تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 - 4:55
کد خبر : 60232

کاهش ۸.۲ درصدی ازدواج در آذربایجان غربی

کاهش ۸.۲ درصدی ازدواج در آذربایجان غربی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از آذربایجان غربی، محمد حیرت‌انگیز، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی، صبح امروز، ۸ مرداد ماه، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج، از افزایش ۹ درصدی طلاق طی سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد:

کاهش ۸.۲ درصدی ازدواج در آذربایجان غربی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از آذربایجان غربی، محمد حیرت‌انگیز، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی، صبح امروز، ۸ مرداد ماه، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج، از افزایش ۹ درصدی طلاق طی سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: طی سال گذشته آمار ازدواج در استان نیز با کاهش ۸.۲ درصدی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته بیش از ۲۸ هزار فقره ازدواج صورت گرفته که البته تماما در سال ۹۷ رخ نداده و درواقع ثبت برخی از این موارد در سال ۹۷ بوده و همچنین بیش از ۷ هزار طلاق نیز در سال ۹۷ در استان به ثبت رسیده است.

حیرت‌انگیز در رابطه با میانگین سنی ازدواج در مردان و زنان طی سال گذشته افزود: مردان ۲۵ تا ۲۹ ساله بیشترین تعداد ازدواج را در سال ۹۷ به‌خود اختصاص داده‌اند و در سال ۹۷ درخصوص گروه سنی زنان نیز بیشترین تعداد ازدواج با گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته کمترین سن ازدواج ثبت‌ شده برای زنان ۱۱ سال و برای مردان ۱۵ سال است و میانگین سن ازدواج در سال گذشته، ۲۴ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی تصریح کرد: در سال ۹۷ نرخ ازدواج کشور برابر ۷ بوده و این نرخ در استان برابر ۷.۹ بوده و از این نظر در رتبه ۱۲ کشوری قرار داریم که شهرستان‌های شوط با ۱۳.۵، چایپاره با ۱۱.۸ و چالدران با ۱۱.۵ به‌ترتیب بیشترین آمار نرخ ازدواج را در سال گذشته داشتند و همچنین در نرخ طلاق نیز در کشور در رتبه ۲۴ قرار داریم.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد