تاریخ انتشار : یکشنبه 2 تیر 1398 - 8:15
کد خبر : 57992

کشف ۳ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال کالای قاچاق در عملیات پلیس شازند

کشف ۳ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال کالای قاچاق در عملیات پلیس شازند

  سردار “کیومرث عزیزی” در گفت و گو با خبرنگار فارس در اراک گفت: بسیاری از خصیصه هایی که طی سالیان متمادی گذشته در ساختار تولید، سازمان توزیع و الگوهای مصرف جامعه شکل گرفته، امروزه به صورت نقاط ضعف و دریچه هایی امید دشمن در تهاجم اقتصادی در آمده اند. وی با بیان اینکه پدیده

 
سردار “کیومرث عزیزی” در گفت و گو با خبرنگار فارس در اراک گفت: بسیاری از خصیصه هایی که طی سالیان متمادی گذشته در ساختار تولید، سازمان توزیع و الگوهای مصرف جامعه شکل گرفته، امروزه به صورت نقاط ضعف و دریچه هایی امید دشمن در تهاجم اقتصادی در آمده اند.
وی با بیان اینکه پدیده قاچاق به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم در پاره ای از این زمینه ها دخالت داشته است، افزود : پوشش دادن این نقاط ضعف و از میان برداشتن آنها، بدون توجه به برنامه جامعه در پیشگیری از قاچاق کالا و مبارزه با این پدیده ممکن نبوده و نیروی انتظامی در راستای وظایف سازمانی و در تحقق این مهم، برنامه ریزی ای جامعه ای را به ویژه در سال رونق تولید تدوین و اجرایی کرده است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تداوم طرح های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و عملیات روز گذشته پلیس در شهرستان شازند در توقیف ۳ محموله کالای قاچاق تصریح کرد: در این عملیات ۱۸ دستگاه لوازم برقی خانگی شامل یخچال، ماشین ظرف شویی، ماشین لباس شویی، کولر گازی و ۵ تن و ۸۲۱ کیلوگرم پوشاک قاچاق از ۳ دستگاه خودروی کامیون کشف شد.
سردار عزیزی با بیان دستگیری و معرفی ۳ راننده خودرو به مرجع قضائی در این عملیات تصریح کرد: در ارزیابی های کارشناسی صورت گرفته، ارزش کالاهای کشف شده در حدود ۳ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با تاکید بر ضرورت اقدامات توامان فرهنگی، مبارزاتی و بهره گیری از ابزارهای اقتصادی میسر در کنترل و جایگزین کردن الگوهای غلط مصرف کالاهای خارجی در جامعه اظهار داشت: لازم است با کار فرهنگی و تبلیغی و به خدمت گرفتن انواع ابزارها و رسانه ها و با ارائه نمونه های مستند، جامعه را از خطرات استفاده از کالای خارجی آگاه ساخت و در تبیین سازگارسازی الگوی مصرف با رویه های اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی کرد.
وی تصریح کرد:‌ نیروی انتظامی نیز در برنامه ریزی جامعه خود در مبارزه با قاچاق کالا در کلیه ساعات شبانه روز از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ آماده دریافت گزارش ها و اطلاعات شهروندان در هر گونه فعالیت افراد در زمینه کالای قاچاق است.
 
 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد