تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آبان 1398 - 11:56
کد خبر : 67807

افزایش ۵ درصدی طلاق در استان اردبیل

افزایش ۵ درصدی طلاق در استان اردبیل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف خدادادی ظهر امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: میزان طلاق در استان اردبیل در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ۵/۱ درصد افزایش همراه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف خدادادی ظهر امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: میزان طلاق در استان اردبیل در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ۵/۱ درصد افزایش همراه بوده و این مسئله توجه جدی به موضوعات فرهنگی و پیشگیرانه را می‌طلبد.

وی افزود: تا کنون و در ۶ ماهه نخست امسال هزار و ۵۵۳ فقره طلاق در استان اردبیل رخ داده است که امیدواریم با گسترش اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی به همت تمامی مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط گام‌های مثبتی در راستای کاهش آمار طلاق برداشته شود.

خدادادی با تاکید بر لزوم توجه به آموزش‌های قبل از ازدواج در استان اردبیل، تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری با کاهش ۹/۸ درصدی ازدواج مواجه شده‌ایم.

وی عنوان کرد: یکی از مسائل مهم توسعه مراکز مشاوره در مرکز استان و شهرستان‌ها است که در اولویت امور قرار گرفته و باید از ظرفیت مراکز مشاوره و شوراهای حل اختلاف به نحو مطلوب استفاده کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل گفت: پرونده‌های مرتبط با مسائل کیفری در استان اردبیل نیز با افزایش یک درصدی تا پایان مهرماه روبرو بوده و این در حالی است که شاهد افزایش حدود ۱۲ درصدی پرونده‌های حقوقی و مدنی هستیم، البته یکی از دلایل اصلی افزایش پرونده‌ها در حوزه‌های مدنی، حقوقی و اختلافات خانوادگی، مسائل اقتصادی است.

خدادادی تأکید کرد: الزامی کردن حضور زوجین در مراکز مشاوره پیش از ازدواج در کاهش اختلافات خانوادگی مؤثر خواهد بود و در این خصوص برنامه‌های ویژه‌ای با مشارکت نهادهای مرتبط در دستور کار قرار گرفته است و با برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه آموزشی که در استان تدوین و ابلاغ شده، امیدوار به کاهش اختلافات و نزاع‌های خانوادگی هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه خشونت به یکی از پرتعددترین جرائم استان‌های کشور تبدیل شده است، افزود: متاسفانه استان اردبیل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

خدادادی با اشاره به ثبت ۴۵ هزار و ۲۵۴ فقره پرونده جدید مربوط به خشونت در سال ۹۷، افزود: استان اردبیل در خصوص جرائم و خشونت‌های خرد و نزاع‌های جزئی نیازمند اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه بیشتری است و این در حالی است که اردبیل جزو استان‌های برتر کشور از لحاظ امنیت محسوب می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل ادامه داد: جرائم بسیار خشن و سازمان‌یافته مانند آدم‌ربایی، گروگان‌گیری، تجاوز به عنف و… در استان اردبیل عموماً وجود نداشته و گزارش نشده و یا در حد بسیار محدود بوده است.

وی با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی دقیق و جامع در حوزه مسائل اجتماعی مورد تأکید است، افزود: تقویت مهارت‌های رفتاری و ارتباطی با مشارکت آموزش و پرورش، صدا و سیما، نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها می‌تواند برطرف کننده بسیاری از آسیب‌های موجود در این بخش باشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد