تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 10:16
کد خبر : 56515

ضوابط اختصاصی خرید، فروش، حمل و نگهداری محصولات دخانی ابلاغ شد

ضوابط اختصاصی خرید، فروش، حمل و نگهداری محصولات دخانی ابلاغ شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به استناد ماده (۲) دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بر اساس پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضوابط

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به استناد ماده (۲) دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بر اساس پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضوابط اختصاصی خرید، فروش، حمل و نگهداری محصولات دخانی و کالاهای تبلیغی دخانی را در ۷ ماده، ۳۲ بند و ۵ تبصره به شرح زیرتصویب نمود و در ۱۹ فروردین‌ماه امسال به امضای رئیس‌جمهور رسید.

با هدف شفافیت زنجیره تأمین و توزیع محصولات دخانی، طبق تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضوابطی شامل ۷ ماده برای این گروه کالایی به تصویب رسید.

در این مصوبه، محصولات دخانی شامل انواع سیگار، توتون و تنباکو (محصول مزرعه یا هر نوع محصول فرآوری شده) و یا مشتقات و متفرعات آن اعم از آنکه تمام یا بخشی از آن تشکیل یا مشتق شده از توتون یا تنباکو، تعریف شده است.

بر اساس ماده ۲ این دستورالعمل، تمامی ضوابط مذکور، صرفا در خصوص خرید، فروش، حمل و نگهداری محصولات دخانی به شکل تجاری است و نسبت به خرید، فروش، حمل و نگهداری محصولات دخانی به شکل غیرتجاری اعمال نمی‌شود.

در خصوص خرید محصولات دخانی، طبق بند ۱ ماده ۳، تمامی خریداران محصولات دخانی به شکل تجاری، موظفند مجوز خرید محصولات دخانی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت، دریافت نمایند. همچنین تمامی فروشندگان محصولات دخانی به شکل تجاری، موظفند مجوز فروش محصولات دخانی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کنند. صدور مجوز فروش محصولات دخانی، منوط به رعایت ضوابط ماده (۹) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات است.

تمامی ضوابط مذکور در این تصویبنامه در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی نیز لازم‌الاجرا است و هرگونه تعلیق و یا تغییر احکام و مقررات این تصویب‌نامه توسط شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، در این مناطق ممکن نیست.

در ماده ۵ به حمل محصولات دخانی اشاره شده که طبق آن تمامی شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل موظف‌اند اطلاعات مربوط به حمل محصولات دخانی را جهت اخذ سند حمل در زیرسامانه حمل و نقل فصل دوم آیین نامه اجرایی مواد (۱) و (۳)  قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ثبت نمایند. همچنین در ماده ۶ به ضوابط نگهداری محصولات دخانی اشاره شده است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس ، این ضوابط اسفند ماه سال گذشته پس از تصویب در جلسه اعضای اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به امضای رئیس‌جمهور رسید که در ادامه آمده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد