تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مرداد 1398 - 9:26
کد خبر : 61223

بازار داغ تورهای طبیعت‌گردی در گرمای تابستان

بازار داغ تورهای طبیعت‌گردی در گرمای تابستان

نشریه پیام شهر شهرداری قزوین  در شماره جدید خود گزارشی در خصوص بازار داغ تورهای طبیعت گردی و البته خطرات آن در صورت بی توجهی گردشگران به رعایت نکات ایمنی منتشر کرده است. پیام شهر در این مطلب نوشته است هلال احمر قزوین، امسال حدود ۲۵ مورد عملیات نجات در طبیعت داشته ‌است تورهای طبیعت‌گردی این

نشریه پیام شهر شهرداری قزوین  در شماره جدید خود گزارشی در خصوص بازار داغ تورهای طبیعت گردی و البته خطرات آن در صورت بی توجهی گردشگران به رعایت نکات ایمنی منتشر کرده است.

پیام شهر در این مطلب نوشته است هلال احمر قزوین، امسال حدود ۲۵ مورد عملیات نجات در طبیعت داشته ‌است تورهای طبیعت‌گردی این روزها حسابی بر سر زبان‌ها افتاده و طرفداران زیادی پیدا کرده‌ است.

 افراد زیادی به ویژه در تابستان تلاش می‌کنند اوقات فراغت خود را در کنار طبیعت بکر با خانواده، دوستان یا حتی افرادی بگذرانند که شاید تا به حال آن‌ها را ندیده‌اند.

این تورها در کنار مزایایی که دارند، آسیب‌ها و هزینه‌هایی هم دارند که در صورت وقوع البته عموما جبران‌ناپذیر است یا گاه با جان افراد و طبیعت بازی می‌کند، نمونه آن هم حادثه‌ای است که ۱۵ سال پیش اتفاق افتاد؛ مرگ ۱۱ کوهنورد قزوینی از یکی از تورهای طبیعت‌گردی استان در دره آندرسم واقع در جاده چالوس که گرفتار سیل شدند و جسم بی‌جان آن‌ها پس از ساعت‌ها جستجو پیدا شد.

با وجود حوادث مشابهی که البته در ابعاد کوچکتر رخ می‌دهد؛ به نظر می‌رسد نظارت چندانی بر فعالیت تخصصی و امن این تورها وجود ندارد.

پیام شهر در این مطلب خود احتمال خطرات جانی، فقدان آموزش حرفه ای و سودجویی برخی تورها را در گفت گو با مسئولان و کارشناسان این حوزه مورد بررسی قرار داده است.

بررسی وضعیت بازار نوشت افزار 

 با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس که بازار خرید لوازم التحریر داغ می شود، برخی رسانه های قزوین از ابعاد مختلف به این موضوع  پرداخته اند.

از جمله پایگاه خبری شاخص به موضوع  برندهای خارجی در  لوازم التحریر پرداخته است.

شاخص نوشته است متاسفانه حجم بالایی از بازار نوشت افزار ایران در اختیار کالای بیگانه قرار دارد و یا اینکه حجم قابل توجهی از کالای تولید داخل نیز به لحاظ محتوایی، مروج فرهنگ بیگانه است.

 نوشت افزارها و لوازم التحریر عضو لاینفک مدارس و در واقع خانواده‌هاست؛ چراکه علاوه بر دانش آموزان، دانشجویان و حتی مهدهای کودک هم برای آموزش و یادگیری به این ابزار نیاز دارند.

متاسفانه حجم بالایی از بازار نوشت افزار ایران در اختیار کالای بیگانه قرار دارد و یا اینکه حجم قابل توجهی از کالای تولید داخل نیز به لحاظ محتوایی، مروج فرهنگ بیگانه است.

چند سالی است موجی از ترویج و محبوبیت نوشت افزار ایرانی به همت جوانان مومن انقلابی در جامعه راه افتاده و نمایشگاه ایران نوشت در آستانه سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود که خوشبختانه تا حد خوبی موجی از علاقه و تمایل مردم به خرید نوشت افزار ایرانی را ایجاد کرده است.

در همین راستا لازم است یکی از دغدغه‌های جدی در وزارت آموزش و پرورش این باشد که دانش آموزان را با فرهنگ، رسوم و تولیدات ایرانی آشنا سازد تا در عین حال بتوانیم از فعالان نوشت افزار ایرانی حمایت لازم را داشته باشیم.

روزنامه ولایت نیز در چاپ  امروز خود از راه اندازی مدرسه بازی سازی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داده و به نقل از مرتضی موسی خانی رییس این دانشگاه نوشته است این مدرسه به منظور تولید بازی های کامپیوتری مطابق با فرهنگ ایرانی و در راستای تولید محصولات فرهنگی دانش بنیان ایجاد می‌شود.

پایگاه خبری صبح قزوین هم امروز از انتشار رسمی اولین تیزر بازی رایانه ای #سفیر_عشق در استان خبر داده است.

این پایگاه نوشته است این بازی به همت مرکز متنا سازمان فضای مجازی تولید شده و روایتگر داستان حضور حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در شهر کوفه به عنوان سفیر امام حسین(ع) است که علاوه بر روایت این بخش از زندگی این بزرگوار در قالب چندین گذشته نمایی و آینده نمایی به حادثه کربلا نیز می‌پردازد.

سفیر عشق نخستین و بزرگترین بازی رایانه ای مذهبی – تاریخی در کشورمان است که با تحقیقات وسیع و مشورت با کارشناسان مذهبی بازینامه آن تدوین شده است.

۷۳۸۸*۳۰۱۳

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد