تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 - 11:41
کد خبر : 60818

سهم ناچیز کالای ایرانی در بازار نوشت افزار

سهم ناچیز کالای ایرانی در بازار نوشت افزار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، در خصوص سهم بازار امسال از کالاهای ایرانی اظهار کرد: ۸۰ درصد کالاهای موجود در بازار خارجی و مابقی ایرانی است. وی افزود: البته باید اذعان کنم که

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، در خصوص سهم بازار امسال از کالاهای ایرانی اظهار کرد: ۸۰ درصد کالاهای موجود در بازار خارجی و مابقی ایرانی است.

وی افزود: البته باید اذعان کنم که رغبت داخلی برای استفاده از کالاهای ایرانی نیز چندان داغ نیست و قیمت و کیفیت کالاهای ایرانی، اجازه انتخاب را به مشتریان نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه نوشت افزار مرکز مازندران خاطرنشان کرد: کالاهای ایرانی مطلوب هم در بازار وجود دارد اما غالب کالاهای ایرانی مواد اولیه‌شان خارجی است.

این فعال صنفی بازار نوشت افزار می‌گوید: مثلا در تولیدات دفتر دو شرکت تبریز و ایلیا که مواد اولیه‌شان هم خارجی است، خوب عمل کرده‌اند و با وجود اینکه کاغذ و جلدشان خارجی است اما از طرح‌های ایرانی مثل شکرستان استفاده کرده‌اند.

نجفی بیان کرد: اگر بخواهیم از تولیدات مطلوب داخلی در حوزه نوشت افزار نمونه بیاوریم بیشتر به تولیدات مداد و مداد رنگی بر می‌گردد که باز هم مواد اولیه این برندها، خارجی و غالبا از کشورهای اسپانیا و آلمان است و جای خوبی هم در بازار بریا خود باز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آنچه که موجب می‌شود تا کالای ایرانی نتواند سهم خود را در سبد نوشت افزار خانواده‌ها افزایش دهد، قیمت بالای آن نسبت به کالاهای نمونه خارجی است.

رئیس اتحادیه نوشت افزار مرکز مازندران اضافه کرد: عمده‌ترین مشکلی که ما فروشندگان در توزیع و فروش کالاهای ایرانی داریم در درجه اول قیمت بالای آن و سپس کیفیت پایین آن در برابر کالاهای خارجی است.

این فعال صنفی می‌گوید: هیچ فردی رغبت نمی‌کند کالایی که هم کیفیت پایین تری نسبت به یک کالا دارد و از طرفی هم با این اوصاف، قیمتی بالاتر از همان کالای باکیفیت را دارد، خریداری کند.

نجفی یادآور شد: برای نمونه باید اشاره کنم که دفتری که خارجی است و تصاویر جذابی هم روی جلدش است با قیمت ۷ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد اما نمونه داخلی آن ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است؛ خوب کاملا مشخص است که این کالا، اقبالی ندارد.

وی عنوان کرد: البته یک شرکت در اصفهان و اگر اشتباه نکنم یک شرکت در یزد دفاتری را تولید کرده‌اند که کاغذشان دولتی و یارانه‌ای است و قیمت تقریبا ۶ هزار تومانی در بازار دارند اما کیفیت جلدش پایین است و مشتری با وجود قیمت مناسب، آن را نمی‌خرد.

رئیس اتحادیه نوشت افزار گفت: اما از سویی دیگر مردم برخی مداد رنگی‌های با برند داخلی که مواد اولیه‌شان خارجی است را می‌خرند و اگر هم قیمت بالایی دارند اما از کیفیت‌شان راضی هستند و به جای خرید چند باره مداد رنگی‌های چینی در طول یک سال تحصیلی، ترجیح می‌دهند که یک بار خرید کنند، هر چند که قیمت آن کالا کمی گران باشد.

به گفته نجفی، در حالیکه در سال گذشته، والدین دانش‌اموزان می‌توانستند با ۱۵۰ هزار تومان  یک بسته کامل در سطح متوسط از نوشت افزار را برای فرزندان خود خرید کنند؛ اما امسال همان بسته را باید با صرف هزینه ۵۰۰ هزار تومان خریداری کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد