تاریخ انتشار : دوشنبه 27 خرداد 1398 - 11:53
کد خبر : 57530

حل معضل قاچاق نیازمند بکارگیری کارهای پژوهشی است

حل معضل قاچاق نیازمند بکارگیری کارهای پژوهشی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، علی خداویسی ظهر امروز در نخستین همایش علمی پژوهشی اقتصاد پنهان در سنندج با بیان اینکه توسعه رابطه مستقیمی با فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی دارد، اظهار داشت: در برنامه‌ها و سیاست‌های کلان باید مقوله پژوهش و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، علی خداویسی ظهر امروز در نخستین همایش علمی پژوهشی اقتصاد پنهان در سنندج با بیان اینکه توسعه رابطه مستقیمی با فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی دارد، اظهار داشت: در برنامه‌ها و سیاست‌های کلان باید مقوله پژوهش و فرهنگ مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان رشد و توسعه همه جانبه کشور را نیازمند بکارگیری یافته‌های تحقیقاتی دانست.

وی بر تقویت سرمایه‌های اجتماعی و کارهای پژوهشی تاکید کرد و گفت: سهم بودجه فعالیت‌های فرهنگی اندک است برای رسیدن به سهم مطلوب باید تلاش‌های زیادی انجام داد.

خداویسی یادآورشد: از آنجا که قانون کشور ما برگرفته از قرآن و قانون جامع فرانسه اقتباس شده است قانون اساسی بهترین قانون جهان است.

به گفته وی، اصل ۱۲۴  قانون اساسی به کارهای تحقیقاتی و اعتلای فرهنگ و آگاه‌سازی مردم اشاره داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان افزود: این مهم بیانگر اهمیت کارهای تحقیقاتی در اداره امور کشور است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته همایش منطقه‌ای با چهار محور و ۱۹  زیرشاخه سلامت‌محور حقوقی، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کلیدخورد اظهار کرد: از استان‌های مختلف کشور مقالات با محوریت قاچاق به دبیرخانه ارسال شد.

خداویسی تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش را ۵۲ اثر ذکر کرد و افزود: از این تعداد آثار ارسالی ۲۲ اثر مورد پذیرش قرار گرفت و هشت اثر در قالب سخنرانی و ۱۴ اثر در قالب پوستر ارایه می‌شود.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از فارس، ۲۶ دستگاه عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند.
۱۶ استان کشور ایران با ۱۵ کشور کمترتوسعه یافته دارای مرز مشترک است.
استان کردستان ۲۲۷ کیلومتر با اقلیم کردستان عراق مرز مشترک دارد.

در پایان همایش، پنل تخصصی با محوریت قاچاق کالا و ارز و تبعات زیانبار و مخرب آن از سوی اساتید و دانشگاهیان ارائه شد و راهکارهای علمی و عملی برای پیشگیری از این پدیده شوم اقتصادی ارایه شد.

همچنین از فعالان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد