تاریخ انتشار : جمعه 27 اردیبهشت 1398 - 6:43
کد خبر : 56067

کشف کالای قاچاق در کردستان امسال ۲۰ درصد افزایش یافت

کشف کالای قاچاق در کردستان امسال ۲۰ درصد افزایش یافت

سردار علی آزادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت میزان قاچاق لوازم یدکی خودرو یک هزار و ۲۵۰ درصد، چای ۱۹۵ درصد، سوخت ۱۷۰ درصد، لوازم خانگی ۱۰۴ درصد، لوازم صوتی و تصویری ۸۹ درصد، البسه ۳۳ درصد و گوشی تلفن همراه ۱۹ درصد افزایش یافته است.وی

سردار علی آزادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت میزان قاچاق لوازم یدکی خودرو یک هزار و ۲۵۰ درصد، چای ۱۹۵ درصد، سوخت ۱۷۰ درصد، لوازم خانگی ۱۰۴ درصد، لوازم صوتی و تصویری ۸۹ درصد، البسه ۳۳ درصد و گوشی تلفن همراه ۱۹ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در مبارزه با قاچاق کالا تمرکز پلیس بر شبکه ها و باندهای بزرگ قاچاق است، اضافه کرد: در این مدت میزان پرونده های تشکیل شده در مراجع قضایی با مووع قاچاق با ارزش بالای پنج میلیارد ریال و ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال ست.
فرمانده انتظامی کردستان افزود: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال جدید به سال رونق تولید اولویت پلیس مبارزه با قاچاق کالا است.
وی گفت: سال گذشته در مجموع یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال قاچاق کالا کشف شد که در مقایسه با سال قبل از هشت درصد افزایش برخوردار بود ضمن اینکه ۶۱ باند قاچاق نیز منهدم شد که در این بخش هم چهار درصد افزایش داشتیم.
سردار آزادی یادآور شد: ۲۰۵ پرونده بالای یک میلیارد ریال در سال ۹۷ در رابطه با قاچاق کالا تشکیل شد که در مقایسه با سال قبل از آن ۵۴ درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی کردستان تاکید کرد: در سال گذشته ۶۱۷ هزار لیتر سوخت قاچاق و هفت هزار و ۱۴۷ راس دام قاچاق هم در مناطق مختلف این استان توسط پلیس کشف شد.
استان کردستان به سبب داشتن بیش از ۲۲۷ کیلومتر مرز با کشور عراق یکی از مبادی ورود و خروج کالا و ارز به شمار می رود و سالانه به ارزش ده ها میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط می شود، کردستان دارای سه بازارچه، یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با مجوز ورود ۷۵ قلم کالا دارد.
۶۱۰۸
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد