تاریخ انتشار : یکشنبه 24 شهریور 1398 - 7:34
کد خبر : 63910

۱۷۲۰ قاچاقچی کالا امسال در همدان دستگیر شدند

۱۷۲۰ قاچاقچی کالا امسال در همدان دستگیر شدند

سرهنگ رضا زارعی روز یکشنبه در نشست اعضای برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان افزود: ۸۰ درصد دستگیرشدگان غیربومی و اهل و ساکن استان‌های غربی و مرزی کشور، ۱۵ درصد بومی و پنج درصد ساکن جنوب کشور هستند. وی با بیان اینکه ۲۵ درصد دستگیرشدگان دارای شغل و وضعیت

سرهنگ رضا زارعی روز یکشنبه در نشست اعضای برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان افزود: ۸۰ درصد دستگیرشدگان غیربومی و اهل و ساکن استان‌های غربی و مرزی کشور، ۱۵ درصد بومی و پنج درصد ساکن جنوب کشور هستند.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد دستگیرشدگان دارای شغل و وضعیت مالی خوبی هستند اظهار داشت: ارزش ریالی کالاهای کشف شده در ۶ ماهه سالجاری یک هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش دارد.

رییس پلیس آگاهی استان همدان ادامه داد: ۱۰۶ فقره پرونده مهم بالای یک میلیارد ریال ۶ ماهه سالجاری تشکیل شده است که نسبت به سال گذشته شمار پرونده‌های مهم ۳۸ درصد افزایش داشته است همچنین چند مرحله رزمایش سراسری و چهار مرحله رزمایش استانی در راستای مبارزه با قاچاق کالا اجرا شده است. 

سرهنگ زارعی افزود: طبق بررسیهای صورت گرفته قاچاقچیان اقدام به وارد کردن دستگاه ماینر به داخل کشور کرده و پس از انتقال به داخل کشور توسط افراد فرصت طلب در مرغداری ها، سنگ بری ها و شهرک های صنعتی و منزل شخصی اقدام به نصب و راه اندازی دستگاه ماینر با استفاده از برق غیرمجاز کردند. 

وی ادامه داد: با همکاری شرکت برق نسبت به رصد مشترکان واحدهایی که مصرف برق بالایی دارند، بازرسی از محل، جمع‌آوری دستگاه و ارسال پرونده به تعزیرات و حکومتی اقدام شده است.

رییس پلیس آگاهی استان همدان اظهار داشت: در این راستا با همکاری و مشارکت شرکت برق همدان ۲۵۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و  ۲۶ محل نصب دستگاه ماینر شناسایی شد.

سرهنگ زارعی یادآوری کرد: قبل از برداشت گندم احتمال خریداری و خروج گندم از کشور توسط افراد فرصت طلب و سودجو وجود داشت که در این راستا از خروج  و جابجایی گندم و آرد در استان جلوگیری شد و در ۶ ماهه سالجاری ۲۴۳ تن گندم و آرد کشف و به اداره غله تحویل شد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت گوشت و ممنوعیت خروج مرغ زنده و کشتار شده از همدان به سایر استان ها در این مدت ۲۵۰ هزار قطعه مرغ بدون مجوز کشف و تحویل کشتارگاه ها شد که این اقدام سبب کاهش قیمت گوشت مرغ شده است.

رییس پلیس آگاهی استان همدان گفت: به علت پایین بودن قیمت فرآورده های نفتی افراد سودجو از این فرصت استفاده کرده و با جمع آوری و دپو فرآورده های نفتی آنها را با شیوه و شگردهای مختلف به استان های مرزی غرب و جنوب کشور منتقل و سپس از کشور خارج می‌کردند که امسال با همکاری شرکت نفت ۶۳۰ هزار لیتر انوع فرآورده های نفتی کشف شد.

سرهنگ زارعی افزود: با توجه به ابلاغیه و شیوه نامه جابجایی دام زنده سبک و سنگین توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  این موضوع در دستور کار تمامی سازمان های متولی از جمله پلیس آگاهی قرار گرفت که ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش در زمینه جابجایی و خروج دام زنده را شاهد هستیم. 

وی بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال ۹۸ به سال رونق تولید توسط رهبر فرزانه انقلاب، بیانیه گام دوم انقلاب و دغدغه و تاکید معظم له و مسئولان قوا در زمینه مسائل اقتصادی، تقویت اشتغال و رونق فضای کسب و کار، نیروی انتظامی جایگاه بالایی در این زمینه دارد.

رییس پلیس آگاهی استان همدان اضافه کرد: حجم ورودی کالای قاچاق از طریق مرزهای غرب کشور به همدان و سایر استان ها کاهش یافته ولی از بنادر جنوبی کشور شامل گناوه، خرمشهر، اهواز و آبادان به سایر استان ها از جمله همدان افزایش داشته است.

سرهنگ زارعی ادامه داد: نوسانات بازار ارز از سال گذشته تاکنون باعث خروج برخی کالاهای یارانه ای و اساسی به خارج از کشور شده است.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد