تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 فروردین 1398 - 10:18
کد خبر : 53898

توقیف کامیون حامل کالای قاچاق میلیاردی در دلیجان/ امنیت سایبری کاربران در سفرهای نوروزی

توقیف کامیون حامل کالای قاچاق میلیاردی در دلیجان/ امنیت سایبری کاربران در سفرهای نوروزی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مجموعه‌ای از گزارش‌های رسیده به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اقدامات نیروی انتظامی طی ساعات گذشته در استان مرکزی به شرح زیر است: توقیف کامیون حامل کالای قاچاق میلیاردی در"دلیجان"

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مجموعه‌ای از گزارش‌های رسیده به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اقدامات نیروی انتظامی طی ساعات گذشته در استان مرکزی به شرح زیر است:

توقیف کامیون حامل کالای قاچاق میلیاردی در"دلیجان"

در عملیات پلیس شهرستان دلیجان یک دستگاه کامیون حامل تعدادی یخچال و ماشین لباسشویی خارجی قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال توقیف شد.

سرهنگ "علی هاشمی" فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان گفت: روز گذشته مأموران انتظامی ایست و بازرسی این شهرستان در هنگام گشت زنی هدفمند در سطح محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی گفت: مأموران در روند بازرسی از خودروی مذکور، موفق به کشف ۵ عدد یخچال و ۵ عدد ماشین لباسشویی خارجی قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال شدند.

این مقام انتظامی با قدردانی از تعامل راهگشای شهروندان با پلیس در انجام موفقیت‌آمیز مأموریت‌های مختلف پلیسی افزود: به علت عدم ارائه هرگونه مدارک گمرکی از سوی راننده، متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

دستگیری ۶۵ سارق و خرده‌فروش مواد مخدر در عملیات پلیس استان مرکزی

در عملیات ۴۸ ساعت گذشته پلیس استان ۶۵ نفر به اتهام سرقت و جرائم مرتبط با حوزه مواد مخدر دستگیر و ۸۸ فقره انواع سرقت از آنان کشف شد.

سرهنگ "یوسف سپهوند" جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی دراین‌باره گفت: در تداوم طرح‌های امنیت بخش پلیس، در عملیات ۴۸ ساعت گذشته پلیس استان ۶۵ نفر به اتهام سرقت و جرائم مرتبط با مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی یادآور شد: در تحقیقات مقدماتی از دستگیرشدگان،۸۸ فقره انواع سرقت کشف‌شده است و مراحل تحقیقات تکمیلی از آنان با هماهنگی مراجع قضائی در حال پیگیری است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: کشف ۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت ، کشف ۳۹ فقره سرقت منزل و دیگر اماکن خصوصی، کشف ۲۰ فقره سرقت محتویات و لوازم خودرو ، کشف۱۳فقره سرقت کابل، کشف یک فقره سرقت احشام و… بخشی از کشفیات پلیس استان در عملیات مذکور بود که درنهایت اموال کشف‌شده از سارقان پس از هماهنگی با مراجع قضائی به مالباختگان تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به تحویل متهمان دستگیرشده پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضائی و نیز تداوم داشتن اجرای طرح‌های مختلف امنیت بخش پلیس خاطرنشان کرد: ‌تلفن ۱۱۰ در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده پاسخگویی به شهروندان عزیز و دریافت گزارش‌ها و اطلاعات آنان در حوزه نظم و امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان است.

امنیت سایبری کاربران در سفرهای نوروزی

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به تعطیلات نوروزی و همچنین حجم بالای مسافرت‌ها در این ایام در توصیه به شهروندان گفت: هم‌وطنان عزیز باید بیش‌ازپیش نسبت به هشدارهای سایبری و رعایت نکات ایمنی دقت داشته باشند تا شیرینی مسافرت و عید نوروز به کام آن‌ها تلخ نشود.

سرهنگ " احسان آنقی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: عکس‌های سلفی که ما از خودمان در تعطیلات نوروز، در فضای مجازی منتشر می‌کنیم می‌تواند نشان‌دهنده مکانی باشد که ما در آن حضور داریم و این که چه مدت‌ زمان، ما در منزل نیستم تا سارقان با خیال راحت منزل را سرقت کنند.

وی یادآور شد: با مرور برخی از پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس فتا به نکاتی جزئی برخورد می‌کنیم که در نگاه اول نمی‌تواند مشکلی برای کاربران به وجود آورد. نکاتی از قبیل ثبت موقعیت مکانی در تصاویر و کلیپ‌ها که شاید چندان مهم به نظر نرسد، اما همین نکته و ثبت موقعیت مکانی بر روی تصاویر می‌تواند گویای عدم حضور ما در منزل یا محل کار باشد و این فرصتی برای سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با رعایت برخی از نکات عمومی در هنگام مسافرت می‌توانیم امنیت خود و خانواده را افزایش دهیم، نکاتی کوچک اما مهم شامل: "عدم ورود اطلاعات مهم در کامپیوترهای عمومی، تهیه بلیط رفت‌وبرگشت از طریق سایت‌های معتبر و عدم استفاده از اینترنت‌های رایگان در طول سفر".

وی همچنین اظهار داشت: در صورت استفاده از اینترنت در مکان‌های عمومی همچون هتل‌ها سعی نمایید از اتصال به اینترنت‌های باز (بدون ورود رمز عبور و یا اتصال با رمز مشترک) خودداری نمایید و در صورت ضرورت و استفاده از اینترنت در مکان‌های عمومی دقت و حساسیت بیشتری داشته و در صورت امکان از انتشار و ورود اطلاعات مهم و خصوصی در این مکان‌ها خودداری نمایید.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان با هشدار به شهروندان درباره  خرید از فروشنده‌های دوره‌گرد و استفاده از کارت‌خوان‌های سیار افزود: در صورت مواجهه باهرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کشف مواد مخدر در شهرستان فراهان

در عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فراهان ۷۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک منزل مسکونی کشف شد.

سرهنگ "سعید فراهانی" فرماندهی انتظامی شهرستان فراهان در این باره گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری مقادیری مواد مخدر از سوی فردی در یک منزل مسکونی با خبر شدند.

وی اظهار داشت: سرانجام روز گذشته مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی در یک عملیات بهنگام، موفق به کشف ۷۰۰ گرم تریاک در بازرسی از منزل مذکور شدند.

این مقام انتظامی در پایان با تأکید بر این که پلیس همواره در اراده خود برای مقابله با تهیه و توزیع‌کنندگان مواد مخدر مصمم است افزود: متهم دستگیرشده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد