقشی در این ارتباط نداشته است.

وی با بیان اینکه مردم روستاهای این منطقه حدود ۱۴ سال است که به انباشت زباله در گویچاله و در مرز استان‌های سمنان و مازندران اعتراض دارند ادامه داد: بی‌تردید امنیت مردم برای پلیس از اهمیت بالایی برخوردار است و هرکس بخواهد به این امنیت آسیب بزند پلیس با آن برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه پلیس استان سمنان در هیچ سطحی نقشی در برخورد با معترضان نداشته گفت: البته نیروی انتظامی استان به منظور حفظ امنیت پاسگاه خود در آن محدوده را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه شورای تامین استان مازندران با توجه به شرایط خود تصمیم گرفته ادامه داد: از آنجا که ما در جریان این شرایط نیستم نمی‌توانیم اظهارنظر کارشناسانه‌ای در این ارتباط داشته باشیم. ضمن اینکه نیروی انتظامی استان هیچ نقش مستقیمی در این ارتباط نداشته است.  

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد