تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اسفند 1397 - 9:06
کد خبر : 53466

۵۵ باند قاچاق در کردستان متلاشی شد/کاهش ۴۰ درصدی کشف مشروبات الکلی

۵۵ باند قاچاق در کردستان متلاشی شد/کاهش ۴۰ درصدی کشف مشروبات الکلی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج،  علی خداویسی ظهر امروز در نشست خبری روسای کارگروه‌های تخصصی با اصحاب رسانه در سنندج با اشاره به اقدامات اساسی کمیسیون اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، اظهار کرد: پاکسازی محدوده ترانشیپ‌منت گمرک باشماق

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج،  علی خداویسی ظهر امروز در نشست خبری روسای کارگروه‌های تخصصی با اصحاب رسانه در سنندج با اشاره به اقدامات اساسی کمیسیون اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، اظهار کرد: پاکسازی محدوده ترانشیپ‌منت گمرک باشماق مریوان از وجود افراد متفرقه و دلالان سودجو، جلوگیری از خروج اتوبوس‌هایی که به صورت صوری اقدام به جابجایی مسافر و مبادرت به قاچاق سوخت می‌کردند و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خروج کالاهای اساسی از استان از اقدامات انجام شده این کمیسیون در سطح استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست روحانیون و ائمه جمعه و جماعت در استان، برگزاری نشست با بانوان و مشاوران امور خانواده دستگاه‌های اجرایی استان، انعقاد چهار تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های استان و … در طول سال‌جاری در کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: در قالب کارگروه مشروبات الکلی نیز در طول سال‌جاری شناسایی و کنترل مجرمین سابقه‌دار و حرفه‌ای در امر تجارت کالاهای ممنوعه و تهیه بانک اطلاعاتی جامع در این خصوص به استناد آئین‌نامه نحوه و سطح دسترسی به پایگاه محکومان قاچاق کالا و ارز، شناسایی مبادی، محل‌های دپو و محورهای مواصلاتی ورود و حمل کالاهای ممنوعه قاچاق و تهیه بانک اطلاعاتی افراد قاچاقچی مشروبات الکلی که در سنوات گذشته مبادرت به این امر نموده‌اند صورت گرفته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با اشاره به شناسایی ۱۵ هزار و ۴۴۶ موتور پمپ‌‌های حلقه چاه مجاز  و  ۱۱ هزار و ۱۱۷ حلقه غیر مجاز کشاورزی، اظهار کرد: پیگیری‌های لازم در راستای مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز با هماهنگی امور آب استان و سایر متولیان این حوزه مشخصات چا‌ه‌های آب کشاورزی استان بر مبنای پروانه بهره‌برداری بروز شده است.

خداویسی تصریح کرد: اجرای طرح تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش خودروهای سنگین با هماهنگی با دستگاه‌های متولی در این حوزه در سطح استان طی سال‌جاری انجام شده است.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با قاچاق طلا و ارز هم گریزی زد و گفت: اجرای طرح ویژه، ایجاد گشت‌های مشترک، نظارت بر تولید و عرضه فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی با رویکرد ارشادی، اخطاری و برخوردی و … از جمله اقدامات انجام گرفته در طول سال در این حوزه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال یک‌ میلیون و ۹۹۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده است، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال گذشته ۴۴۷ هزار و ۳۸۸ لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده که نسبت به امسال رشد ۳۴۵ درصدی داشته است.

به گفته وی، در ۱۱ ماهه امسال ۵۵ باند قاچاق کشف و متلاشی شده که در این راستا ۲ هزار و ۶۵۳ نفر هم دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.

خداویسی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال کشفیات مشروبات الکلی ۴۰ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است، افزود: بیش از ۶۷ میلیون و ۴۵۶ هزار نخ سیگار قاچاق در استان کشف شده که با رشد ۲۳ درصدی در مقایسه با سال گذشته مواجه است.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز کردستان افزود: در ۱۱ ماهه امسال یک‌میلیون و ۲۹۴ هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق در استان کشف شده که نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

خداویسی همچنین اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۹ هزار و ۵۴ راس احشام قاچاق در استان کشف شده که نسبت به مدت زمان مشابه ۱۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به تشکیل ۴ هزار و ۵۶۲ فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز، گفت: در زمینه تشکیل پرونده‌ها ۱۱ درصد نسبت به ۱۱ ماهه سال ۹۶ رشد دارد که در این راستا ۲ هزار و ۶۵۳ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

 دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان  خاطرنشان کرد: در بحث دستگیر افراد متخلف در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز ۷ درصد کاهش داریم.

وی در پایان گفت: در کل ۸۳۰ هزار دلار قاچاق به ارزش ریالی ۸ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریال و ۵ گرم طلای قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال در ۱۱ ماهه امسال در استان کشف و ضبط شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد