خواب زمستانی مسئولان در داغترین فصل عرضه محصولات نوشتافزار
سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشتافزارهای ایرانی ــ اسلامی در گفتوگو با ایکنا؛ با اشاره به فعالیتها و برنامههای این مجمع و عدم حمایت مسئولان از این عرصه، گفت: تلاش داریم موضوع استفاده از نوشتافزارهای ایرانی – اسلامی را در کشور نهادینه کنیم؛ وقتی وارد این عرصه شدیم با ۱۰ تا ۲۰ سال غفلت از سوی
سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشتافزارهای ایرانی ــ اسلامی در گفتوگو با ایکنا؛ با اشاره به فعالیتها و برنامههای این مجمع و عدم حمایت مسئولان از این عرصه، گفت: تلاش داریم موضوع استفاده از نوشتافزارهای ایرانی – اسلامی را در کشور نهادینه کنیم؛ وقتی وارد این عرصه شدیم با ۱۰ تا ۲۰ سال غفلت از سوی نهادهای حاکمیتی و فعالان فرهنگی مواجه شدیم به حدی که حتی بخش خصوصی هم در این زمینه فعال نبود.
مدیرعامل مجمع نوشتافزارهای ایرانی – اسلامی افزود: وقتی در این عرصه آغاز به کار کردیم، با بازاری مواجه شدیم که ۳۰ درصد محصولات ساده و بدون طرح بود و کالاهای همراه با طرح نیز به صورت صد در صدی از شخصیتها و المانهای غربی استفاده کرده بودند که متولی خاصی هم نداشت. با فعالیتهای انجام شده در این عرصه توانستیم نوشتافزار ایرانی – اسلامی را در ۱۰ سال گذشته جدا از کارکرد ابزاری برای دانشآموزان به یک ابزار و کارکرد فرهنگی و رسانهای تبدیل کنیم. طی این سالها، در لایههای مدیریت تولید، توزیع، فعالیتهای رسانهای و مطالبه از حاکمیت، اقدامات گستردهای انجام شد و ما نقش خودمان را برای حمایت از این کالا در این قالبها تعریف کردیم.
برای تبلیغات رایزنیهای بسیاری را با سازمان زیباسازی شهرداری تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و سایر نهادهای مسئول در حوزه فرهنگی و شهری در این حوزه داشتیم، اما هیچ حمایت و پاسخی از سوی آنها دریافت نشد وی بیان کرد: در ابتدای کار با مقاومت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه کالا نباید وارد آموزش و پرورش شود مواجه شدیم اما بالاخره سال گذشته این فضا شکسته و بخشنامهای توسط وزیر وقت، ابلاغ شد. در پی این ابلاغیه حمایتهای بسیاری توسط آقای بطحایی، وزیر وقت آموزش و پرورش صورت گرفت و برای اولینبار نمایشگاههای ایراننوشت در سراسر کشور برپا شد.
حسینی ادامه داد: متأسفانه با تغییر مدیریت وزارت آموزش و پرورش این فعالیتها ادامه دار نشد؛ مجدداً تلاش کردیم تا با وزیر فعلی آموزش و پرورش تعامل برقرار کنیم، اما هیچ حمایتی از سوی آنها دریافت نکردیم و مجبور شدیم امسال نمایشگاه ایراننوشت را در تهران و بدون هیچ حمایت دولتی برگزار کنیم. حمایت جدی از عرضه نوشتافزارهای ایرانی ــ اسلامی انجام نشده است
مدیرعامل مجمع نوشتافزارهای ایرانی – اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش با وجود تعاملات و پیگیریهای بسیار، در این زمینه سکوت کرده است افزود: همچنان برای حمایت از این کالای ایرانی – اسلامی با توجه به اهمیت و جایگاه آن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت در حوزه کاغذ و معاون اول رئیس جمهور در حال پیگیری هستیم اما هیچ حمایت جدی از عرضه نوشتافزارهای ایرانی ــ اسلامی توسط مسئولان و متولیان وقت انجام نشده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر امید تولیدکنندگان تنها به مردم است، اظهار کرد: گویا مسئولان در فصلی که بازار داغ خرید محصولات نوشتافزار توسط خانوادههاست به خواب زمستانی رفتهاند؛ اما خوشبختانه فعالیتهای خوب رسانهای باعث شده تا مردم برای خرید این کالای فرهنگی رغبت پیدا کنند و به نوعی این محوصلات بازار پیدا کرده است. همین موضوع به تولیدکننده انگیزه میدهد تا به فعالیتهای خود در تولید نوشتافزارهای ایرانی اسلامی ادامه دهد. پنج سال پیش کسی باور نمیکرد که در بازار ایران محصولات نوشتافزار ایرانی – اسلامی گوی سبقت را از از رقیبان خارجی خود بگیرد و در عرصه کیفیت و تولید به مراتب خوبی دست پیدا کند. این جریان امروز به نوعی پرمخاطبترین نمایشگاه در عرصه نوشتافزار در کشور است که سال به سال افراد بیشتری را به تولید در این عرصه و خرید از این محصولات جلب میکند.
مدیرعامل مجمع نوشتافزارهای ایرانی – اسلامی با اشاره به اینکه این مجمع در حال حاضر تلاش میکند هر سه ضلع تولیدکننده، خریدار و حاکمیت را به سمت نوشتافزار ایرانی ــ اسلامی سوق دهد، گفت: ابزار تشویق تولید، مخاطب، مردم، رسانه و مسئولان هستند. نیاز داریم تا در این زمینهها فعالیتهای بیشتری انجام شود. در حوزه دولت نیز نیازمند حمایتهای معنوی و مادی هستیم. زمانی که میگوییم حمایت تنها منظورمان بحث پول نیست چرا که آموزش و پرورش در این عرصه میتواند بسیار مؤثر باشد و فضای ارائه این محصولات را در کشور فراهم کند.
نوشتافزار در خدمت آموزش سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی
وی در خصوص برنامههای این مجمع در عرصه تبلیغ و ترویج المانهای دینی و قرآنی در نوشتافزارهای ایرانی – اسلامی به ایکنا گفت: بُعد رسانهای نوشتافزارهای ایرانی ــ اسلامی در کشور بسیار جدی است و گاهی میتواند با یک تبلیغ خوب و مناسب اثرگذاری بسیاری داشته باشد. در طول ۹ ماه تحصیلی دانشآموزان از طریق ارتباط با این ابزار میتوانند اثرپذیری بسیار بالایی در حوزه آموزشی داشته باشند، به همین منظور معتقدیم که رسانه نقش بسیار زیادی در این عرصه دارد. به همین جهت با توجه به دغدغه فعلی در حوزه ترویج مبانی سبک زندگی اسلامی – ایرانی و تجربه موفق تربیت اسلامی توسط بچهها تلاش میکنیم نوشتافزارها را در خدمت آموزش سبک زندگی اسلامی در بیاوریم.
حسینی با بیان اینکه تلاش کردیم تا از طریق موضوعات مختلف به ویژه داستانهای قرآنی و روایتهای اسلامی مبانی دینی، قرآنی و سبک زندگی اسلامی امسال برای اولینبار طراحان بسیار خوبی در این عرصه به صورت جدی ورود کردهاند تا بتوانیم اثرگذاری مثبتی را به دور از شعار در عرصه مضامین دینی و قرآنی و آموزشهای تربیتی از طریق نوشتافزار داشته باشیم را به دانشآموزان از طریق نوشتافزارهای ایرانی – اسلامی به صورت جذاب و با استفاده از المانهای هنری آموزش دهیم، گفت: سعی کردهایم با استفاده از این داستانها در قالبهای هنری و تصویرسازی و کاراکتر مضامین و موضوعاتی را از جمله سبک زندگی اسلامی، انفاق، بخشش، عمل صالح و… را به دانشآموزان آموزش دهیم. البته سعی کردیم که این مضامین شعاری نباشد.
تقویت تولید کاراکترهای دینی و قرآنی در عرصه نوشتافزار
مدیرعامل مجمع نوشتافزارهای ایرانی – اسلامی با اشاره به جریان تولید کاراکترهای دینی و قرآنی و تبلیغ مبانی اسلامی در این حوزه، گفت: البته شاید در این کار ضعفهایی داشته باشیم، اما خوشبختانه رشد خوبی را هم شاهد بودهایم و امسال برای اولین بار طراحان بسیار خوبی در این عرصه به صورت جدی ورود کردهاند تا بتوانیم اثرگذاری مثبتی را به دور از شعار در عرصه مضامین دینی و قرآنی و آموزشهای تربیتی از طریق نوشتافزار داشته باشیم. همچنین گروههای روانشناسی بسیاری درگیر این کار شدهاند و ما تلاش میکنیم که این فعالیتها را در کشور توسعه دهیم تا افراد و متخصصان گروههای مختلف در حوزه نوشتافزار ایرانی ـ اسلامی برای فعالیت بیشتر این حوزه ترغیب شوند.
وی در خصوص عدم حمایتهای تبلیغی در سطح شهر از سوی شهرداری تهران در برگزاری نمایشگاه ایراننوشت نیز گفت: با توجه به اینکه نوشتافزارهای ایرانی اسلامی یک کالای فرهنگی محسوب میشود و دستگاهها و نهادهای بسیاری متولی تبلیغ در عرصه فرهنگ ایرانی اسلامی هستند، برای این تبلیغات رایزنیهای بسیاری را با سازمان زیباسازی شهرداری تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و سایر نهادهای مسئول در حوزه فرهنگی و شهری در این حوزه داشتیم، اما هیچ حمایت و پاسخی از سوی آنها دریافت نشد.
انتهای پیام
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰