تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1398 - 5:22
کد خبر : 62731

خدمت خالصانه از جمله موارد یک مدیر موفق و ممتاز است

خدمت خالصانه از جمله موارد یک مدیر موفق و ممتاز است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی که در سالن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار کرد: جلسه به مناسب انتخاب برترین‌ها در جشنواره شهید رجایی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی که در سالن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار کرد: جلسه به مناسب انتخاب برترین‌ها در جشنواره شهید رجایی است. 

وی با اشاره به برترین‌های قرآنی یعنی کسانی که از نظر قرآن نمونه هستند، گفت: در جشنواره شهید رجایی فاکتورهایی برای ارزیابی است که در ایجاد انگیزه در سایر نهادهایی که به نحوی نتواتسته‌‌اند تلاش کنند، برای سال بعدی تلاش خود را کنند. 

آل‌هاشم افزود: افرادی که اطاعت و شکرگزاری آنها بیشتر است، یعنی هم اطاعت می‌کنند و هم به سبب آن شاکر پروردگار هستند از منظر قرآن ممتاز است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود ادامه داد: هر نعمتی داریم باید شاکر باشیم زیرا هر چه داریم از آنِ اوست. 

امام جمعه تبریز، شاخص دوم برتر قرآنی را رفتار مناسب با داخل مجموعه و ارباب رجوع است، تصریح کرد: در یک اداره و سازمان مواردی داریم که کارمندان اجازه دیدار با مدیر آن مجموعه را ندارند از این‌رو تواضع یکی از موارد قابل توجه است. 

وی اضافه کرد: تواضع انسان را کوچک نمی‌کند بلکه بزرگ می‌کند و هر کسی به خاطر خدا تواضع کند، انسان او را بزرگ می‌کند. 

آل‌هاشم با بیان اینکه حلم و بردباری دیگر شاخص برای برتری از نظر قرآن است، گفت: همه ما مدیر شده‌ و شاهد برخی مواقع بودیم به طوریکه خداوند در قرآن فرموده است که وقتی جاهل را دیدید سلام کنید و حلم و خویشتن‌داری داشته باشید. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: خدمت خالصانه، شب‌زنده‌داری از جمله موارد یک مدیر موفق و ممتاز است. 

وی با اشاره بر اینکه مدیر باید خوف و خشیّت از درگاه الهی داشته باشد،گفت: مدیر باید همیشه نسبت به عملکردیی که دارد از درگاه خداوند هراس داشته باشد و همیشه نگران کارهای خود آن باشد. 

آل‌هاشم، اعتدال در انفاق و مصرف را مورد اشاره قرار داد و گفت: مدیری که در یک اداره مشغول است نباید اسراف و ریخت و پاش کرده و از امکانات دولت به نفع خود استفاده کند و با پول بیت‌المال برای رای‌آوری در انتخابات و یا محبوبیت بیشتر خود استفاده کند بلکه اگر دوست دارد انفاق کند از مال خود بکند نه از بیت‌المال. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: متاسفانه برخی‌ آنقدر بدبخت هستند که از پول بیت‌المال خرج می‌کند تا نماینده مدنظر خود انتخاب شود. 

وی با تاکید بر پرهیز از انحرافات در یک مدیر گفت: ممتاز کسی است که دچار انحرافات نباشد چراکه کسی احتمالا مدیریت خوبی دارد ولی در مدیریت دچار انحراف شود و مدیری که دچار انحراف شود، قطعا روی زیرمجموعه‌اش نیز اثر خواهد گذاشت. 

آل‌هاشم، حفظ حریم عفت و پاکدامنی از ویژگی‌های ممتازین از منظر قرآن است، گفت: امروز افرادی که ممتاز شدند این شرایط قرآنی را نیز با خود مقایسه کنند و اگر چنین شرایطی را ندارند، برای به دست آوردن آن تلاش کنند. 

وی با بیان اینکه مدیر باید حامی افراد با عفت و پاکدامن باشد، توضیح داد: اگر مدیران در رابطه با عفاف و حجاب عملکرد و خوبی داشته باشند، قطعاً موفق می‌شویم.  

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی متذکر شد: اصلا باید یکی از امتیارات و تشویقات مدیر، مسئله عفاف و حجاب باشد. 

امام جمعه تبریز تاکید کرد: اگر بار دیگر آن غرفه‌ها و آن وضعیت را ببینم، شخصا از طریق مبادی ذیربط و راساً اقدام خواهم کرد. 

وی بیان کرد: بیمارستان‌ها، ادارات و غیره را کنترل کنید چراکه همیشه قبل از خطبه‌های نماز جمعه  جلوی من را گرفته و می‌گویند تذکر حجاب و عفاف دهید. 

آل‌هاشم در ادامه گفت: اگر امروز ۱۵ دستگاه معرفی می‌شود، به منزله این است که مابقی بد هستند بلکه باید آنها تیز تلاش بیشتر کرده و برای سال بعد آماده شوند. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد