تاریخ انتشار : جمعه 11 مرداد 1398 - 10:54
کد خبر : 60466

خبرنگار خواب برود، مردم هم خواب می‌روند

خبرنگار خواب برود، مردم هم خواب می‌روند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های نمازجمعه امروز جهرم اظهار داشت: به فرمایش قرآن، هدف نهایی دشمنان اسلام آن است که دین و فرهنگ خود را به مسلمانان تحمیل کنند.  وی افزود: قرآن نقشه شوم آنان را

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های نمازجمعه امروز جهرم اظهار داشت: به فرمایش قرآن، هدف نهایی دشمنان اسلام آن است که دین و فرهنگ خود را به مسلمانان تحمیل کنند. 

وی افزود: قرآن نقشه شوم آنان را برای ما برملا کرده است و اغلب این فضا توسط صهونیست‌‌ها و آمریکایی‌ها دنبال می‌شود که همیشه دشمنان قسم‌خورده و زخم‌خورده ما بوده‌اند.

امام‌جمعه جهرم با بیان اینکه در زمان‌های مختلف نوع استعمار عوض شده، بیان داشت: استعمار در مرحله قدیم و کهنه هدفش تسخیر مستقیم سرزمین‌ها بود که بعد از شکست‌های متعدد رو به «استعمار نو» گذاشت که تسخیر حاکمیت‌ها بود. از این پس دیگر رفتند و افراد و حاکمانی وابسته و سرسپرده را در سرزمین‌ها گماشتند تا بدون لشکرکشی منافع آنان تامین شود.

مدبر ادامه داد: باز هم با شکست‌های متعدد و پیچیدگی کار، رو به «استعمار فرانو» گذاشتند که هدف این استعمار جدید، تخسیر اذهان، فکر و فرهنگ‌ها است و با ابزارهایی که در اختیار دارند کاری می‌کنند که آحاد مردم و ملت‌ها سربازان آنان باشند و تلاش کنند فکر، ذائقه و نوع نگاه آنان را عوض کنند.

وی مهم‌ترین ابزار استعمار فرانو برای تسخیر فکرها و دل‌ها را فضای مجازی عنوان کرد و گفت: بسیاری از ذائقه‌های ما را با فضای مجازی بدون اینکه خودمان متوجه بشویم دارند تغییر می‌دهند و دیگر به ما فرصتی برای تفکر نمی‌دهند.

خطیب نمازجمعه جهرم با اشاره به اینکه کارهای نشده زیادی وجود دارد، بیان داشت: باید توجه داشت که زیر سوال بردن برخی از خدمات دولت هم در شرایط فعلی خیانت به خون شهدا و اصل نظام است.

۳۲ درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود

امام‌جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت زهرا (س) بیان داشت: اگر موفقیت ازدواج را تربیت فرزندان بدانیم، امیرالمومنین و حضرت زهرا موفق‌ترین زوج عالم هستند.

مدبر گفت: یک حقیقت تلخ وجود دارد که تعداد زیادی از ازدواج‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد منجر به صلاق و جدایی می‌شود که نیاز است همه دست به دست همدیگر بدهند و فکر و چاره‌ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳۲ درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق ‌می‌شود، ادامه داد: از سال ۹۷ تا ۱۵ تیرماه امسال در کشور ما ۵۵۰ هزار و ۵۶۵ ازدواج به ثبت رسیده است که ۱۷۵ هزار و ۶۱۴ ازدواج منجر به طلاق شده و این آمار تلخ زیبنده کشور ما نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: آمار طلاق در استان‌ها متفاوت است، اما در مطالعه‌ای که داشتم در شمیرانات که یکی از مناطق شمال شهر تهران است آمار طلاق ۶۷ درصد بود که در آنجا دیگر نمی‌شود گفت به دلایل مشکلال اقتصادی بوده، چراکه اکثراً افراد متمول هستند.

امام‌جمعه جهرم ادامه داد: مشکلات اقتصادی قطعاً می‌تواند یکی از عوامل طلاق باشد، اما عامل اصلی طلاق عدم شناخت کافی نسبت به یکدیگر است و زوجین نباید تا قبل از شناخت کافی، برای ازدواج عجله کنند.

مدبر با ارائه یک پینشهاد برای کم شدن آمار طلاق گفت: از دولتمردان تقاضا می‌کنیم مشاوره قبل از ازدواج که مصوبه برنامه ششم توسعه است را اجباری و اجرا کنند که قطعاً با همین اقدام جلوی بخشی از طلاق‌ها گرفته خواهد شد.

خطیب نماز جهرم گفت: همچنین دانشگاه‌ها و حوزه علمیه برای مجرد‌ها کارهای مشترکی داشته باشند که برای آموزش قبل از ازدواج یک مکمل است.

امام‌جمعه جهرم همچنین با اشاره به ۱۷ مردادماه روز خبرنگار بیان داشت: این روز را به خبرنگاران تبریک ویژه می‌گویم و امیدوارم همیشه چشمانشان باز باشد و بیدار باشند. 

وی کار خبرنگاران را رسالت دشواری اما بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: خبرنگاران نقش مهمی در جامعه دارند؛ اگر آنها خواب بروند، قطعاً مردم هم به خواب می‌روند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد