تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 بهمن 1399 - 11:20
کد خبر : 94132

خداحافظی با مدارس خشتی و گلی در زنجان

خداحافظی با مدارس خشتی و گلی در زنجان

جهانگیر صفری ظهر امروز (۳۰ بهمن‌ماه) در آیین افتتاح مجتمع آموزشی ۴۲ کلاسه سردار سلیمانی و کلنگ‌زنی همزمان ۱۵ مدرسه که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: اعتبارات ملی این اداره‌کل در سال ۹۶ به میزان ۱۰ میلیارد تومان بود که این اعتبار امسال به بیش از ۵۰ میلیارد تومان با صد درصد

جهانگیر صفری ظهر امروز (۳۰ بهمن‌ماه) در آیین افتتاح مجتمع آموزشی ۴۲ کلاسه سردار سلیمانی و کلنگ‌زنی همزمان ۱۵ مدرسه که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: اعتبارات ملی این اداره‌کل در سال ۹۶ به میزان ۱۰ میلیارد تومان بود که این اعتبار امسال به بیش از ۵۰ میلیارد تومان با صد درصد تخصیص رسیده است و باید توجه داشت که در حال حاضر ۱۰۰ پروژه در حال اجرا داریم که ۲۳ مورد آن خیرساز بوده و ۱۹ میلیارد تومان خیران در طرح «آجر به آجر» مشارکت دارند و هیچ پروژه خیری رها شده نداریم.

وی با بیان اینکه با همکاری خیران استان، سرانه فضای آموزشی از ۵.۶ مترمربع به بیش از ۶ مترمربع رسیده است، افزود: مشارکت خیران مدرسه‌ساز استان زنجان امسال نسبت به سال ۹۶ رشد ۱۱۶ داشته است. همچنین در سال ۹۸، استان با مدارس خشتی و گلی خداحافظی کرد و با استاندارسازی سیستم گرمایشی ۱۰۲۹ باب مدرسه در قالب ۳۸۶۵ کلاس درس، بخاری‌های نفتی را جمع کرد.

این مسئول ادامه داد: زنجان به عنوان استان پایلوت در طرح استقرار نظام مکان‌یابی فضاهای آموزشی مطرح بوده و در وقت مقرر به اتمام خواهد رسید. اداره‌کل نوسازی مدارس از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۸۵ پروژه با ۴۲۰ کلاس درس و اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان پروژه تحویل داده و این در حالی است که ۲۳ پروژه سال‌ها طول کشیده بود.

صفری با اشاره به افتتاح پروژه حیات طیبه به عنوان تاکیدات رهبر معظم انقلاب و سند تحول بنیادین، خاطرنشان کرد: پروژه سردار سلیمانی با زیربنای ۸۱۶۰ مترمربع با ۴۲ کلاس درس و اعتبار ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید که نتیجه خوش‌قولی پیمانکار پروژه نیز بود.

در ادامه این مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز اظهار کرد: امروز روز مهم و تولد یک مدرسه در استان است تا دانش‌آموزان تحصیل خود را در آن آغاز می‌کنند.

حسن مظفری ادامه داد: مدرسه سردار سلیمانی دارای ۸۱۶۰ مترمربع زیربنا بوده و ۲۲۷ میلیارد ریال اعتبار دولتی برای آن هزینه شده است. همچنین با تلاش و پیگیری انجام شده در استان، امروز ۱۶ باب مدرسه به عنوان نیاز اصلی شهرستان، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، به طوری که این مهم در تاریخ آموزش استان بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم در ایام شیوع کرونا و آموزش از راه دور، شاهد شکوفایی استعداد دانش‌آموزان باشیم که نیازمند همکاری همه‌جانبه هستیم. مدیران آینده دانش‌آموزان امروز کلاس‌های درس هستند و همه افتخارات علمی، دینی، ورزشی و … کشور از پشت نیمکت مدارس برمی‌خیزد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد