تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مرداد 1398 - 9:45
کد خبر : 59759

فعالیت ۲ هزار نفری در مجمع رهروان امر به معروف اصفهان

فعالیت ۲ هزار نفری در مجمع رهروان امر به معروف اصفهان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار جواد استکی پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جماعت و رابطین در طرح مساجد قرارگاه مهر و امید اظهار کرد: جمع شده‌ایم که واجب فراموش شده را احیا کنیم تا این موضوع در سطح جامعه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار جواد استکی پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جماعت و رابطین در طرح مساجد قرارگاه مهر و امید اظهار کرد: جمع شده‌ایم که واجب فراموش شده را احیا کنیم تا این موضوع در سطح جامعه فرهنگ‌سازی شود.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان مطرح کرد: مطالبه‌گری مهم‌ترین اصل این مجمع است و ما هم از ابتدا به دنبال احیا این مهم بوده‌ایم و در هماهنگی با دستگاه‌های مختلف این موضوع را در دستور کار قرار دادیم‌.

وی ادامه داد: مجمع در ۴ زمینه فعالیت می‌کنیم که تاکنون ۲ هزار عضو داریم و تذکر لسانی که مورد نظر مقام معظم رهبری بوده را احیا کردیم و تاتیر آن را در سطح اصفهان دیده‌ایم.

استکی مطرح کرد: قرارگاه فضای مجازی که یکی از آسیب‌های اجتماعی ماست، قرارگاه هادیان اقتصادی که باتوجه به مشکلات اقتصادی مردم ایجاد شده است، قرارگاه شبکه ناظرین و همین قرارگاه مهر و امید چهار محور فعالیتی این مجمع است.

۱۱۲ مسجد قرارگاه مهر و امید شدند

حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده اظهار کرد: یکسال هست که این مجمع برنامه‌ای را تحت عنوان قرارگاه مهر و امید برنامه‌ریزی و ایجاد کرد.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان مطرح کرد: مهر که اساسا در مسجد است و امید و امیدواری را هم مسجد به ما می‌دهد؛ مساجد کانون پیگیری مسائل مردم است و امروز ائمه جمعه ما در عین مظلومیت و توقع بالای جامعه باید کار مسجدداری را انجام دهند و انواع نهادها تحت عناوین مختلف در مسجد کارگروه ایجاد کرده‌اند ولی ما به دنبال ایجاد ساختار جدید نیستیم و در ابتدا حمایت از امام جماعت در دستور کار است.

وی عنوان کرد: بخش اول حل مسائل و مشکلات پیرامون محله و در بخش دوم مطالبه‌گری در مورد مشکلات از مجموعه فعالیت ائمه جمعه در مساجد است.

صادق‌زاده عنوان کرد: مسجد محور محله بدون طلاق، اعتیاد و … را با کمیته امداد مطرح کردیم که آن‌ها بسیار استقبال کردند و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: حمایت‌های انتظامی و بررسی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را با نیروی انتظامی صحبت کردیم و امروز می‌توانیم اعلام کنیم که با هماهنگی آن‌ها و اضافه کردند یک روحانی در کلانتری‌های سطح شهر اقدامات خوبی انجام شده است‌.

وی ادامه داد: تاکنون در این طرح ۱۱۲ مسجد را برنامه‌ریزی کردیم؛ هر مسجدی که در این طرح شرکت کرده به صورت هفتگی جلسات نهج‌البلاغه دارند و عمدتا روز شلوغ مساجد حاضر در این طرح روزی بوده است که این جلسه برگزار شده است.

صادق‌زاده در پایان اذعان کرد: اعضا این شورا هیأت امنای مسجد و رئیس این طرح امام جماعت است و به دنبال دخالت در امور مسجد نیستیم و ایجاد ساختار جدید نیستیم و به دنبال آن هستیم که با همان شورای حاضر در مساجد کار را پیش ببرند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد