تاریخ انتشار : یکشنبه 26 خرداد 1398 - 9:34
کد خبر : 57406

ساماندهی مرز باشماق نیازمند اعتبارات جهشی است/لزوم ایجاد بازراچه‌ها عرضه کالا برای حمایت از تولید کنندگان

ساماندهی مرز باشماق نیازمند اعتبارات جهشی است/لزوم ایجاد بازراچه‌ها عرضه کالا برای حمایت از تولید کنندگان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، آرتیکاس اقبال ظهر امروز در سومین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سال جاری اظهار کرد: از ظرفیت واقعی مرز نتوانسته‌ایم استفاده کنیم و این

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، آرتیکاس اقبال ظهر امروز در سومین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سال جاری اظهار کرد: از ظرفیت واقعی مرز نتوانسته‌ایم استفاده کنیم و این عدم استفاده بهینه از مرز موجب بی‌انظباطی مرز شده است که اگر ساماندهی شود بسیاری از مشکلات موجود رفع خواهد شد.

سرپرست فرمانداری مریوان خواستار اختصاص اعتبارات جهشی برای ساماندهی مرز باشماق شد و گفت: ساماندهی مرز حتی می‌تواند جلو قاچاق خرد و ریز را هم بگیرد.

اقبال تصریح کرد: مشکلاتی که در گذشته در بحث قاچاق وجود داشت الان حل شده و خوشبختانه به خاطر پای کار بودن دستگاه قضا و انتظامی وضعیت کاملا مطلوبی در مرز حاکم است.

وی ادامه داد: مرز باشماق نیاز به یک مدیریت واحد دارد چون مدیریت یک دست در مرز می‌تواند بخشی از مشکلاتی که در حال حاضر باقیمانده را سامان ببخشد.

سرپرست فرمانداری مریوان به برخی از مشکلاتی که در مرز باشماق وجود دارد هم گریزی زد و افزود: شرکت نفت برای جلوگیری از قاچاق سوخت اقدام به دیب‌زنی و پایش الکترونیکی ترانزیت‌هایی می‌کند.

به گفته اقبال، دیب‌زنی به صورت الکترونیکی در ۳۰ ثانیه انجام می‌شود، اما اگر یک کامیون سوخت اضافه داشته باشد بازه زمانی ۳۰ دقیقه‌ای زمان هدر می‌رود.

وی تصریح کرد: در مرز باشماق تنها یک دستگاه ایکس‌ری برای کنترل تمام ماشین‌ها وجود دارد درحالی است که در  طرف مقابل سه دستگاه ایکس‌ری وجود دارد.

اقبال افزود: امروز در مرز نیازمند ایجاد زیرساخت به ویژه ایجاد انبار هستیم، چون تجارت و صادرات بدون انبار عملا بی‌معنی است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم از این ظرفیت مرز در این وضعیت تحریم استفاده کنیم، باید مرز و بازارچه مرزی را از هم جدا کنیم.

سرپرست فرمانداری مریوان گفت:‌ گمرک و مرز باید صرفا محل عبور باشد و دیگر عملکرد بازارچه‌ای نداشته باشد.

وی گفت: برای فروش کالا و خدمات کشاورزان و تولیدکنندگان با ارز خارجی، ایجاد بازارچه‌های مرزی در مرز باشماق نیاز است و با این کار ضمن حمایت از تولید داخلی جلوی قاچاق هم گرفته خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد