تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 شهریور 1398 - 11:13
کد خبر : 64196

ارتباط بین بخشی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کهگیلویه و بویراحمد تقویت شود

ارتباط بین بخشی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کهگیلویه و بویراحمد تقویت شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حسین کلانتری روز چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: برخی مسائل در این بخش نیار به جلسات پی در پی و تشکیل نشست های گوناگون در استانداری ندارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حسین کلانتری روز چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: برخی مسائل در این بخش نیار به جلسات پی در پی و تشکیل نشست های گوناگون در استانداری ندارد و تنها می توان آن ها را با یک ارتباط و گفت و گوی کوتاه توسط دستگاه ها رفع کرد.

وی با اشاره به اظهارات مدیرکل امور عشایر استان در خصوص خروج روزانه بیش از یکهزار راس دام از کهگیلویه و بویراحمد، افزود: شماری از دستگاه های متولی بر بسیاری از مسائل در حوزه قاچاق کالا و ارز اشراف اطلاعاتی لازم را ندارند و هنوز با وظیفه اصلی خود آشنا نیستند.

کلانتری بیان کرد: این درحالی است که امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خود یکی از مسئولان اصلی در این مشکل بوده که باید در راستای پلاک کوبی هرچه سریع تر دام های سبک و سنگین در این استان اقدام شود.

وی عنوان کرد: در صورتی که تمامی دام های سبک و سنگین این استان با هم افزایی دستگاه های متولی پلاک کوبی شوند، دام های قاچاق به راحتی تشخیص داده خواهند شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نشست بعدی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان باید مسئولان این حوزه تاریخ دقیق اتمام این پلاک کوبی را اعلام کنند و در صورت کم کاری با آن دستگاه ها برخورد می شود .

کلانتری همچنین بر تعیین تکلیف اموال تملیکی در این استان ظرف یک هفته تاکید کرد.

جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در این استان در پنج ماه اول امسال حدود ۲۶۳ میلیارد ریال و در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۴ میلیارد ریال بوده است.

حسین بهمنی افزود: خودروهای توقیف شده در پنج ماه اول امسال در کهگیلویه و بویراحمد ۲۸۳ دستگاه و در مدت مشابه سال گذشته نیز ۳۲۵ دستگاه بوده است.

وی ابراز داشت: عمده کشفیات در این حوزه پوشاک، لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی، لوازم آرایشی، پارچه، مشروبات الکلی، مواد غذایی و لوازم خانگی بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امسال یک هزار و ۷۴۱ مورد بازرسی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه انجام شده که ۱۸ مورد پرونده تشکیل شد.

سالار حسین پور افزود: در این راستا با ۹۸ تخلف به طور جدی برخورد شد و ارزش این کالاهای قاچاق ۶۷ میلیون ریال بوده است.

وی تاکید کرد: تاکنون یک هزار و ۸۵۶ انبار در سامانه انبار ثبت نام کرده اند و ورود و خروج کالاهای آن ها بررسی می شود.

۹۸۶۸/۱۶۶۲

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد