تاریخ انتشار : جمعه 18 مرداد 1398 - 17:35
کد خبر : 61067

خدا عاشقش شد (حدیث دشت عشق)

خدا عاشقش شد (حدیث دشت عشق)

دو سال قبل در چنین روزهایی، تصویری منتشر شد که قلب‌های مردم را به خود گرفتار کرد. تصویری از مرد جوانی به نام «محسن حججی» که در دام جلادان داعشی گرفتار شده بود اما ذره‌ای ترس و هراس در چهره‌اش دیده نمی‌شد. شجاعت و عزم راسخ برخاسته از ایمان و صلابت باطنی این جوان دهه

دو سال قبل در چنین روزهایی، تصویری منتشر شد که قلب‌های مردم را به خود گرفتار کرد. تصویری از مرد جوانی به نام «محسن حججی» که در دام جلادان داعشی گرفتار شده بود اما ذره‌ای ترس و هراس در چهره‌اش دیده نمی‌شد. شجاعت و عزم راسخ برخاسته از ایمان و صلابت باطنی این جوان دهه هفتادی، او را به نماد شهدای مدافع حرم و نماینده راستین جوان ایرانی تبدیل کرد. تصویری که مخاطب را به طور ناخودآگاه به عاشورای سال ۶۱ هجری می‌برد. حتی نیروی داعشی در این عکس، برای همه یادآور «شمر» بود. این چنین بود که خواست خدا باعث شد تا محسن حججی، به یک اسطوره واقعی برای همه مردم این سرزمین و حتی بسیاری از مسلمانان و آزادگان جهان تبدیل شود.
محسن حججی متولد ۲۱ تیر ۱۳۷۰ در شهرستان نجف‌آباد استان اصفهان بود. وی تحصیل‌کرده رشته تکنولوژی کنترل و از نیروهای لشکر زرهی ۸ نجف اشرف بود که برای دفع شر گروه‌های تکفیری-وهابی در سوریه به جهاد می‌پرداختند. حججی، روز ۱۸ مرداد سال ۱۳۹۶ توسط داعشی‌ها سر از تنش جدا شد و حسینی‌وار به شهادت رسید.
شهید حججی در وصیت‌نامه‌ای تصویری خطاب به پسرش علی گفته بود:  «بعضی وقت‌ها دل کندن از بعضی چیزها باعث می‌شود تا آدم به چیزهای خیلی بهتری دست پیدا کند. من از تو و مامانت دل کندم تا بتوانم نوکری حضرت زینب(س) را به دست بیاورم. سعی کن جوری زندگی کنی که خدا عاشقت شود.»

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد