تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 15:18
کد خبر : 61453

گزارش| از سخنان دردمندانه آمر به معروف سمنانی تا مهلت ۴۸ ساعته دادستانی

گزارش| از سخنان دردمندانه آمر به معروف سمنانی تا مهلت ۴۸ ساعته دادستانی

خبرگزاری فارس سمنان- مرتضی مزینانی: منابع مردمی به‌عنوان چشمان همیشه بینا و ناظران اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان ظهر امروز اطلاعی در اختیار این رسانه قرار دادند که از ضرب و شتم یک آمر به معروف در «شهر اخلاق» حکایت داشت. خبرنگاران خبرگزاری فارس سمنان به‌سرعت موضوع را پیگیری کردند تا اینکه به یک نام محبوب

خبرگزاری فارس سمنان- مرتضی مزینانی: منابع مردمی به‌عنوان چشمان همیشه بینا و ناظران اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان ظهر امروز اطلاعی در اختیار این رسانه قرار دادند که از ضرب و شتم یک آمر به معروف در «شهر اخلاق» حکایت داشت.

خبرنگاران خبرگزاری فارس سمنان به‌سرعت موضوع را پیگیری کردند تا اینکه به یک نام محبوب در میان شهروندان سمنانی رسیدند: جوان مؤمن انقلابی، دهه هفتادی مدافع حرم، شهید والامقام «عباس دانشگر».

آمر به معروف سمنانی که از سوی جوانی مزاحم یک بانوی این شهر مورد ضرب و شتم واقع شده، برادر شهید بزرگوار عباس دانشگر بود و این بار اندوه سرکشی یک نفر از مزاحمان نوامیس مردم برابر ایفای مسؤولیت اجتماعی به این خانواده انقلابی و متدین تحمیل می‌شد.

به دنبال پیگیری ماجرا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در کمتر از ۲۰ دقیقه از انتشار خبر نخست در خبرگزاری فارس، از صدور دستور بررسی موضوع و پیگیری ویژه این پرونده خبر داد.

ساعتی بعد، «محمدشریف ابراهیمی» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان به همراه معاون خود و دکتر «نوید دانایی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، رئیس بیمارستان کوثر سمنان و شماری از مسؤولان با آمر به معروف مضروب سمنانی دیدار کردند.

در این دیدار که تنها خبرگزاری فارس آن را پوشش می‌داد، دادستان سمنان دستورات لازم را برای پیگیری بااولویت این پرونده صادر کرد.

مرا با یک تذکر زیر مشت و لگد گرفت

«علی‌رضا دانشگر»، آمر به معروف سمنانی در حاشیه عیادت دادستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با وی گفت: در حالی که به جوان مزاحم یک بانوی سمنانی تذکر می‌دادم تا از کار منکر خود دست بردارد، این امر منجر به درگیری از سوی او شد.

وی تصریح کرد: پس از بیان نکته‌ای به این فرد، جوانی که خیلی هیکلی و گویا بدن‌ساز بود، به‌سوی من هجوم آورد؛ در حالی که بنده هیچ قصد دعوا نداشتم.

این آمر به معروف سمنانی افزود: فرد ضارب من را به‌شدت زیر مشت و لگد گرفت که درنهایت بیهوش و به بیمارستان منتقل شدم.

دانشگر با اشاره به اینکه در سخنان خود تنها قصد جلوگیری از مزاحمت برای بانوی همشهری‌مان را داشتم، گفت: شکایت شخصی ندارم؛ اما برای اینکه فرد ضارب جری نشده و بار دیگر این کار را تکرار نکند، شکایت خواهم کرد.

وی تصریح کرد: این موضوع، امری اجتماعی است و خدای‌نکرده بعدها ممکن است تکرار شود؛ به همین خاطر، شکایت خود را ارائه خواهم داد تا پیگیری و برخورد شود.

دادستانی سمنان به‌سرعت وارد عمل شد

«محمدشریف ابراهیمی»، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان نیز در سخنانی با آمر به معروف مضروب در بیمارستان کوثر سمنان اظهار کرد: همه ما باید وظایف خود را به‌خوبی انجام دهیم و در این فقره نیز دادستانی سمنان به‌سرعت وارد عمل شده است و تلاش می‌کند تا نظم و امنیت عمومی با رفتارهای عده‌ای به هم نخورد.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد تا هر کسی به خود اجازه ندهد اگر فردی به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر خود در جامعه عمل می‌کند، با او وارد درگیری شود و این مسأله به‌طور جدی پیگیری خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای الهی است و نمی‌شود آن را به خاطر اینکه عده‌ای از این امر خوششان نمی‌آید تعطیل کرد.

ابراهیمی گفت: باید دست و پای آمران به معروف و ناهیان از منکر را هم بوسید و به آنها آفرین گفت؛ ممکن است از روی حسن نیت گفته شود شکایتی از فرد ضارب نداریم؛ اما دادستانی به وظیفه خود عمل می‌کند و امیدواریم به‌سرعت سرنخ‌هایی را از ماجرا و فرد ضارب به دست آوریم.

مدعی‌العموم ورود می‌کند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با بیان اینکه برخی افراد در جامعه با غرور کاذب با دیگران و وقایع برخورد می‌کنند، از آمر به معروف سمنانی خواست تا شکایت خود را تنظیم و تقدیم دادستانی کند تا در فرایند رسیدگی بااولویت قرار گیرد.

ابراهیمی ادامه داد: دادستانی سمنان از باب مدعی‌العموم نیز به این واقعه ورود خواهد کرد و در مرحله نخست، تمرکز ما بر شناسایی فرد ضارب است تا سریعاً دستگیر شود و فرآیند پیگیری این پرونده طولانی نشود.

وی به معاون دادستان سمنان که او هم در محل بیمارستان کوثر سمنان حضور داشت، گفت: با تعیین مهلت ۴۸ ساعته برای نیروهای مسؤول، نسبت به شناسایی فرد ضارب اقدام شود.

دستور بازداشت صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان همچنین در حاشیه این عیادت در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: ظهر امروز با حادثه‌ای مواجه شدیم که درگیری در پی ایجاد مزاحمت برای یک بانوی سمنانی بود.

ابراهیمی بیان کرد: فرد مزاحم در اثر امر به معروف یک همشهری سمنانی، عصبانی و به او حمله‌ور شده بود.

وی تصریح کرد: فرد ضارب صدماتی که از یک انسان بعید به نظر می‌رسد، را بر آمر به معروف سمنانی وارد کرده است و امروز نیز در بیمارستان حاضر شدیم تا با این جوان مسؤول سمنانی ملاقات کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان افزود: دستورات لازم بلافاصله برای دستگیری متهم یا متهمان صادر شده است.

ابراهیمی گفت: تا زمانی که در سمنان هستم، نمی‌توانم چشمانم را روی جرائم ببندم؛ فضا را برای اعمال این قبیل افراد ناامن خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تا جایی که در توان داریم، تلاش می‌کنیم تا فرد ضارب سریع‌تر دستگیر شود و به سزای عمل خود برسد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد