تاریخ انتشار : سه شنبه 11 تیر 1398 - 4:17
کد خبر : 58415

نشست اعضای بسیج جامعه زنان زاهدان برگزار شد

نشست اعضای بسیج جامعه زنان زاهدان برگزار شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از سیستان و بلوچستان، فاطمه فاضلی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری شب گذشته، ۱۰ تیرماه در نشستی که با حضور اعضای بسیج جامعه زنان در زاهدان برگزار شد، گفت: لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه یکی از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از سیستان و بلوچستان، فاطمه فاضلی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری شب گذشته، ۱۰ تیرماه در نشستی که با حضور اعضای بسیج جامعه زنان در زاهدان برگزار شد، گفت: لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه یکی از مسائل مهم اسلامی است که در قرآن به آن تصریح شده است.

وی ادامه داد: حجاب یک واجب شرعی است که آثار اجتماعی و فردی بسیاری دارد؛ اگر این آثار مثبت حجاب به‌درستی تبیین شود، میل دختران به حجاب بیشتر خواهد شد. بدحجابی یا حجاب‌گریزی امروز نتیجه عدم معرفی صحیح حجاب است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: موضوع حجاب یک امر شخصی نیست، بلکه به‌عنوان یک پدیده اجتماعی به‌شمار می‌رود که باعث آرامش در خانواده‌ها به‌عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی و با ارزش‌ترین کانون عطوفت و عشق در جوامع بشری که نقش بنیادین در توسعه و رشد زندگی سالم و انسانی دارد، می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که زن در خانواده نقش بزرگ همسرداری و فرزندپروری را بر عهده دارد، توجه به نشاط، امنیت روانی و رضایت خاطر او بسیار حائز اهمیت بوده و اسلام نیز این مهم را مورد توجه قرار داده است.

فاضلی اظهار کرد: حجاب عاملی برای آرامش زن و دور ماندن او از عوامل اضطراب‌زا و در نهایت ایجاد رضایت وجدان اوست؛ چون حجاب از بسیاری از عوامل ناامنی که در فکر و ذهن است، جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: حجاب تأمین‌کننده وحدت روانی زن است و برای سلامت روانی او ضروری است؛ چراکه عواطف، احساسات و نفوذپذیری روانی زن نسبت به مرد قوی‌تر بوده و بیشتر تحت تأثیر عوامل محیطی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول افزود: این تأثیر و نفوذپذیری وقتی از سوی یک منبع یعنی شوهر باشد، باعث حفظ وحدت روانی زن می‌شود، اما اگر از سوی چندین منبع باشد، یعنی زمانی که در معرض دید افراد نامحرم قرار بگیرد، وحدت روانی از بین رفته و دچار اضطراب می‌شود.

وی عنوان کرد: انسان در پناه محافظ، احساس آرامش بیشتری دارد. پوشش اسلامی نیز نگهبان زن است، هر چه این پوشش کامل‌تر شود، درصد امنیت زنان بالا می‌رود؛ چرا که پوشش زنان در کاهش مفاسد اجتماعی نقش مؤثری دارد.

فاضلی به برگزاری برنامه‌های دهه کرامت با رویکرد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: در این ایام همایش‌های محوری در مرکز و شهرستان‌های تابعه استان با محوریت دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س)، دوره‌های ویژه کتابخوانی، تحلیل زندگی ائمه اطهار‌(ع) و فعالیت‌هایی توأم با نشاط نظیر پیاده‌روی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد