تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 فروردین 1398 - 5:37
کد خبر : 54279

اصلاح نظام مالیاتی در جهت رونق تولید مورد توجه قرار گیرد

اصلاح نظام مالیاتی در جهت رونق تولید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص شعار رونق تولید در سال جدید گفت: مقام معظم رهبری در سال گذشته  موضوع حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند و سال جدید را نیز به نام رونق

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص شعار رونق تولید در سال جدید گفت: مقام معظم رهبری در سال گذشته  موضوع حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند و سال جدید را نیز به نام رونق تولید نامگذاری کردند که در واقع هر دو، دو روی یک سکه هستند و درو اقع رونق تولید در بستر حمایت از کالای ایرانی رقم خواهد خورد.

فعالیت ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی در کشور

وی با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در تحقق روق تولید در کشور گفت: از سه میلیون واحد صنفی فعال در کشور حدود ۶۰۰ هزار واحد تولیدی کوچک هستند که علاوه بر اشتغال‌زایی قابل توجهی که دارند در تولید کشور نیز نقش ایفا می کنند از این رو در جهت رونق تولید داخل باید این واحدهای تولیدی کوچک نیز تقویت شوند.

حسن‌پور با بیان این که بسیج اصناف کشور در صدد رفع موانع تولید در این بخش است اذعان داشت: یکی از موانع جدی روبروی واحدهای تولیدی  بازاریابی است که بسیج اصناف در حال انجام مذاکرات و اقداماتی در این زمینه است و تاکنون به نتایج مثبت و قابل قبولی نیز دست یافته است.

لزوم اصلاح نظام مالیاتی در کشور

وی با بیان این که بسیاری از کشورهای پیشرفته به سمت ایجاد و گسترش واحدهای تولیدی کوچک حرکت کرده اند و توانسته اند قدرت اقتصادی خود را افزایش دهند اظهار داشت: بوروکراسی اداری و قوانین دست و پا گیر از دیگر موانع رونق تولید در کشور است که در این خصوص نیز باید تصمیمات و اقدامات اساسی گرفته شود. همچنین موضوع مالیات و شیوه مالیات ستانی در کشور از موانع جدی رونق تولید است که در جهت دستیابی به هدف رونق تولید در کشور باید ساماندهی شود.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور  قاچاق کالا را از دیگر موانع تولید در کشور دانست و اظهار داشت: کارگروه مبارزه با قاچاق کالا در بسیج اصناف کشور تشکیل و فعال شده است و با همکاری با سایر دستگاه های مرتبط سعی در به حداقل رساندن کالای قاچاق در سطح بازار است چرا که عدم ورود کالای قاچاق به کشور خود عاملی برای رونق تولید داخلی خواهد بود.

حسن‌پور با اشاره به اقدامات بسیج اصناف کشور برای حل مشکلات واحدهای صنفی تولیدی گفت: چندین سال است که پیگیر مشکلات واحدهای صنفی هستیم و با تشکیل کارگروه های مختلف سعی در حل مشکلات آن‌ها داریم و امسال نیز کارگروه های طلا و جواهر، پوشاک و نساجی و امثال هم باید فعال‌تر کار را دنبال کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد