تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مرداد 1398 - 12:35
کد خبر : 59782

امیدبخش‌ترین‌های هفته/ کارگری که کیف‌پول را به صاحبش بازگرداند

امیدبخش‌ترین‌های هفته/ کارگری که کیف‌پول را به صاحبش بازگرداند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، اگر مروری بر رسانه‌های استان در هفته‌ای که گذشت داشته باشیم، شاهد اخبار تلخ و شیرین فراوانی هستیم. رویکرد گزارش اخبار برگزیدهٔ استان از این پس مرور اتفاقات و اخبار مثبت و امیدبخش خواهد بود. امیدبخش‌ترین‌های

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، اگر مروری بر رسانه‌های استان در هفته‌ای که گذشت داشته باشیم، شاهد اخبار تلخ و شیرین فراوانی هستیم. رویکرد گزارش اخبار برگزیدهٔ استان از این پس مرور اتفاقات و اخبار مثبت و امیدبخش خواهد بود. امیدبخش‌ترین‌های هفته را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

 

کارگری که حقوق نگرفته بود، اما معرفت داشت

خبرگزاری ایلنا در هفته‌ای که گذشت خبری را منتشر کرد که با خواندن آن هنوز هم می‌شود به دنیای پرفراز و نشیب امروز امیدوار بود. تیتر خبر این بود: کارگر خدمات شهرداری آبیک کیف‌پول را به صاحبش بازگرداند. این کارگر ۳۲ سالهٔ شهرداری، علی‌رغم این‌که حدود ۴ ماه حقوقی از محل کارش دریافت نکرده بود، پس از یافتن کیف حاوی ۴۰۰ میلیون ریال چک‌پول آن‌را به صاحبش بازگرداند. این خبر نویددهندهٔ این است که هنوز افرادی در گسترهٔ جغرافیای این مرز و بوم وجود دارند که معنای حرام و حلال را می‌دانند و علی‌رغم این‌که در زندگی آن‌ها خبری از حقوق‌های نجومی نیست، اما قلبشان برای نیکی می‌تپد.

 

کشاورزی که با هندوانه‌هایش کام سیل‌زده‌ها را شیرین کرد

خبرگزاری فارس در گزارشی از کشاورز بویین‌زهرایی نوشت که یک تن از هندوانه‌های زمین کشاورزی خود را به شهرستان دلفان واقع در استان لرستان ارسال کرد که کام سیل‌زده‌های لرستانی را شیرین کند. با مطالعهٔ این گزارش، اولین مسئله‌ای که به ذهن مخاطب می‌رسد این است که لازم نیست حتماً سرمایه‌دار باشیم تا بتوانیم در امور خیر مشارکت کنیم، بلکه هر فرد در هر جایگاهی که قرار دارد می‌تواند با اندکی خلاقیت و نوآوری، ابتکاری به خرج دهد تا دلی را شاد کند و رنجیده‌ای را از غم برهاند.

 

کاهش آمار طلاق در استان قزوین

خبرگزاری ایسنا به نقل از مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین نوشت: آمار طلاق در قزوین نسبت به سال گذشته کاهشی برابر با ۱۳،۸ درصد داشته است. هم‌چنین میزان طلاق در شهرستان آبیک نیز که بیشترین طلاق را در استان داشته، ۲۸ درصد کاهش یافته است. این خبری مسرت‌بخش در جامعهٔ کنونی است، زیرا خانواده از اساسی‌ترین ارکان جامعه است و سست بودن بنیان خانواده‌ها جامعه را به سمت فروپاشی می‌کشاند. امید آن‌که این آمار در آینده نیز هم‌چنان سیر نزولی داشته باشد و در کنار آن، آمار ازدواج نیز افزایش یابد.

 در این راستا ابتدا از مسؤولین امر انتظار می‌رود موانع موجود در مسیر ازدواج جوانان را از میان بردارند و در درجهٔ بعدی نسبت به خانواده‌ها و جوانان این امید وجود دارد که دست از سخت‌گیری‌های نابه‌جا و توقعاتی که ناشی از چشم و هم‌چشمی‌ها و آداب و رسوم غلط است، بکشند تا مسیر ازدواج هموار و سهل گردد.

پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین نیز در هفته‌ای که گذشت گزارشی را کار کرد که تیتر آن حلاوتی وصف‌ناشدنی در دهان قزوینی‌ها به‌وجود آورد. شناسایی ۲۰۰ مورد تصرف در حریم رودخانه‌ها و قلع‌وقمع زمین‌خواری‌ها در قزوین. یکی از موارد تصرف حریم رودخانه‌ها، بحث رودخانهٔ رزجرد است که در حریم آن ساخت‌وساز انجام شده است. بحث آزادسازی این رودخانه در دستور کار قرار دارد و حکم آن نیز صادر شده است. این موضوع مدت‌هاست در رسانه‌های استان مطرح است و مردم قزوین سال‌هاست از مسؤولین تقاضا دارند بحث زمین‌خواری‌ها در استان را پیگیری کنند. امیدواریم مسؤولین مربوطه به‌صورت قاطعانه با این دست‌اندازان در بیت‌المال برخورد کنند تا دیگر کسی خیال خام و توهم واهی به سر راه ندهد که در اموال بیت‌المال دست‌درازی کند.

 

جهیزیه‌هایی که قزوین را به مقصد منزل نوعروسان دلفان ترک گفتند

سایت باشگاه خبرنگاران جوان از ارسال ششمین کاروان جهیزیه از استان قزوین به مناطق سیل‌زدهٔ لرستان خبر داد. در متن این خبر آمده است: به همت مؤسسهٔ خیریهٔ بنیان ازدواج استان قزوین و با کمک‌های مردم، ۴۵ فقره جهیزیه به ارزش ریالی ۲۲۰ میلیون تومان تهیه و به‌سوی منازل نوعروسان شهرستان دلفان ارسال شد. پیش از این نیز این مؤسسه با حمایت‌های مردم ۱۷۳ فقره جهیزیه به شهرستان زلزله‌زدهٔ پل‌دختر ارسال کرده بود و در هفته‌های آتی نیز قصد ارسال ۸۰ سری جهیزیه به مناطق محروم خوزستان را دارد. بدون‌شک نوعروسان دلفانی با آغاز زندگی مشترک خود، هرگز محبت مردم قزوین را از یاد نخواهند برد و چقدر این مهربانی‌ها زیبا و دل نشین هستند که شعف را در دل جوانان تازه‌خانمان ایجاد می‌کنند.

 

۲ دوندهٔ قزوینی در مسابقات کشوری درخشیدند

خبرگزاری مهر از درخشیدن وزشکاران قزوینی در مسابقات کشوری خبر داد. شهلا محمودی در ردهٔ سنی بزرگسال در مادهٔ ۴۰۰ متر با مانع قهرمان و محمدجواد رنجکش در مادهٔ ۱۰۰ متر نایب قهرمان شد. امروزه بانوان به‌حدی در رشته‌های ورزشی، مسائل اجتماعی و امور سیاسی پیشرفت کرده‌ و دخیل هستند که معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده که طی همین هفته در قزوین حضور داشت گفت: ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی تا پایان دولت در اختیار زنان قرار می‌گیرد.

 

واحد غیرمجاز تورهای مسافرتی مهر و موم شد

خبرگزاری ایرنا از پلمپ واحد فروش غیرمجاز تورهای گردشگری داخلی و خارجی در قزوین به‌دلیل نداشتن مجوزهای قانونی خبر داد. طبیعی است زمانی‌که یک مرکز ارائهٔ خدمت در هر صنفی دارای مجوز نباشد، خود را ملزم به رعایت استانداردهای لازم نمی‌بیند، زمانی هم که استانداردها رعایت نشوند ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری به استفاده‌کنندگان از آن مرکز وارد شود.

 

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس در قزوین، در دنیای سرشار از مشکل امروز، چقدر خوب است از مرور اخبار حوادث بگذاریم و با مرور هفتگی اخبار خوب استانی که در آن ساکن هستیم، روحیهٔ خود را شاداب و امیدوار نگاه داریم و سعی کنیم گامی در این جهت برداریم که مانند کشاورز بویین‌زهرایی یا خیرین تهیهٔ جهیزیهٔ نوعروسان دلفانی، مسبب وقوع اخباری خوب در پهنهٔ سرزمین مینودر باشیم.

 

گزارش از معصومه امینی

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد