تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1398 - 21:07
کد خبر : 56845

خطر تجمل‌گرایی مسئولان/ساده‌زیستی تبیین شود

خطر تجمل‌گرایی مسئولان/ساده‌زیستی تبیین شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه دراستان و امام جمعه خرم‎آباد، شامگاه سه‌شنبه، هفتم خرداد در جلسه تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: آیه ۲۸ سوره  با این مضمون «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ

خطر تجمل‌گرایی مسئولان/ساده‌زیستی تبیین شودبه گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه دراستان و امام جمعه خرم‎آباد، شامگاه سه‌شنبه، هفتم خرداد در جلسه تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: آیه ۲۸ سوره  با این مضمون «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ إِن کُنتُنَّ تُرِدْنَ الْحَیَاهَ الدُّنْیَا وَزِینَتَهَا فَتَعَالَیْنَ أُمَتِّعْکُنَّ وَأُسَرِّحْکُنَّ سَرَاحًا جَمِیلًا» بیانگر سبک زندگی خانوادگی پیامبر(ص) است.

وی با ذکر این مطلب که پیامبر اسلام(ص) در تمام زمینه‌ها الگوی بشریت است و از اخلاق پیامبر توصیف به عظیم شده است، یکی‌از ابعاد الگو بودن پیامبر(ص) را نظام خانواده برشمرد و گفت: حال این سؤال مطرح است که اسوه بودن پیامبر اکرم(ص) از چه لحاظ است.
وی با تشریح سبک زندگی خانوادگی پیامبر اکرم(ص)، تصریح کرد: ساده‌زیستی و دوری از تجملات یکی‌از ابعاد سبک زندگی خانوادگی پیامبر اکرم(ص) است.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) ساده زیستی را یک ارزش معنوی می‌دانست، تصریح کرد: تمام رهبران دینی در نظام خانواده زندگی ساده داشتند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر این‌که رهبران دین از مظاهر دنیا به دور بوده و دلبسته به دنیا نبودند، ادامه داد: رهبران دینی ساده زیستی را به عنوان یک ارزش معرفی می‌کردند.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که در کتاب نهج‌البلاغه آمده است که پیامبراکرم(ص) روی زمین غذا می‌خورد و متواضع می‌نشست، اظهارکرد: پیامبر با دست خود کفش‌هایش را وصله می‌زد، بر الاغ نیم‌پالان سوار می‌شد و می‌فرمود: من پادشاه نیستم.
این مفسر قرآن‌کریم در خصوص شان نزول آیه ۲۸ سوره احزاب گفت: پیامبر اکرم(ص) وقتی با طایفه بنی‌قریظه درگیر شد و آنان را شکست داد غنایم آنان را گرفت که ازجمله غنایم پارچه‌های ابریشم و حریر بود.
وی با ذکر این مطلب که زنان پیامبر(ص) آن حضرت را تحت فشار قرار دادند که یا رسوالله؛ از غنایم بنی‌قریظه جامه مصری را می‌خواهم دیگری می‌گفت گلیم خیبری را برای من بیاور اما پیامبر(ص) زیربار نرفت و فرمود: این زندگی از من به‌دور است و از مدینه حرکت کرد و یک‌ماه  از زنان فاصله گرفت تا ساده‌زیستی را به آنان بیاموزد و بعد از این ماجرا بود که آیه ۲۸ سوره احزاب نازل شد.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که آیه ۲۸ سوره احزاب زنان پیامبر را مخیر کرد تا با ساده‌زیستی پیش پیامبر بمانند و اگر دنیا را می‌خواهند بروند، خاطرنشان کرد: پیام اول آیه این است که زندگی را راحت بگیرید و با زنان گفت‌گو کنید آنان را تحت فشار قرار ندهید.

خطر تجمل‌گرایی مسئولان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که پایه و اساس زندگی باید انتخاب فرد باشد، ادامه داد: یکی‌از اشتباهات نسل جوان در ازدواج این است که دختر را نمی‌پسندند بلکه او را با حواشی می‌پسندند بدین معناکه بلکه ملاک را مال و ثروت قرار می‌دهند.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که پیام دیگر آیه ۲۸ سوره احزاب این است که رهبر جامعه اسلامی باید ساده‌زیست باشد، افزود: خانواده‌های مسئولان باید ساده زندگی کنند اگر خانواده مسئولان دچار تجمل‌گرایی شوند ارزش ندارد.
این مفسر قرآن‌کریم با بیان این‌که کسی‌که در نظام اسلامی جایگاه دارد باید ساده زندگی کند، اضافه کرد: ساده‌زیستی تا حدی مهم است که پیامبر(ص) به زنانش می‌گوید اگر نمی‌خواهید ساده زندگی کنید بیایید طلاق بگیرید بدین معنا که پذیرفته نیست در نظام اسلامی خانواده مسئولان در اشرافی‌گری به سر ببرد.
وی با ذکر این مطلب که اگر کسی مسئول شد نباید برای خانواده‌اش توقع ایجاد شود، اظهارکرد: پیامبر(ص) به خاطر ساده‌زیستی زنان را تهدید کرد و به آنان فرمود باید ساده زیست باشید.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که خطر دنیاگرایی و تجمل‌گرایی خانواده‌های مسئولان را تهدید می‌کند، تصریح کرد: پیام دیگر آیه ۲۸ سوره احزاب این است که خداوند ساده‌زیستی را دوست دارد پیامبر به مسئولان می‌فرماید برای ساده‌زیستان اجر عظیم و برای کسانی‌که ساده‌زیست نیستند عذاب الیم است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که خداوند پیامبر(ص) را اسوه مؤمنان قرار داد و مؤمنان اسوه دیگران هستند، خاطرنشان کرد: ویژگی مهم زندگی خانوادگی پیامبراکرم(ص) ساده‌زیستی است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد