تاریخ انتشار : شنبه 4 خرداد 1398 - 10:26
کد خبر : 56734

وضع قاچاق کالا و ارز در سمنان نگران‌کننده نیست

وضع قاچاق کالا و ارز در سمنان نگران‌کننده نیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان بیان کرد: وضع قاچاق کالا و ارز در استان سمنان نگران‌کننده نیست و این امری طبیعی است؛ چراکه سمنان استان مرزی نیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان بیان کرد: وضع قاچاق کالا و ارز در استان سمنان نگران‌کننده نیست و این امری طبیعی است؛ چراکه سمنان استان مرزی نیست و مدخل ورودی کالا به حساب نمی‌آییم.

وی با بیان اینکه نگرانی‌ها و حجم قاچاقی که در مناطق مرزی وجود دارد، در استان سمنان نباید باشد، ادامه داد: سمنان در مسیر تردد کالاست و استانی تلقی می‌شود که مصرف‌کننده کالاهای قاچاق بوده و کشفیات حاکی از این است که در این زمینه نیز وضع استان نگران‌کننده نیست.

استاندار سمنان ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها و آمارهای ارائه‌شده، وضع سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به‌استثنای برخی موارد، روند کاهشی داشته است.

آشناگر بیان کرد: در سال ۹۷ به دلیل افزایش و تشدید تحریم‌ها، واردات کالا با مشکلاتی مواجه شد و همچنین با قاچاق معکوس در کشور مواجه بودیم که نگرانی‌هایی را برای قاچاق برخی کالاها به وجود آورد و خروج دام از کشور یکی از این موارد بود.

وی تصریح کرد: فرمانداران در سال جاری به مقوله گندم به‌عنوان یک کالای استراتژیک توجه جدی داشته باشند و نیاز است تا به‌طور حتم از طریق شبکه‌های رسمی کشور، خرید و فروش گندم صورت پذیرد.

استاندار سمنان اضافه کرد: فرمانداران با آگاهی و آمادگی کامل توجه داشته باشند تا با حضور برخی افراد که دنبال ایجاد اختلال در فضای اقتصادی کشور هستند، مشکلی به وجود نیاید.

آشناگر گفت: قاچاق سوخت نیز از دیگر نگرانی‌های کشور و در مناطق مرزی مورد توجه است و موضوعیت دارد و با توجه به امتیازاتی که توسط دولت برای خرید سوخت و صادرات سوخت به مرزنشینان اعطا شده، درآمد خوبی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: جدای از این، به دلیل تفاوت قیمت این محصول در داخل و خارج کشور، این مهم جذابیت زیادی برای سوداگران ایجاد کرده است.

استاندار سمنان ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی استان سمنان بر این امر در استان به‌صورت بسیار جدی و با دقت لازم، کنترل و توجه داشته باشند.

آشناگر با بیان اینکه گمرک نیز باید به‌صورت ویژه در استان سمنان بر این امر نظارت و کنترل داشته باشد، گفت: در خصوص توزیع گاز بر اساس آمار، بیشتر مصرف استان سمنان در بحث خودروهاست و بی‌توجهی به تأمین این سوخت نیز مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

وی تصریح کرد: نیاز است تا برای استانداردسازی و صدور پروانه برای توزیع این محصول در جایگاه‌ها در استان بررسی‌های لازم صورت پذیرد.

استاندار سمنان گفت: برای تأمین سلامت صاحبان خودروها، مردم و صاحبان مراکز توزیع، با گشت‌های مستمر و ورود دستگاه‌های نظارتی، نسبت به نظارت ویژه اقدام کنند.

آشناگر بیان کرد: متأسفانه تمام کسانی که در مقوله قاچاق کالا و ارز مشغول هستند، با رویه‌ها آشنا بوده و از مفرهای قانونی در حال استفاده هستند.

وی تصریح کرد: نیاز است تا با بررسی مجدد در خصوص صدور رأی‌ها صورت پذیرد و در صورت احراز خلاف و جرم، رأی‌های محکم‌تر و قاطع‌تری صادر شود.

استاندار سمنان بیان کرد: فرمانداران به دور از آمارها و ارقام عددی، ضمن برگزاری مستمر جلسات، برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز در شهرستان‌های استان، این مهم را جدی‌تر پیگیری کرده و برنامه‌ریزی داشته باشند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد