تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 - 10:24
کد خبر : 60023

برنامه‌های هفته پژوهش امسال حول محور‌های بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود

برنامه‌های هفته پژوهش امسال حول محور‌های بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه آموزش خبرگزاری برنا، نشست معاونان پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی، با حضورمسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهید مفتح این وزارتخانه برگزار شد. در این نشست درباره بررسی شیوه برگزاری هفته ملی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه آموزش خبرگزاری برنا، نشست معاونان پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی، با حضورمسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهید مفتح این وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست درباره بررسی شیوه برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری با حضور و مشارکت دستگاه‌های اجرایی کشور «برای اولین بار» علاوه بر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، صحبت و همفکری و مقرر شد، برنامه‌های این هفته، حول محور‌های پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست‌های دولت مبنی بر پشتیبانی از توسعه تولید و ارتقاء کیفیت کالای ایرانی و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری بر اساس فناوری‌های توسعه یافته در کشور و مبتنی بر نیاز بازار معطوف باشد.

برومند در این نشست اظهار داشت: مخاطبان و ذینفعان ما در هفته پژوهش و فناوری به چند گروه تقسیم می‌شوند، مهم‌ترین ذینفعان مردم هستند و پیامی که ما به آن‌ها می‌دهیم باید مملو از امید باشد تا بدانند در کشور افرادی هستند که در حوزه پژوهش و فناوری مشغول فعالیت هستند  به طوری نتایج تحقیقات آن‌ها به کار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولتمردان و پژوهشگران از دیگر ذینفعان این هفته محسوب می‌شوند؛ ادامه داد: از سال گذشته واژه و فرهنگ «تقاضامحور» در میان جامعه نهادینه شده است. مسئله اصلی ما هم اکنون در ارتباط گرفتن نیاز واقعی، اتصال به عرضه و پشتیبانی از آن است به طوری که باید مکانیسم‌هایی برای آن ایجاد شود.

برومند تاکید کرد: در هفته پژوهش و فناوری باید با مردم صحبت کرد؛ به گونه‌ای که فضای جامعه مختص بحث پژوهش و فناوری باشد، لذا خروجی پژوهش‌ها را مردم باید به شکل ملموس ببینند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان این پیشنهاد که درهفته پژوهش می‌بایست درب صنایع و مجموعه‌هایی که نیاز دارند به سوی پژوهشگران باز شود؛ خاطرنشان کرد: باید در هفته ملی پژوهش و فناوری و برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری یک جهش بزرگ در همکاری‌های بین بخش‌های سرمایه‌گذاری رخ دهد.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد