تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396 - 11:33
کد خبر : 6269

ارتقای معارف دینی دانشجویان در کنار دانش‌ورزی موجب افتخار است

ارتقای معارف دینی دانشجویان در کنار دانش‌ورزی موجب افتخار است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، طرح معرفتی «جا دُرهای مشکی(۲)» با هدف ترویج فرهنگ حجاب برتر از ابتدای سال جاری ویژه دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران اهواز اجرا و ظهر امروز ۲۷ اردیبهشت ماه جشن تازه چادری‌ها برگزار شد.  این

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، طرح معرفتی «جا دُرهای مشکی(۲)» با هدف ترویج فرهنگ حجاب برتر از ابتدای سال جاری ویژه دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران اهواز اجرا و ظهر امروز ۲۷ اردیبهشت ماه جشن تازه چادری‌ها برگزار شد. 

این طرح فرهنگی ـ مذهبی شامل کارگاه‌های آموزشی با موضوع مفاهیم حجاب از منظر اسلام و منزلت زن و حجاب در اسلام بود که در اردیبهشت‌ماه با تدریس استادان حوزه علمیه برای دانشجویان دختر برگزار شد. پس از پایان کارگاه‌های آموزشی، تعدادی از دانشجویان که حجاب برتر(چادر) را پذیرفته بودند، به جشن تازه چادری‌ها دعوت شدند. این مراسم ظهر امروز در تالار دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان برگزار و در پایان به ۳۲ نفر از خواهران دانشجو، چادر و بلیت اعزام به مشهد مقدس اهدا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی طی سخنانی در این مراسم معنوی اظهار کرد: هر کار نیکی قابل تقدیر است، چراکه خداوند نیز از انبیاء خود تقدیر و ستایش می کند. بنابراین متولیان امور خوب در دانشگاه و از جمله فعالان کانون عفاف و حجاب و حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی که برگزارکنندگان این طرح ارزشمند بودند، قابل تقدیر هستند.

وی از این طرح معرفتی به عنوان فراخوانی برای بازگشت به خود یاد کرد و گفت: پیام این طرح ارزشمند اینست که نباید خودمان را ارزان عرضه کنیم؛ کمااینکه در روایات اسلامی نیز در کنار توصیه به تواضع و فروتنی، همیشه به این نکته توصیه شده که انسان ها خود را کوچک نشمارند.

شفیعی در پایان عنوان کرد: باعث افتخار دانشگاه و دانشگاهیان است که دختران و پسران دانشجو در کنار دانش‌ورزی به خودسازی و ارتقای معارف دینی نیز می‌پردازند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد