جوانان باید در مسئله مقاومت همانند شهید حججیها بدرخشند
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدمهرزاد صدقیانی امروز در نشست تخصصی بازخوانی کارکرد رسانه در دوران مقدس و مقاومت اظهار کرد: اصحاب رسانه در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۲۲۴ شهید، ۵۰ جانباز و ۱۲ آزاده برگ زرین دیگری را به
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدمهرزاد صدقیانی امروز در نشست تخصصی بازخوانی کارکرد رسانه در دوران مقدس و مقاومت اظهار کرد: اصحاب رسانه در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۲۲۴ شهید، ۵۰ جانباز و ۱۲ آزاده برگ زرین دیگری را به تاریخ افتخارات خود افزودند.
وی با اشاره به اینکه رسالت رسانهها در دوران دفاع مقدس همانند رسالت حضرت زینب (س) در کربلا بود افزود: نقش رسانهها در پوشش خبری به تصویر کشیدن فتوحات رزمندگان اسلام موجب شده بود که واقعیات جنگ به صورت عینی از طریق دو شبکه محدود تلوزیونی، شبکه رادیویی و چند روزنامه سراسری به درون منازل آحاد مردم راه یابد.
رییس سازمان بسیج رسانه آذربایجانغربی تصریح کرد: نقش رسانهها در بیان راهبرد دفاع مقدس و تلاش بیوقفه برای نهادینه کردن راهبردهای جنگ و تبیین ضرورت مشارکت مردم در صحنههای دفاع مقدس بسیار با ارزش بود هر چند نیروهای آن از لحاظ کسب آموزشهای تخصصی چندان حرفهای نبودند اما زینب(س) هر آنچه در توان داشت در کف اخلاص گذاشت و لنز دوربینش را با لولههای تفنگ همسنگرانش همسو کرد.
وی بیان کرد: پوشش خبری کاروانهای اعزام نیرو، کاروانهای تدارکاتی، فعالیت مراکز جذب و آموزش نیرو، لحظههای عاشقانه عروج ملکوتی رزمندگان اسلام، مراسم عارفانه دعا و نیایش و عیادت از مجروحان جنگی هر یک برگی درخشان از فعالیتهای رسانههای صوتی، تصویری و مکتوب دوران دفاع مقدس به شمار میرود.
صدقیانی تصریح کرد: گویندگی اخبار رادیو و تلویزیون در دوران دفاع مقدس چنان جذاب و گیرا بود که حس حضور در صحنههای جنگ و مشاهده جلوههای مقاومت و پایداری در برابر دشمن تا بن دندان مسلح را در هر بینند و شنونده ایجاد میکرد.
وی با اشاره به اینکه نقش مطبوعات در دوران دفاع مقدس بسیار افتخارآمیز بود، بیان کرد: نقش مطبوعات در دوران دفاع مقدس در ایجاد روحیه امید و نشاط، متبلور کردن غرور ملی، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس و خنثی کردن تدابیر تبلیغاتی و افشای ترفندهای تبلیغاتی دشمنان از طریق واکنشها به موقع افتخارآمیز بود.
تمرکز بر ساخت مستند و نگارش کتاب
رییس سازمان بسیج رسانه آذربایجانغربی تصرح کرد: رسانهها باید به طور هوشمندانه حمایت خود را از فعالان فرهنگی حوزه دفاع مقدس انجام بدهند تا برای آنها نوعی تشویق باشد، بنابراین رسانهها باید نقشی جریانساز در حوزه کتاب و مستندسازی باشند.
صدقیانی گفت: ارزیابی رسانههای بیگانه و تقابل آنها با فرهنگ دفاع مقدس حاکی از آن است که در پی ارزشزوایی یا محو معنویت و تجربههای دفاع مقدس هستند، این امر گاه با چاپ کتاب یا بعضا با روایتهای جعلی در جریان است و اگر با این جریان هدفدار، مقابله نشود ممکن است با تغییر نسل، چه بسا چهره معنوی و حتی بخشی از تاریخ دفاع مقدس آسیب ببیند یا حتی وارونه جلوه داده شود.
صورتبندی فرهنگی دفاع مقدس نیاز به تغییر دارد
وی عنوان کرد: نسل جدید که جنگ را ندیده است نیاز به ادبیاتی دارد که تعقلی باشد، بیان علمی مباحث جنگ و توصیف معنوی آن دوران ظرافتهایی را میطلبد که ممکن است کمی کار را دشوار کند چرا که باید تحلیل و نگرشی منصفانه و قضاوتی صحیح از تاریخ جنگ تحمیلی به جوانان ارائه داد تا در مسئله مقاومت همانند شهید حججیها بدرخشند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰