تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1398 - 11:30
کد خبر : 61371

کودک همسری از مشکلات حوزه ازدواج در طارم است

کودک همسری از مشکلات حوزه ازدواج در طارم است

ستار صفری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ازدواج یکی از نیازهای اساسی جوانان است، اظهار کرد: ۱۲ تا ۱۸ مرداد در تقویم رسمی کشور به نام هفته ازدواج نام‌گذاری شده که حتما این نام‌گذاری با فلسفه و هدف خاصی صورت گرفته است ولی متاسفانه اهداف آن به نحو مطلوبی محقق نشده است. وی

ستار صفری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ازدواج یکی از نیازهای اساسی جوانان است، اظهار کرد: ۱۲ تا ۱۸ مرداد در تقویم رسمی کشور به نام هفته ازدواج نام‌گذاری شده که حتما این نام‌گذاری با فلسفه و هدف خاصی صورت گرفته است ولی متاسفانه اهداف آن به نحو مطلوبی محقق نشده است.

وی با بیان این‌که در امر ازدواج و طلاق صرفا مباحث مادی تاثیرگذار نیست و عوامل متعددی در این امر دخیل هستند، افزود: اعضای ستاد ساماندهی جوانان شهرستان بایستی مسایل مربوط به جوانان در حوزه‌های مختلف ازدواج، اشتغال، مسکن، آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق و … را به صورت پیوسته با یکدیگر ببینند و از مسایل اجتماعی که جوانان را تهدید می‌کند شناخت کافی داشته باشند.

صفری از تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در شهرستان طارم خبر داد و گفت: این هیئت با اولویت بررسی اعتیاد و طلاق و با حضور متخصصان این حوزه در شهرستان تشکیل خواهد شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه مهارت‌های زندگی و ازدواج، گفت: افزایش میزان طلاق در جامعه نشان دهنده عدم خروجی مطلوب و مورد انتظار از این دوره‌ها ست.

فرماندار طارم با بیان این‌که هدف صرفا نباید برگزاری دوره‌های آموزشی باشد، ادامه داد:  بایستی خروجی و میزان تاثیرگذاری این دوره‌ها ارزیابی و اصلاح شود.

صفری، کودک همسری را از جمله آسیب‌های امروز جامعه در سطح استان و شهرستان طارم برشمرد و ضمن تاکید بر آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی به خانواده‌ها در راستای کاهش این آسیب، افزود: تاثیرگذاری مطلوب در این زمینه مستلزم این است که شیوه‌های انتقال پیام متناسب با جامعه روستایی صورت گیرد؛ چراکه منع و اجبار تاثیرگذاری چندانی نخواهد داشت.  اقدامات فرهنگی زمان بر است و یک شبه معجزه‌ای رخ نخواهد داد.

فرماندار طارم از برگزاری ویژه برنامه‌ای به مناسبت گرامی‌داشت هفته ازدواج و به منظور انتقال و اطلاع‌رسانی پیام‌ها و اهداف این روز خبر داد و افزود: بایستی از هر فرصتی جهت ایجاد فضای شاد و مفرح خانوادگی استفاده شود .

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد