تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 6:30
کد خبر : 60330

خرید کالای قاچاق در فضای مجازی نشان از فرهنگسازی غلط است/ رفتار هنرمندان در خرید کالای خارجی به صنعت کشور آسیب میزند

خرید کالای قاچاق در فضای مجازی نشان از فرهنگسازی غلط است/ رفتار هنرمندان در خرید کالای خارجی به صنعت کشور آسیب میزند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛محمد صادق افراسیابی معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در رابطه با خرید و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی گفت: اگر فضای مجازی به معنای واقعی مجازی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛محمد صادق افراسیابی معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در رابطه با خرید و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی گفت: اگر فضای مجازی به معنای واقعی مجازی و شفاف باشد و بتوان در این فضا  اشراف اطلاعاتی در خصوص عملکرد کاربران داشته باشیم هیچوقت جرمی در فضای مجازی اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد: متاسفانه در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته هنوز هویت برخی افراد درفضای مجازی شناسایی نشده است در حالی که بسیاری از آسیب ها از این منظر اتفاق می افتد.

عدم شناخت هویت افراد در فضای مجازی مسبب اقدامات مجرمانه است

 مدیر عامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران با بیان این که وقتی هویت افراد در فضای مجازی شناخته نباشد اقدامات مجرمانه صورت می گیرد، توضیح داد: هویت دار بودن فضای مجازی یک الزام است از این رو باید در ابتدا سیم کارتهای بدون هویت را از رده خارج کرد ضمن این که آی پی افرادی که به اینترنت وصل می شوند مشخص شود و مهم تر از همه افراد باید مسئولیت استفاده از اینترنت را بپذیرند.

افراسیابی عنوان داشت: باید در قرار دادی که بین افراد و شرکتی که از آن اینترنت دریافت می کند موضوع مهم پذیرش مسئولیت توسط استفاده کنندگان از اینترنت لحاظ شود.

کنترل صاجبان رسانه و اپلیکیشن ها از طریق کد شامد

وی افزود: صاحبان دارای رسانه، سایت، اپلیکیشن در فضای مجازی باید در سایت ساماندهی ثبت نام کنند وکد شامد بگیرند تا از این طرق رسانه ها ی دارای اعتماد مشخص و مردم نیز با آگاهی از این شرایط به چنین رسانه هایی مراجعه کنند.

معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تاکید کرد: فضای مجازی بی نهایت گسترده است و صاحبان رسانه تنها در ایران نیستند بلکه بسیاری از رسانه ها در خارج از ایران و توسط بیگانه مدیریت می شوند  بنابراین مخاطب باید بداند که با فضای نامحدود روبرو است.

افراسیابی با بیان این که مدیریت این فضا توسط دولت به دلیل نامحدود بودن آن شدنی نیست، ابراز داشت: این مردم هستند که باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند و تنها به رسانه هایی اعتماد کنند که کد شامد را از وزارت فرهنگ و ارشاد اخذ کرده باشند.

خرید کالای قاچاق در فضای مجازی نشان از فرهنگسازی غلط است

وی در رابطه با گرایش مردم به خرید کالای قاچاق به دلیل ارزانتر بودن آن هم  در فضای مجازی گفت:این موضوع به فرهنگ سازی غلط حاکم به جامعه بر میگردد خیلی اوقات افراد اجناس ارزانتر قاچاق را می خرند در حالیکه کیفیت مناسبی ندارند.

معاون سابق تبلیغات و رسانه اداره کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: مردم باید بدانند آنچه که ارزانتر است الزاما به صرفه نیست متاسفانه در آمار به دست آمده از استفاده دارو، لوازم آرایشی بهداشتی و قرص مکمل قاچاق شاهد مرگ و میر و انواع بیماریهای پوستی هستیم.

افراسیابی توضیح داد: گاهی قاچاقچیان، خریدارن تلویزیون های معیوب به مناقصه گذاشته از سوی شرکت ها هستند از این رو افرادی که این تلویزیون ها را می خرند شاید از قیمت پایین جنس راضی باشند اما در گذشت زمان هزینه ی مصرفی برق خانواده افزایش می یابد و در نتیجه بازنده خواهند بود.

لزوم آگاهی و فرهنگسازی جامعه در خرید کالای ایرانی

مدیر عامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران با تاکید بر افزایش آگاهی و لزوم فرهنگسازی در میان مردم، عنوان کرد: به خاطر حمایت از آینده ی کشور و کمک به فرآیند کارآفرینی و اشتغال درکشور باید جنس ایرانی خریداری کنیم.

وی ابراز داشت: با ایجاد شغل بسیاری از ناهنجاریها در جامعه کاهش خواهد یافت چرا که بیکاری افسردگی و مشکلات روحی عاطفی و افزایش ناهنجاریهای اجتماعی را به دنبال خواهد داشت .

معاون سابق تبلیغات و رسانه اداره کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: اگر از یک نوع کالا،  ایرانی و خارجی آن در یک مکان با قیمت یکسان وجود داشت اما کیفیت جنس خارجی بیشتر بود بخاطر حمایت از آینده کشور باید به سمت جنس ایرانی رفت؛ این فرهنگی غلطی است که جنس ایرانی را رها می کنند و به دنبال جنس بی کیفیت یا با کیفیت خارجی می روند.

افراسیابی اظهار داشت: در حال حاضر ایران در صنعت دارو سرآمد است یا در صنعت نساجی جزو ۱۰ کشور برتر جهان است اما افراد در این باره نیز به دنبال خرید جنس خارجی می روند که این نشان از فرهنگ غلط و رایج در میان مردم است.

افرادی که به دنبال خرید کالاهای خارجی هستند نباید در کشور مسئولیت بگیرند

 وی تشریح کرد: شرایط زمانی بدتر خواهد شد که برخی مسئولین در حوزه ها، اردارات و ارگان های مختلف به دنبال خرید اجناس خارجی باشند ، با افتخار جنس خارجی بخرند و مبلغ این کار شوند.

معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با بیان این که مسئولین در انتخاب معاونین خود دقت کنند، بیان کرد: افرادی که به دنبال تجملات هستند، پول در دست دارند، حاضر نیستند که جنس ایرانی بخرند و به دنبال خرید کالاهای بی کیفیت یا با کیفیت خارجی هستند نباید در کشور مسئولیت بگیرند چرا که این افراد با رفتارشان فرهنگسازی می کنند.

افراسیابی با اشاره به مطالبه ی مقام معظم رهبری در حوزه ی اقتصاد مقاومتی و خرید کالای ایرانی گفت: مقام معظم رهبری اشاره دارد که در این رابطه عزم جدی باید داشت از این رو افرادی باید در کشور سمت بگیرند که مراقب رفتار خود باشند.

رفتار هنرمندان در خرید کالای خارجی به صنعت کشور آسیب میزند

مدیر عامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران با اشاره به نقش هنرمندان و سلبریتی ها در نگرش و رفتار اعضای جامعه توضیح داد: هنرمندان و سلبریتیها باید مراقب رفتار خود در خصوص خرید کالای ایرانی باشند چرا که رفتار، کردار و یا خرید کالای خارجی توسط آنان می تواند به صنعت کشور آسیب بزند.

وی افزود: در حوزه ی فضای مجازی شرکت های توانمندی داریم که به خارج از کشور صادارت دارند د رحالی که این شرکت ها در خصوص فروش محصولاتشان در داخل کشور با مشکل روبرو هستند که این  موضوع نشان از فرهنگ غلط جامعه دارد.

معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با بیان این که خوشبختانه در حوزه ی نرم افزار های کاربردی و آموزشی صادارت داریم، اظهار داشت: باید تلاش جوانان در تولیدات را قدر دانسته و پتانسیل جوان را ارزش بدانیم.

معاون سابق تبلیغات و رسانه اداره کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابراز داشت: گاهی برخی بیان می کنند  که کیفیت فرش ایرانی خوب است از این رو فرش خارجی نمی خریم اما این نوعی سفسطه است چرا که فرش خارجی در ایران وجود ندارد بنابراین این هنر و حمایت از جنس ایرانی نیست بلکه هنر آن است که اطلاعاتمان را بالا ببریم و بدانیم که در چه محصولاتی ارتقا یافته ایم و همچنین در خرید سایر محصولات نیز جنس ایرانی را حمایت کنیم.

یکی از بزرگترین ایرادات کشور کم کاری در حوزه ی فرهنگ است

افراسیابی یکی از بزرگترین ایرادات در کشور را کم کاری در حوزه ی فرهنگ دانست و تاکید کرد: در حوزه های متعدد کار فرهنگی کم انجام می شود در حالی که اگر فرهنگ درست شود همه چیز درست خواهد شد و اگر فرهنگ درست نباشد ملزم به هزینه کردن در حوزه های گوناگون خواهیم بود درحالی که ریشه مشکلات در فرهنگ جامعه است.

مدیر عامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران بیان داشت: در کشور ما موضوع مهم فرهنگ مظلوم  است و اگر به بودجه ی فرهنگی سازمان ها و نهادها توجه کنیم در مقایسه با سایر بودجه ها مظلومیت آن به خوبی مشاهده خواهد شد.

فرهنگ پایه و اساس رفتارهای جامعه است

وی با تاکید بر این که فرهنگ پایه و اساس سایر حوزه ها در جامعه است بیان کرد: رفتارهای اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی افراد جامعه نشات گرفته از فرهنگ آن جامعه است از این رو باید به این مهم توجه ویژه داشت و سرمایه گذاری کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد