تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 - 11:12
کد خبر : 55514

مردم فساد اداری و بی‌بندوباری در عفاف و حجاب را تحمل نمی‌کنند

مردم فساد اداری و بی‌بندوباری در عفاف و حجاب را تحمل نمی‌کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به اینکه فساد اداری و بی‌بندوباری در عفاف و حجاب مردم را آزار می‌دهد اظهار کرد: مردم مؤمن و دین‌دار هستند، اسلام را قبول

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به اینکه فساد اداری و بی‌بندوباری در عفاف و حجاب مردم را آزار می‌دهد اظهار کرد: مردم مؤمن و دین‌دار هستند، اسلام را قبول دارند اما فساد اداری و بی‌بندوباری عفاف و حجاب را تحمل نمی‌کنند.

وی به رها شدن موضوع عفاف و حجاب توسط متولیان امر پس از جنگ اشاره کرد و افزود: اکنون وضعیت عفاف و حجاب در جامعه لجام‌گسیخته شده است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه در امر عفاف و حجاب به دنبال انجام کارهای پلیسی نیستیم، گفت: به دنبال اجرای برنامه‌های زیربنایی در امر عفاف و حجاب هستیم.

فلاحتی با قدردانی از عملکرد خوب شهرداری رشت و استانداری گیلان در مسئله عفاف و حجاب در کشور، بیان کرد: امروز باید روی فرهنگ عفاف و حجاب کارکنیم ضمن اینکه اگر با فساد در اداره‌ها برخورد شود حتی مسؤولین آنجا خوشحال می‌شوند.

وی به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه راهکارهای عاقلانه و مدبرانه متولیان امر در راستای برخورد با بی‌بندوباری عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: متولیان امر باید راهکارهای مناسب را در زمینه مذکور ارائه و اجرایی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به لجام‌گسیختگی در عرصه فضای مجازی، خاطرنشان کرد: همان‌طور که فضای مجازی تهدید است، فرصت محسوب می‌شود اما عملکرد بدی در این زمینه داشتیم.

فلاحتی با اشاره به آغاز بی‌حجابی از دوره رضاخان در کشور بیان کرد: امروز هجوم رسانه‌های بیگانه در امر عفاف و حجاب افزایش پیداکرده اما می‌توانیم در این زمینه پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با بی‌بندوباری عفاف و حجاب مراحلی دارد، تصریح کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی انجام شود و اکنون در مرحله مبارزه با بی‌بندوباری در امر عفاف و حجاب هستیم.

امام‌جمعه رشت، خواستار ارائه راهکارهای مناسب مبارزه با بی‌بندوباری عفاف و حجاب توسط متولیان امر شد و گفت: مردم با اعلام راهکارهای ارائه‌شده در مورد عفاف و حجاب در شورای فرهنگ عمومی گیلان در نماز جمعه خوشحال می‌شوند.

فلاحتی با اشاره به اینکه خط سیر سیاسی افراد در مقابله با بی‌بندوباری عفاف و حجاب مهم نیست، خاطرنشان کرد: احزاب ما مسلمان هستند و تمام جریان‌ها باید در زمینه مبارزه با بی‌بندوباری عفاف و حجاب تلاش کنند.

برنامه‌های قرآنی گیلان طبق اسناد بالادستی اجرایی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این جلسه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان ماه نزول قرآن است و برنامه‌های قرآنی استان باید طبق اسناد بالادستی اجرایی شود.

فیروز فاضلی، هزینه کرد بودجه برنامه‌های قرآنی را در دو محور اعتبارات منشور قرآنی و اعتبارات دستگاه‌های اجرایی گیلان عنوان کرد و افزود: برای برنامه‌های اجرایی سه سند راهبردی مصوب شده که شامل سند آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و پژوهشی و آموزش عالی است.

وی گفت: برش استانی اسناد مذکور از طرف دبیرخانه شورای قرآنی استان و توسط اتحادیه انجمن‌های قرآنی آماده‌شده و برنامه‌های اجرایی در حال تدوین است.

آگاهی دهی به خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است
مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی در مورد علل خشونت در مدارس، اقدام‌های صورت گرفته و راهکارهای کاهش معضل اجتماعی در مراکز آموزشی اظهار کرد: در مورد خشونت به‌ویژه خشونت کلامی، افزایش دانایی می‌تواند کمک کند و باید توجه کنیم که هر کاری انجام می‌دهیم عقلانی باشد.

نادر جهان‌آرای، آسیب‌ها را ناشی از دو دلیل پدیده‌های طبیعی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: بعضی از خشونت‌های کلامی بسیار مشکل‌آفرین است و می‌تواند برای تمام عمر در فرد باقی بماند.

وی با بیان اینکه آگاهی دهی به خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است، گفت: دستگاه‌های مختلف و رسانه‌ها می‌توانند در اجرای برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک‌کار آموزش‌وپرورش باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان، مبارزه با باورهای غلط فرهنگی در پیشگیری از خشونت را مؤثر دانست و بیان کرد: یکی از روش‌های مقابله با خشونت‌های کلامی، سکوت است.

جهان‌آرای با اشاره به اینکه مقابله‌به‌مثل نکردن در بحث کلام ازجمله راهکارهای مقابله با خشونت کلامی است، افزود: تنهایی همراه با کتاب می‌تواند در کاهش خشونت کلامی افراد تأثیرگذار باشد.

امربه‌معروف مهم‌ترین راهکار مقابل با بی‌بندوباری عفاف و حجاب
فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه فرهنگ عمومی گیلان با تأکید بر ایجاد جبهه متحد و مدیریت واحد در مبارزه با بی‌بندوباری عفاف و حجاب اظهار کرد: مردم در سیل اخیر نشان دادند زمانی که در کنار هم وارد عرصه شوند مشکلات قابل برطرف شدن است.

سردار محمد عبدالله پور، امربه‌معروف و نهی از منکر را یکی از مهم‌ترین موارد مبارزه با بی‌بندوباری عفاف و حجاب عنوان کرد و افزود: قوانین خوبی در راستای اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر داریم که با کمک دستگاه‌های دیگر می‌توانیم اجرایی کنیم.

فعالیت ۲۷ دستگاه در اجرای برنامه‌های عفاف و حجاب
سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به فعالیت ۲۷ دستگاه اجرایی در اجرای برنامه‌های عفاف و حجاب اظهار کرد: اجرای برنامه‌های مبارزه با بی‌بندوباری عفاف و حجاب عزم جدی مسؤولین و عموم جامعه را می‌طلبد.

بسیاری از بی‌بندوباری عفاف و حجاب ناشی از ورود مسافران به گیلان است
حجت‌الاسلام ولی عادلی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به گردشگر پذیر بودن گیلان اظهار کرد و: انصاف را باید رعایت کنیم و بسیاری از بی‌بندوباری عفاف و حجاب ناشی از ورود مسافران از نقاط مختلف به این استان است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد