تاریخ انتشار : دوشنبه 17 تیر 1398 - 7:53
کد خبر : 58817

سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در استان کردستان راه‌اندازی می‌شود‌

سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در استان کردستان راه‌اندازی می‌شود‌

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرزاد سردارزاده پیش‌از ظهر امروز در نشست خبری روسای کارگروه‌های زیرمجموعه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اصحاب رسانه استان با اعلام اینکه امید است

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرزاد سردارزاده پیش‌از ظهر امروز در نشست خبری روسای کارگروه‌های زیرمجموعه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اصحاب رسانه استان با اعلام اینکه امید است شاهد روزی باشیم که بازار و اقتصاد ما عاری از کالای قاچاق باشد، اظهار داشت: اقدامات مستمر و مؤثری در جهت مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه، ترغیب و تشویق واحدهای تولیدی به تولید کالای ایرانی با کیفیت و فروش کالای ایرانی توسط اصناف در کردستان انجام شده است.

وی افزود: در این راستای برنامه‌ریزی و تدوین گشت‌های مشترک بازدید و بازرسی از واحدهای عرضه‌کننده کالا در سطح استان لحاظ شد.

رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه ۴۴۴ مورد بازرسی از واحدهای عرضه‌کننده سیگارت در سطح استان صورت پذیرفت، گفت: در این بازرسی‌ها ۱۸۱ هزار و ۸۲۰ نخ سیگار و ۵۰ بسته ۵۰ گرمی تنباکوی قاچاق کشف شد.

وی با اعلام اینکه در این خصوص ۲۰ فقره پرونده به ارزش ریالی ۶۳۷ میلیون و ۱۴۹ هزار تشکیل شد، تصریح کرد: در ۶۰۶ مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده لوازم آرایشی و بهداشتی، ۵۷۹ قلم کالای قاچاق کشف و ۲۵ فقره پرونده به ارزش ریالی ۳۳ میلیون و ۱۲۰ هزار ریال تشکیل شد.

سردارزاده با ذکر اینکه در سه ماهه نخست امسال ۴۴۰ مورد بازرسی از واحدهای عرضه‌کننده مواد غذایی لحاظ شد، ادامه داد: در این بازرسی‌ها ۲۳۹ هزار و ۸۳ واحد کالای قاچاق کشف و برای ۱۲ فقره پرونده به ارزش ریالی دو میلیارد و ۵۱۷ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال تشکیل پرونده شد.

وی با اشاره به ۹۷ مورد بازرسی از واحدهای عرضه‌کننده لوازم خانگی و کشف ۲۹ واحد کالای قاچاق به ارزش ۶۳ میلیون و ۱۸۰ ریال نیز طی سه ماهه نخست امسال، اظهار کرد: دو جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق محصولات سلامت‌محور نیز در این راستا تشکیل شد.

آمار کشفیات قاچاق دارو در داورخانه بیمارستان‌های کردستان بالاست۳۰ دستگاه قاچاق تبدیل ارز دیجیتال در اصفهان کشف و توقیف شدکردستان| ۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در نوار مرزی بانه کشف شد

رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان ادامه داد: انجام ۵ مورد مصاحبه سمعی و بصری به‌منظور روشنگری آحاد جامعه برای پرهیز از خرید و نگهداری و یا فروش کالای قاچاق و حمایت از کالای تولید داخل، کشف ۲۲ فقره پرونده سیگارت و ضبط شده خارجی و انجام بیش از ۳۲ مورد کارشناسی کالای کشف و ضبط شده در زمینه تعیین ایرانی یا خارجی بودن آن کالاها از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی از پیگیری و راه‌اندازی سامانه جامع انبار با هدف اشراف بر موجودی کالاهای اساسی در سطح استان خبر داد و گفت: این سامانه در راستای کنترل ورود و خروج کالا به داخل انبارها و جلوگیری از عرضه و توزیع کالای قاچاق در کردستان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به اینکه بر اساس آمار و ارقام تاکنون چهار هزار و ۵۰۶ واحد انبار در سامانه جامع انبار ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۵۶ واحد رسماً تأیید شده، سه هزار و ۸۵۰ مورد در انتظار تأیید، ۲۰۳ واحد انبار رسماً فعال و درنهایت ۶۹۵ واحد که شرایط انبار را نداشتند از سامانه حذف شده‌اند.

وی در خصوص تعریف شبکه توزیع سیگارت و نظام‌مند کردن واحدهای عمده استانی و کشوری بر پایه ضوابط و مقررات سازمانی و توزیع سالم و پرهیز از خرید و فروش و نگهداری سیگارت قاچاق گفت: در این راستا توزیع سیگار از انحصار دو عامل خارج و تا این لحظه ۷۵ عامل توزریع سیگار عمده در سطح استان کردستان و چهار عامل عمده در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

سردارزاده با اعلام اینکه از مجموع ۶ کارگروه تخصصی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دو کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه و کارگروه مبارزه با قاچاق کالای دخانی فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: شرکت‌ها و برندهای جی‌تی‌آی-بی‌آی‌تی و شرکت دخانیات نیز در حوزه توزیع سیگارت استان فعالیت می‌کنند.

وی اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری ۵۷۹ فقره لوازم آرایشی و بهداشتی، ۲۳۹۸۳ فقره مواد غذایی و ۲۹ دستگاه لوازم خانگی قاچاق به ارزش ریالی سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون و ۹۸۹ هزار ریال در استان کردستان کشف شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد