تاریخ انتشار : جمعه 24 اسفند 1397 - 12:12
کد خبر : 53203

دستگاه قضایی اجازه ندهد سردمداران فساد مانند غده‌ای سرطانی رشد کنند/مسئولین و بنگاه‌های اقتصادی استان از ظرفیت ارتباط با عراق استفاده کنند

دستگاه قضایی اجازه ندهد سردمداران فساد مانند غده‌ای سرطانی رشد کنند/مسئولین و بنگاه‌های اقتصادی استان از ظرفیت ارتباط با عراق استفاده کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: امروز روز جهاد است و هر کس باید فداکاری و ازخودگذشتگی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: امروز روز جهاد است و هر کس باید فداکاری و ازخودگذشتگی کند. جبهه‌ای در حوزه علم و کتاب، جبهه‌ای در میدان نبرد و جبهه‌ای نیز در میدان تولید، صنعت و کشاورزی برای جهاد وجود دارد.

دری نجف‌آبادی با اشاره به برگزاری اجلاسیه خبرگان رهبری در روزهای گذشته عنوان کرد: در این اجلاسیه به دو مسئله بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مسائل معیشتی مردم پرداخته و گزارشی در چارچوب بیانیه، خدمت رهبر انقلاب ارائه شد.

وی ضمن تأکید بر صحبت‌های رهبری در دیدار با اعضای خبرگان، تکیه‌بر یاد خدا و عدم برخورد احساسی با مسائل را بخشی از این بیانات عنوان کرد و افزود: احساسات باید همراه عقل باشد و درعین‌حالی که به جوانان توجه می‌شود احساسات آن‌ها نیز باید مدیریت شود زیرا این احساسات نباید به تعاملات اجتماعی آسیب برساند و در این شرایط این مهم نیاز به توجه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: برخورد با حوادث و مسائل کشور باید حکیمانه، خداپسندانه، فعال و سازنده باشد.

پیشگیری، مبارزه با فساد و نظارت مسائل پیش روی قوه قضاییه/دستگاه قضایی اجازه ندهد شبکه‌های قاچاق کالا و ارز مانند غده‌ای سرطانی رشد کنند

وی به انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه پرداخت و ضمن تشکر از زحمات آیت‌الله آملی لاریجانی و آرزوی توفیق برای آقای رئیسی اظهار کرد: موضوع پیشگیری بسیار مهم است و اگر جدی تلقی نشود آمار پرونده‌ها بالا می‌رود و دستگاه قضایی از پس این تعداد پرونده برنمی‌آید.

دری نجف‌آبادی به مسئله مبارزه با فساد پرداخت و بیان کرد: باید با کانون‌های فساد برخورد کرد و از گسترش آن‌ها جلوگیری شود نباید اجازه داد که سردمداران فساد، شبکه‌های قاچاق کالا و ارز، غارتگران و توطئه گران ضدانقلاب مانند غده‌ای سرطانی رشد کنند و به‌عنوان‌مثال ۱۸ میلیارد دلار ارز اختصاص داده شود ولی نتیجه‌ای دریافت نکنند پس باید به هر ریال و ارز کشور حساس بود.

وی مسئله نظارت در کشور را مهم دانست و گفت: دستگاه‌های قضایی و نظارتی ازجمله بازرسی کل کشور و دیوان عدلت اداری در این زمینه نقش آفرینند و می‌توانند جلوی بسیاری از تخلفات را بگیرند.

امام‌جمعه اراک ضمن تأکید بر سلامت قوه قضاییه و تقویت نظارت در داخل قوه بیان کرد: دستگاه قضایی که شمشیر برنده نظام در حوزه‌های مختلف است باید بتواند با قاطعیت و در کمال آرامش و امنیت انجام‌وظیفه کند.

وی در بخشی از صحبت‌های خود اشاره‌ای هم به سفر رئیس‌جمهور به عراق داشت و افزود: لایروبی اروند کار مهمی است که توافقاتی در این حوزه صورت گرفت و باید موردتوجه قرار گیرد و امیدواریم که وزارت خارجه عراق و جمهوری اسلامی و دو ملت از این مسئله پشتیبانی کنند. در صورت انجام این کار کشتی‌های تا ۷۰ هزار تن ظرفیت نیز می‌توانند از اروند عبور کنند.

مسئولین و بنگاه‌های اقتصادی استان از ظرفیت ارتباط با عراق استفاده کنند

دری نجف‌آبادی ضمن بیان اینکه عده‌ای هستند که می‌خواهند روابط بین دو ملت را کمرنگ کنند. تشریح کرد: مسئولین باید سفرهای بیش‌تری به عراق داشته باشند. همچنین در سطح استان نیز اتاق بازرگانی و استاندار پیگیر باشند تا دفتر رابطه با عراق ایجاد شود و با ظرفیت‌های موجود در استان در حوزه‌های مختلف به عراق سرویس دهیم.

وی افزود: این مسئله نیاز به ساماندهی دارد. می‌توانیم با عراق بسیاری از تحریم‌ها را دور بزنیم و به صادرات ۱ میلیارد دلاری به عراق بیندیشیم که این مهم نیاز به‌نوعی برخورد فعالانه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن تأکید بر اینکه در کالاهای صادراتی به کیفیت، بسته‌بندی و برند سازی توجه شود تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی تحریم‌ها را دور بزنند و از ظرفیت‌های موجود در ارتباط با عراق استفاده کنند و مسئولین استان نیز در این فرصت، روابط بین دو کشور را با جدیت دنبال و حمایت کنند. می‌توانیم در این استان باوجوداین ظرفیت‌ها برای صادرات ۲۰ میلیارد دلاری برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به دریافت نشان ذوالفقار توسط سردار سلیمانی از دستان رهبر انقلاب عنوان کرد: این اتفاق نشان از این دارد که سپاه قدس مانند ذوالفقار امیرالمؤمنین (ع) می‌درخشد.

دری نجف‌آبادی با توجه به نزدیکی سال نو خطاب به مسئولین و مردم خاطرنشان کرد: با ایثار، قناعت، صرفه‌جویی، دوری از تبذیر و همت برای عزت و پیشرفت و عدالت و خدمت به مردم تلاش کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد