تاریخ انتشار : دوشنبه 25 شهریور 1398 - 10:32
کد خبر : 64013

همکاری بین استانی در مبارزه با قاچاق باید تقویت شود

همکاری بین استانی در مبارزه با قاچاق باید تقویت شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا،سید«علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست مشترک کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های مرکزی و لرستان در اراک افزود: هم‌افزایی توان کارشناسی و تصمیم سازی در برنامه‌های مبارزه با قاچاق کالا امری ضروری است. وی اظهار داشت: ستاد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا،سید«علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست مشترک کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های مرکزی و لرستان در اراک افزود: هم‌افزایی توان کارشناسی و تصمیم سازی در برنامه‌های مبارزه با قاچاق کالا امری ضروری است.

وی اظهار داشت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیاست  وحدت‌رویه‌ را در سراسر کشور اجرا می‌کند و وجود خودروهای قاچاق‌ هم اختلال در امور اقتصادی کشور ایجاد می‌کند و هم جان و مال مردم را به خطر می‌اندازد.

استاندار مرکزی گفت: رفتار رانندگان خودروهای قاچاق‌ در جاده‌ها بی‌رحمانه است هرچند آنان مسلح نیستند اما تردد پرشتاب آنان برای عبور سریع از جاده‌ها منجر به تصادف‌های دلخراش می‌شود.

آقازاده افزود: امکان به صفر رسانی پدیده قاچاق وجود ندارد و با ممنوعیت ورود یک‌هزار و ۲۰۰ کالا و افزایش نرخ بیکاری، افزایش پدیده قاچاق اجتناب‌ناپذیر است.

وی اظهار داشت: استان‌های مرکزی و لرستان در قلب کشور و در مسیر کریدور اصلی شمال به جنوب از پدیده قاچاق رنج می‌برند و نیاز است در سایه هم‌افزایی امکانات و برنامه‌ها  کمیسیون مشترکی را در راستای مبارزه با کالای غیرمجاز داشته باشند.

استاندار مرکزی گفت: موضوع خودروهای حامل قاچاق در استان‌های مرکزی و لرستان باید در دبیرخانه‌ مشترکی با انجام امور کارشناسی و بررسی معضلات دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان نیز در این نشست گفت: یک‌هزار و پنج دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق‌ سال گذشته در این استان توقیف شد و ۴۶۰ خودروی قاچاق‌بر نیز امسال به چنگال قانون گرفتار شده است.

«محمود ثمینی» افزود:  می‌طلبد که تصمیم واحدی با توجه به مفاد قانونی برای مقابله با این معضل در استان‌های مرکزی و لرستان گرفته شود و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

وی اظهار داشت: بیشترین تمرکز در مبارزه با خودروهای قاچاق‌بر باید در استان‌های مبدا صورت گیرد تا اثرگذاری را به همراه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: ۹۲ میلیارد ریال پارچه قاچاق امسال در این استان کشف شد درحالیکه آمار قاچاق پارچه در سال گذشته از این استان ۴۸ میلیارد ریال بوده است.

ثمینی افزود: ارزش لوازم خانگی قاچاق کشف شده استان لرستان در سال جاری ۸۲ میلیارد ریال است و هفت میلیارد ریال لوازم آرایشی قاچاق نیز کشف شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: یک‌هزار و ۶۹۷ مفر امسال در راستای پدیده قاچاق کالا در لرستان دستگیر شدند که نسبت به  مدت مشابه قبل ۶ درصد رشد داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است با هرگونه تغییر در ظاهر خودروها برخورد کند و این مهم شامل خودروهای قاچاق‌بر نیز می‌شود.

«بهروز اکرمی» افزود: پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی باید قبل از ورود نیروی انتظامی و امنیتی نسبت به توقف خودروهای قاچاق‌بر اقدام کنند.

یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت استان مرکزی در ۱۲ شهرستان استان ساکن هستند.

۶۹۹۱/۶۰۱۳

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد