تاریخ انتشار : سه شنبه 27 فروردین 1398 - 13:58
کد خبر : 54580

نقش کلیدی زنان در رونق تولید با خرید کالای ایرانی

نقش کلیدی زنان در رونق تولید با خرید کالای ایرانی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛سال ۹۸ نامی با عنوان «رونق تولید» را به یدک می کشد،چند سال متوالی است که مقام معظم رهبری تکه های پازل رونق اقتصادی کشور و راه برون رفت تحریم ها

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛سال ۹۸ نامی با عنوان «رونق تولید» را به یدک می کشد،چند سال متوالی است که مقام معظم رهبری تکه های پازل رونق اقتصادی کشور و راه برون رفت تحریم ها و حل مشکلات اقتصادی را با نام گذاری های سالانه گوشزد می کند.از این رو هر یک از افراد جامعه، مشاغل و سمت های گوناگون نقشی بر ایفای مساله ی اقتصاد در جامعه خواهند داشت.

به جامعه که نگاه می کنیم این خانواده است که به عنوان نهاد اصلی و مصرف کننده هدف تولید کنندگان است چرا که متناسب با ذائقه، دیدگاه و خاستگاه خانواده تولید محصول می شود به بازار عرضه می گردد.

اما آنچه که در خرید کالا از اهمیت والایی برخوردار است نوع نگاه و تربیت اعضای خانواده است.

با نگاهی به وضعیت تولید کالای ایرانی و نگاه عامه جامعه به کالاهای ایرانی، این سؤال مطرح است که آیا افزایش تولید در این وضعیت اقتصادی با اقبال از سوی جامعه رو به رو خواهد شد ؟

در پاسخ باید به نگاه و نوع تربیت افراد جامعه توجه کرد چیزی که در بطن مادر و یا به طور کلی می توان گفت زنان جامعه نهادینه شده است.

نقش زنان از سویی به عنوان معلمین تربیتی فرزندان و از سویی به عنوان کسانی که خریداران اصلی بازارها هستند بر کسی پوشیده نیست.

این زنان هستند که با تربیت درست فرزندان و همراه بودن آنان برای خرید به فرزندانشان می فهمانند که از نکات مهمی که در خرید کردن باید بدان توجه کرد، ایرانی بودن کالا است.

از طرفی چون زنان بیشترین سهم را در بازار دارند بنابراین خودشان نیز می توانند با نگاه ” رونق تولید ” به خرید کالاهای ایرانی بیشتر توجه نمایند تا در این راستا گامی برداشته شود.

آنچه در این مسیر مشخص است و نمی توان نسبت به آن چشم پوشی داشت نقش زنان در پیشبرد اهداف حمایت از کالای ایرانی وبالتبع رونق تولید است . زنان به عنوان مدیران اقتصادی و فرهنگی خانواده با توجه به نقش مهم خود در پیشبرد اهداف کلان اقتصاد مقاومتی مورد هجمه فکری دشمنان نظام که درصدد تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران و در نهایت براندازی این نظام مقدس هستند قرار دارند.

نگاه ویژه به تربیت فرهنگی زنان و سمت و سو دادن آنان برای خرید کالای ایرانی حلقه ای مهم در جهت رونق تولید است. این که زنان پای در جهاد اقتصادی بگذارند و خود نیز در خانواده جهادگران اقتصادی تربیت کنند راهی بس مهم در جهت ” رونق تولید” خواهد بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد