تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 - 6:57
کد خبر : 6167

تشویش اذهان، تهمت و افترا، نقل محافل شبکه های اجتماعی/انتخاب‌های قومی آفت بزرگ انتخابات شورا در رودبارجنوب

تشویش اذهان، تهمت و افترا، نقل محافل شبکه های اجتماعی/انتخاب‌های قومی آفت بزرگ انتخابات شورا در رودبارجنوب

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"رودبار ما"، اندک زمانی بیشتر به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی نمانده است و برای توسعه همه‌جانبه باید معیارها و شاخصه‌های انتخاب اصلح

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"رودبار ما"، اندک زمانی بیشتر به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی نمانده است و برای توسعه همه‌جانبه باید معیارها و شاخصه‌های انتخاب اصلح را بیشتر بشناسیم تا افرادی شایسته را به نهادهای مدیریتی رهنمون کنیم.

کاندیدای اصلح از نگاه مقام معظم رهبری

مردم باید به فکر شناخت اصلح باشند؛ چون امر کوچکى نیست. مسأله انتخابات، مسأله سپردن سرنوشت بخش عمده امکانات کشور به یک نفر و یک مجموعه است. سرنوشت مسائل اقتصادى، مسائل فرهنگى، روابط خارجى و مسائل گوناگون دیگر تا حدود زیادى به این قضیه وابسته است. درست است که قواى دیگر هم هر کدام وظایفى دارند، اما مهمترین مسائل و فعالیتهایى که در بخشهاى مختلف کشور به جریان مى‌افتد، به قوّه مجریّه مربوط است که سرنوشت آن در این انتخابات معلوم مى‌شود. … شوراى نگهبان طبق وظیفه قانونى خود، کسانى را که از لحاظ معیارهاى قانونى صلاحیت دارند، مشخص خواهد کرد. سپس من و شما بایستى در بین این مجموعه نگاه کنیم و کسى را که اصلح است، انتخاب کنیم. این هم وظیفه بسیار مهمى است.»( بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مردم گیلان – ۸۰/۰۲/۱۱)

بر اساس فرموده‌های رهبر معظم انقلاب به عنوان خط مشی و نقشه راه نظام، بهترین فرد یا افراد آن کسى است که درد مردم را بداند و بفهمد.

تبلیغات فرایند طبیعی معرفی کاندیداها است که توسط ستادهای انتخاباتی یا نامزدها و هواداران آن‌ها در طول دوران مجاز تبلیغاتی انجام می‌شود.

دوران تبلیغات کاغدی تمام شد و امروزه شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام نقش تاثیر گذاری در جهت دهی افکار عمومی بازی می کند همین پتانسیل باعث شده است که امروز این شبکه اجتماعی به پاتوقی برای برخی داوطلبان و حامیان آنها برای تبلیغات بدل شود از تجربیات سیاسی و اجتماعی یک دهه گذشته می توان نتیجه گرفت که، امروزه فضای مجازی به عنوان یک ابر رسانه، یکی از ابزارهای قدرتمند و تاثیر گذار در رویدادها و اتفاقات سیاسی و اجتماعی از جمله انتخابات محسوب می شود .

فضای مجازی به مثابه یک ابزار همچون هر ابزار دیگری به شمشیر دو‌لبه می‌ماند. می‌تواند جراحانه عقده‌های جهالت را بیرون کشد یا قصابانه شخصیت ها را سلاخی کند. فضای مجازی به همان میزان که می‌تواند مولد باشد، می‌تواند مخرب باشد.

با وجود اینکه بارها مسئولین و امام جمعه از تریبون نماز جمعه شهرستان رودبارجنوب در رابطه با حفظ حرمت و شأن رقبا و رعایت اخلاق انتخاباتی مطالبی را ارائه کردند اما افسوس که باز شاهد زیرپا گذاشتن و عدم رعایت برخی اصول از سوی حامیان کاندیدا در فضای مجازی هستیم.

تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی شهرستان رودبارجنوب پررنگ تر از ستادهای سطح استان است و کانال ها و گروه های مختلف با شعارهای متنوع در فضای مجازی ایجاد شده و طرفداران یا مخالفان کاندیداها در کانال ها و گروه ها حضور فعال دارند و هوداران کاندیدا گاهأبه تخریب و تهمت افترا به یگدیگر می پردازند.

در انتخابالت شورای اسلامی شهر ستان رودبارجنوب متأسفانه به دلیل وجود طوایف زیاد و مهندسی کردن انتخابات شورا انتخابات تبدیل به یک معضل برای ایجاد ائتلاف های مردمی و کار امد برای این شهر شده است.

رشد قارچ‌گونه کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی با مدیریت افرادی گاها سازمان یافته، بعضا جولانگاه افراد و جریاناتی شده که با تشویش اذعان، تهمت و افترا به‌دنبال تخریب مسؤولان، اشخاص حقیقی و حقوقی و گاها رقبای انتخاباتی، باهدف کسب آرا برآمدند که این خود اثرات سوء را در جامعه به دنبال خواهد داشت و به دور از هرگونه اخلاق انتخاباتی است.

این نوع برخوردها و پخش شایعات و تشویش اذعان گاهأ مردم را در انتخاب کاندیدا مورد نظر خود دچار سردرگمی و همچنین دلسردی از منتخب مورد نظر خواهد کرد.

در جامعه ی ما بسیاری از افراد که سواد رسانه ای استفاده از فضاهای مجازی را ندارند آن را  محلی برای عقده گشایی و تخلیه ی روانی خود استفاده می کنند و این حق را برای خود قائل هستند تا به راحتی آب خوردن فحاشی و توهین کنند و سبب ناراحتی و رنجش دیگران شوند اگر چرخی در برخی گروهها و کانالهای ایجاد شده در فضای مجازی بزنیم نمونه هایی از آن توهین ها، افترا ها و… که بر خلاف قانون نظم اجتماعی و اخلاق حسنه برای کاندیدای رقیب انجام می شود، را شاهد خواهیم بود.

به‌ هر حال انتظار می‌رود نهادهای نظارتی و دستگاه‌های مربوطه با دقت و حساسیت بیشتری مسایل مربوط به انتخابات آینده را رصد کنند و در برخورد با قانون‌شکنی‌ها و تخلفاتی از این دست که در حال رخ دادن و شکل‌گیری است به صورت جدی وارد عمل شوند تا اعتماد جامعه نسبت به دستگاه‌های مربوطه بیش از پیش نمایان شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد