تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 - 17:21
کد خبر : 55025

افزایش ۶۹ درصدی کشفیات سرقت در فراهان/کشف تخمه آفتابگردان قاچاق در شازند

افزایش ۶۹ درصدی کشفیات سرقت در فراهان/کشف تخمه آفتابگردان قاچاق در شازند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مجموعه ای از گزارشات رسیده به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و اقدامات نیروی انتظامی طی ساعات گذشته در استان مرکزی به شرح زیر است:  افزایش ۶۹ درصدی کشفیات سرقت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مجموعه ای از گزارشات رسیده به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و اقدامات نیروی انتظامی طی ساعات گذشته در استان مرکزی به شرح زیر است: 

افزایش ۶۹ درصدی کشفیات سرقت در فراهان  

فرمانده انتظامی شهرستان فراهان از افزایش ۶۹ درصدی کشف انواع سرقت ها در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "علی اکبر عیسی آبادی" در این باره گفت : یکی از مهم‌ترین اهداف اجرایی طرح پیشگیری از سرقت ،بالا بردن احساس امنیت و آرامش در بین شهروندان است که این مهم با بهره گیری از توان اجرایی پلیس و توسعه تعاملات با دیگر اقشار اجتماعی توسط پلیس شهرستان با جدیت دنبال می شود.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان با تلاش شبانه روزی و طی عملیات های مشترک انتظامی در فروردین امسال موفق شدند تعداد ۱۷ نفر سارق را شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده، برای برخورد قانونی به مراجع قضائی معرفی کنند.

سرهنگ عیسی آبادی اظهار داشت: کشف انواع سرقت در فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد و دستگیری سارقین ۱۸۳ درصد رشد و افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود : از ابتدای فروردین سال جاری تعداد ۶۶ نفر معتاد متهاجر نیز دستگیر شدند که این تعداد نسبت مدت مشابه سال قبل ۸۹ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان فراهان با بیان اثربخشی برنامه های فرهنگی در ارتقاء نظم و امنیت ترافیکی در سطح شهرستان اضافه کرد: مجروحان تصادفات درون شهری نیز در سطح شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد کاهش یافته است .

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: طرح های پیشگیری از سرقت بصورت منظم و مستمر در طول سال در شهرستان اجرا و با مجرمان با اقتدار و قاطعیت برخورد می گردد که ضروری است شهروندان در راستای برقراری و تولید امنیت بیش از پیش پلیس را یاری کنند و هر گونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

کشف ۴۸۰ کیلوگرم تخمه آفتابگردان قاچاق در شازند  

در عملیات ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان شازند از یک دستگاه خودرو سواری،‌ مقدار ۴۸۰ گیلوگرم تخمه آفتابگردان قاچاق کشف شد.  

سرهنگ"محمد عقیل سلگی" فرمانده انتظامی شهرستان شازند در این باره گفت:‌ روز گذشته یکی از تیم های گشت انتظامی کلانتری ۱۲ شهرستان در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شدند و خودرو برای بررسی متوقف شد.

وی افزود:‌ در بازرسی انجام شده از این خودرو مقدار ۴۸۰ کیلوگرم تخمه آفتاب گردان قاچاق به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون ریال کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد:‌ راننده خودرو در این عملیات دستگیر و برای برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۳۰ میلیون ریال البسه قاچاق در طرح نظارت بر واحدهای صنفی در اراک  

در طرح نظارت بر واحدهای صنفی و در عملیات ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس استان، ۱۳۰ میلیون ریال البسه و کفش های کتانی قاچاق از یک واحد صنفی کشف شد.  

سرهنگ "محمود خلجی" معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: در تداوم طرح های نظارت بر اماکن عمومی و مبارزه با عرضه کالای قاچاق در واحدهای صنفی، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس استان از تحقیقاتی از عرضه پوشاک قاچاق در یک واحد صنفی در شهر اراک مطلع شدند.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی در معیت کارشناسان صنعت، معدن و تجارت استان از این واحد صنفیبازدید شد و ۲ هزار و ۵۰۰ ثوب البسه و تعداد کفش های کتانی قاچاق به ارزش ۱۳۰ میلیون ریال کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این خصوص پرونده ای تشکیل و متصدی واحد صنفی برای برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف نیم تن مغز بادام قاچاق در عملیات پلیس آشتیان  

در عملیات ماموران پاسگاه انتظامی مزرعه نو شهرستان آشتیان،‌ مقدار نیم تن مغز بادام قاچاق از یک دستگاه خودروی سواری کشف شد.  

سرهنگ "محمدعلی گودرزی" فرمانده انتظامی شهرستان آشتیان در این باره گفت: روز گذشته ماموران پاسگاه انتظامی مزرعه نو شهرستان در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان، به یک دستگاه خودروی سواری حامل بار مظنون شدند و خودرو برای بررسی دقیق متوقف شد.

وی افزود:‌ در بازرسی انجام شده از این خودرو مقدار ۵۰۰ کیلوگرم مغز بادام قاچاق کشف و راننده خودرو دستگیر شد.

این مقام انتظامی ارزش ریالی این بار قاچاق را در حدود ۲۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت:‌ پرونده تشکیل شده در این خصوص برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

دستگیری ۱۴۴ معتاد متهاجر و سارق در طرح پاک سازی شهرستان خمین  

در اجرای طرح های پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز شهرستان خمین، ۱۴۴ نفر سارق و معتاد متهاجر در یک ماه گذشته دستگیر و به مراجع قضائی و یا کمپ های درمانی معرفی شدند.  

سرهنگ "عزیز عزیزی" فرمانده انتظامی شهرستان خمین در این باره گفت : طرح های پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز طی فروردین ماه امسال توسط پلیس شهرستان با یک برنامه ریزی کارشناسی، به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: ‌در اجرای طرح های پلیس شهرستان خمین در فروردین ماه سال جاری که بیشتر در مناطق حاشیه اجرا شد ، ۹۷ نفر در حوزه جرایم مرتبط با مواد مخدر و ۴۷ نفر سارق دستگیر شدند که از این تعداد ۵ نفر در حین سرقت دستگیر و برای برخورد قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی کشف سرقت از سارقان دستگیر شده در فرودین ماه اضافه کرد: همچنین در اجرای این عملیات ها یک کیلو و ۶۸۹ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

سرهنگ عزیزی در خصوص حوزه فرهنگ ترافیک نیز بیان داشت: خوشبختانه در سال جاری تصادف فوتی نداشته ایم که در این راستا تعداد ۱۰۹ دستگاه وسیله نقلیه متخلف نیز توقیف و به پارکینگ انتقال و ۳ هزار و ۱۵۰ خودروی متخلف نیز اعمال قانون شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمین با اشاره به تداوم و تشدید طرح های پلیس در سال جدید از شهروندان خواست: ایمنی تجهیزات و اماکن خود را بیشتر مورد توجه قرار دهند و همچنین هنگام حضور در فروشگاه ها و نمایشگاه های عرضه محصولات، مراقبت بیشتری از وسایل همراه خود داشته باشند.

وی در پایان اظهار داشت: تلفن ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش ها و اطلاعات شهروندان در خصوص هر گونه اخبار مرتبط با حوزه نظم و امنیت می باشد و شهروندان با تماس مستمر با این سامانه تلفنی هر چه بیشتر سهم و مشارکت خود را در حوزه نظم و امنیت توسعه بخشند.

کشف ۵۵۸ میلیون ریال کالای قاچاق از ۲ دستگاه اتوبوس در شازند  

در عملیات ماموران انتظامی شهرستان شازند، ۵۵۸ میلیون ریال کالای قاچاق از ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری کشف شد.  

سرهنگ "محمد عقیل سلگی" فرمانده انتظامی شهرستان شازند در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی این شهرستان، در حین گشت زنی در یکی از محورهای اطراف این شهرستان به دو دستگاه اتوبوس مسافربری حامل کالای قاچاق مشکوک شدند.

وی افزود: در ۲ عملیات جداگانه هر دو خودرو توقیف و پس از بازرسی از خودروها ۸ دستگاه کولر گازی ،۲ دستگاه ماشین  ظرفشوئی ، یک دستگاه یخچال و یک دستگاه ماشین ظرفشویی و ۲ هزار و ۶۸۰ قوطی نوشابه انرژی زا قاچاق به ارزش ۵۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال کشف شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ۲ نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری باند سارقین حرفه ای تجهیزات و دکل های مخابراتی در عملیات پلیس محلات  

فرمانده انتظامی شهرستان محلات از دستگیری باند سارقین تجهیزات و دکل های مخابراتی در این شهرستان خبر داد.  

بهسرهنگ "جعفر شمس بیرانوند " در تشریح جزئیات این خبر گفت : با عنایت به موقع چندین فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان و نیز شهرستان های همجوار ، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت .

وی افزود : در مراحل تحقیقات مشترک مأموران پلیس آگاهی و پاسگاه انتظامی باقرآباد شهرستان و در بررسی صحنه های سرقت و استفاده از اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی ، سرانجام خودروسارقان شناسایی و تمهیدات اجرا برای دستگیری سارقان آغاز شد. .

سرهنگ بیرانوند در ادامه بیان داشت : ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه موفق به توقیف خودرو سواری سارقان و دستگیری هر ۲ سارق شدند.

وی تصریح کرد:‌ در بازرسی از این خودرو آلات و ابزار سرقت و تعدادی از اموال مسروقه از جمله ۸ عدد باطری متعلق به دکل های مخابراتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان محلات در پایان با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی های بعمل آمده به تعداد ۳ فقره سرقت تجهیزات و دکل های مخابراتی در سطح شهرستان محلات و نیز شهرستان های همجوار اعتراف کردند از عزم جدی مجموعه انتظامی شهرستان در جهت برخورد قاطع با سارقان خبر داد

وی در پایان از مردم خواست تا ضمن تقویت سیستم های حفاظتی و نصب قفل های ایمن و مستحکم ، هرگونه تردد مشکوک افراد و یا وسایل نقلیه ناشناس را به شماره تماس ۱۱۰ به عنوان پل ارتباطی پلیس و مردم اطلاع رسانی کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد