تاریخ انتشار : جمعه 9 فروردین 1398 - 10:57
کد خبر : 53962

رونق تولید آبی بر آتش بحران معیشتی مردم ناشی از تحریم و برجام/ رسانه های غربی و شرقی در استقبال مردم از کالای ایرانی شکست خوردند

رونق تولید آبی بر آتش بحران معیشتی مردم ناشی از تحریم و برجام/ رسانه های غربی و شرقی در استقبال مردم از کالای ایرانی شکست خوردند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک استاد دانشگاه و مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه با اشاره به اینکه تولید به معنای استخراج، فراورده، محصول، کار، عمل و نتیجه ای است که از نظر اقتصادی دربرگیرنده خلق اشیا توسط انسان است،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک استاد دانشگاه و مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه با اشاره به اینکه تولید به معنای استخراج، فراورده، محصول، کار، عمل و نتیجه ای است که از نظر اقتصادی دربرگیرنده خلق اشیا توسط انسان است، درباره شعار سال ۹۸ به خبرنگار تیتریک، گفت: در کشور ما از سال های قبل از انقلاب نیز، حکومت شعارهای تولیدی داشت و ریشه های اقتصادی یا توسعه اقتصادی مد نظر در آن زمان تولید بوده است اما اینکه موفق بوده است یا خیر بحث جداگانه ای دارد. 

مجتبی اشرافی با اشاره به اینکه پس از انقلاب تولید به عنوان یک دغدغه مطرح شد تا ایران بتواند از نظر اقتصادی به یک جایگاه قابل قبول در منطقه، آسیا و جهان برسد، افزود: خوشبختانه طی چند سال گذشته رهبر معظم انقلاب، سیاست های کلان و خرد کشور را در زمینه اقتصادی منحصرا در حوزه تولید، رونق اقتصادی، کالای ایرانی و نامگذاری های مختلف حول این موضوع قرار داده است.   وی با تاکید بر اینکه دغدغه های رهبر معظم انقلاب همواره دغدغه کل جامعه بوده و هدف از آن رسیدن جامعه و معیشت آنها به یک وضعیت متعادل در قالب رونق قتصادی بوده است، اظهار داشت: درباره شعار سال ۹۸ این سوال مطرح می شود که آیا منطور از تولید، تولیدی است که جنبه اقتصادی دارد یا خدماتی یا فرهنگی؟    استاد دانشگاه های شیراز، تصریح کرد: تولید شامل تقسیم بندی های متعددی خواهد شد، اگرچه طی دو سال اخیر معیشت مردم با توجه به مشکلات اقتصادی و موانعی مانند کاهش ارزش پول ملی، افزایش قیمت دلار، تحریم ها، بی فایده بودن برجام و عدم دسترسی به نتایج مورد انتظار، مهم شده است، رونق تولید تقریبا موجب می شود در بخش داخلی معیشت مردم در سطحی متعادل قرار گیرد.  
وی گفت: ساختمان سازی و مسکن، استفاده از مصالح، کارگران، رونق مغازه های مرتبط، ایجاد خیابان ها و مغازه های جدید و در مجموع رونق تولید را به دنبال دارد که ابعاد معیشتی، فرهنگی و اجتماعی را شامل می شود و آنچه حائز اهمیت است این مهم خواهد بود که هیچکدام از این مسائل به رونق و تولید خارجی ندارد.    اشرافی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند برخی صحبت های ما مورد توجه قرار نمی گیرد، افزود: خوشبختانه کالای ایرانی سال گذشته بین مردم جایگاه خوبی به دست آورد زیرا مردم کالای با کیفیت داخلی را به نوع با کیفیت خارجی ترجیح دادند و صنعت کفش و پارچه و صنایع وابسته به پارچه نمونه های بارز این مهم بودند.    وی اظهار داشت: کمپین ها به استثنای تعداد محدودی که تحت تاثیر رسانه های غربی و شرقی قرار داشتند و اطمینان لازم را به کالای داخلی نداشتند، بین مردم جواب داد و نسل سوم و چهارم با تبلیغات جهت دار و مستند گونه صدا و سیما و شبکه ایران کالا که وقت خود را رایگان برای تبلیغ کالای ایرانی گذاشت به کالای ایرانی روی آوردند.     مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه در خاتمه با اشاره به اینکه رئیس صدا و سیما اعلام کرد در سال ۹۷ بیش از یک میلیون ثانیه به صورت رایگان به تبلیغ کالای ایرانی اختصاص داده شد که تاثیر بسزایی در انتخاب اجناس داخلی توسط مردم گذاشت، خاطر نشان داشت: گفتگو با صاحب کارخانه های تولیدی، تبلیغ کفش های تن تاک و البسه ورزشی و … ایرانی از جمله این موارد بود.    در بخش های دیگر این گفتگو موانع خارجی و داخلی رونق تولید در سال ۹۸ به صورت تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.       

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد