تاریخ انتشار : شنبه 24 فروردین 1398 - 16:31
کد خبر : 54390

کالای بی‌کیفیـت نبایـد صـادر شـود

کالای بی‌کیفیـت نبایـد صـادر شـود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرگزاری شاتا، رضا رحمانی پس از بازدید از مرز پرویز خان و خسروی در استان کرمانشاه، با اشاره به رتبه صادرات ایران به عراق، حفظ این رتبه را سخت‌تر از بدست آوردنش دانست که به گفته وی، کیفیت کالاهای صادراتی مهمترین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرگزاری شاتا، رضا رحمانی پس از بازدید از مرز پرویز خان و خسروی در استان کرمانشاه، با اشاره به رتبه صادرات ایران به عراق، حفظ این رتبه را سخت‌تر از بدست آوردنش دانست که به گفته وی، کیفیت کالاهای صادراتی مهمترین نقش را در این خصوص دارند.
وی افزود: در حوزه تشکل‌های صادراتی باید اقداماتی انجام گیرد که هر کالایی به هر شکلی صادر نشود، چراکه ممکن است کالای بی‌کیفیت موقتاً صادر شود؛ اما صادرات آن ادامه‌دار نخواهد بود و بر روی اعتبار دیگر کالاهای ایرانی نیز تاثیر منفی می‌گذارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر صادرات را به عنوان راهکار رونق تولید می‌دانیم، باید پیگیری‌های لازم را برای تسهیل صادرات داشته باشیم، گفت: ظرفیت تولید در کشور در حوزه‌های مختلف همچون محصولات فولادی، پتروشیمی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی و… بسیار بیشتر از نیاز داخل است و ما می‌توانیم با صادرات، این ظرفیت‌ها را فعال کنیم.
رحمانی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مرز پرویزخان و خسروی برای صادرات گفت: این پایانه‌ها جایگاه مهمی در صادرات دارند، اما بهبود وضعیت زیرساخت‌ها، مثل انبار، سردخانه و… نیازمند اقدامی انقلابی است که در این زمینه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز باید ورود کنند.
تولید خودرو ۷۰ درصد افزایش یافت
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته تولید خودرو با وجود فشارهای اقتصادی و روانی از سوی دشمنان نظام،۷۰درصد رشد داشته است.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، رضا رحمانی روز جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: این میزان افزایش تولید خودرو در حالی رخ داد که کشور تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها قرار داشت.
وی افزود: هدف دشمن و عناصر داخلی از فشار روانی و اقتصادی بر جمهوری اسلامی این بود که چرخه تولید و اقتصاد صنایع کلان در کشور از جمله صنعت خودروسازی فلج شود که با درایت مسئولان و حمایت مردم این نیت پلید استکبار تحقق نیافت.
وزیر صمت یادآور شد: یکی از سیاست‌های این وزارتخانه کاهش واردات قطعات خودروسازی از خارج است و در حال حاضر ۱۵ استان کشور قطعات مختلف خودرو را با کیفیت مطلوب و با صرفه اقتصادی و ارزی بیشتر نسبت به قطعات خارجی تولید می‌کنند.
رحمانی تاکید کرد: برای افزایش کیفیت تولید قطعات خودروسازی و لوازم جانبی و ایجاد فضای رقابت سالم از تولیدکنندگان داخلی این حوزه در قالب نمایشگاه خواسته شده که محصولات خود را در معرض دید عموم و متقاضیان صنعت خودرو قرار دهند تا بهترین و با کیفیت‌ترین قطعات و شرکت‌های تولیدکننده انتخاب شوند.
وی گفت: ۱۴ میلیارد دلار کالای اساسی، نهاده دامی، و کالای خاص سال گذشته با ارز دولتی چهار هزار و ۲۰۰ تومان وارد کشور شد و سهم فراورده‌های گوشتی ۱۵۰ هزار تن بود.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید نظام عرضه و توزیع اقلام اساسی خانوار با رویکرد هدفمندسازی تغییر کند، اظهار داشت: باید اقلام مصرفی با تعییر در تنظیم بازار و شیوه توزیع به دست اقشار نیازمند و جامعه هدف برسد تا فشار کمتری را
متحمل شوند.
رحمانی به دیدار روسای جمهور ایران و عراق در سال گذشته ‌اشاره کرد و گفت: در جریان مراودات و رایزنی‌های دو طرف مقرر شد شهرک‌های صنعتی خاص با ‌اشراف به بازارهای فی مابین در مرزها ایجاد شود و مرزهای کنونی نیز تقویت شوند.
وی یادآور شد: سال گذشته کشور ایران رتبه نخست را در بازارهای کشور عراق داشت و میزان صادرات به این کشور ۱۲ میلیارد دلار بود و در سال جدید هدف‌گذاری‌ها برای صادرات کالا به کشور عراق روی ۲۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.
وزیر صمت با بیان اینکه بازار کشور عراق در بخش‌های مختلف‌ ‌اشباع نشده تاکید کرد: باید با فراهم‌سازی بسترهای لازم شرایط ورود گسترده‌تر به بازارهای عراق فراهم و فرصت از رقبایی چون ترکیه گرفته شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد