تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اسفند 1397 - 6:06
کد خبر : 52862

روزهای پرحادثه در چهارمحال و بختیاری

روزهای پرحادثه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، در روزهای گذشته شهرهای چهارمحال و بختیاری شاهد حوادث و رخدادهایی از جمله تصادف، انهدام باند تهیه و توزیع موادمخدر، کشف کالای قاچاق، دستگیری سارقان، سقوط بالگرد اورژانس هوایی و … بودند که در ادامه مروری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، در روزهای گذشته شهرهای چهارمحال و بختیاری شاهد حوادث و رخدادهایی از جمله تصادف، انهدام باند تهیه و توزیع موادمخدر، کشف کالای قاچاق، دستگیری سارقان، سقوط بالگرد اورژانس هوایی و … بودند که در ادامه مروری بر این حوادث و رخدادها داریم.

سقوط بالگرد اورژانس هوایی

بالگردی که برای کمک به مادر باردار به شهرستان اردل اعزام شده بود، قبل از رسیدن به محل مأموریت در حوالی شهرستان کیار روستای خراجی سقوط کرد.

در این حادثه پنج سرنشین بالگرد جان خود را  از دست دادند که سرنشینان شامل ۳  کادر پرواز و ۲ نفر از تکنیسین‌های اورژانس بودند.

رسول طاهری ۳۱ ساله و ستار کاویانی ۳۹ ساله از تکنیسین‌های فوریت‌های پزشکی از شهدای این حادثه بودند.

همه سرنشینان که پرسنل بالگرد و اورژانس بودند فوت شدند و اجسادشان به طور کامل سوخته است و تلاش برای خروج باقیمانده اجساد توسط نیروهای امدادی ادامه دارد.

* مجید شیرانی از اعزام بالگرد جایگزین جهت انتقال مادر باردار اردلی خبر داد و گفت: باتوجه به اعلام درخواست اعزام بالگرد اوراژانس هوایی از سوی مردم برای انتقال مادر باردار ۲۷ ساله از اهالی روستای دهدلی و وقوع حادثه سقوط و جان باختن تکنیسین‌های اورژانس هوایی،  پیگیری‌ها برای انتقال این مادر باردار انجام شد.

عملیات امداد و نجات

محسن ابراهیمی گفت: طی تماس تلفنی و اعلام اینکه چوپان ۵۰ ساله بر اثر ریزش سنگ از کوه دچار آسیب شده است بلافاصله دو تکنسین فوریت‌های پزشکی با یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی اورژانس چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به اینکه مکان مصدوم داخل کوه مرزی بین شهرستان اردل و لردگان جنب سد کارون ۴ واقع شده بود لذا تکنسین‌ها جهت دسترسی به مصدوم با قایق از آب گذشتند و برای بیمار که دچار شکستگی ساق پا شده بود اقدامات درمانی و ثابت‌سازی اندام را انجام دادند.

وی اضافه کرد: تکنسین‌های فوریت های پزشکی به کمک افراد محلی بیمار را با قایق به سمت آمبولانس منتقل کردند.

* فرامرز شاهین گفت: در مناطق صعب‌العبور دهدلی شهرستان اردل یک خانم ۲۸ ساله دچار درد زایمان شده بود.

وی اضافه کرد: پس از رسیدن کارشناسان اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری و کارشناس مامایی مرکز بهداشت اردل بر بالین بیمار با توجه به اینکه درد زایمان بیمار شروع شده بود اقدامات درمانی و معاینات برای بیمار انجام داده شد و مادر باردار به بیمارستان امام رضا (ع) اردل منتقل شد.

تصادف

واژگونی سواری پژو پارس در محور بن به بارده ۵ مصدوم داشت که پس از انجام اقدامات درمانی مناسب توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس با دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل شدند.

* تصادف خودرو تیبا و پژو محور شهرکرد به شهر کیان هم ۵ مصدوم برجایی گذاشت که مصدومان حادثه پس از انجام اقدامات درمانی مناسب توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس با دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل شدند.

* انحراف پژو میدان مادر شهرکرد باعث یک مصدوم شدن یک نفر شد که توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل شد.

* تصادف پیکان و پژو در چهارراه کاشانی شهرکرد جنب ستاد فرماندهی نیروی انتظامی منجر به مصدومیت پنج نفر شد که سه تن از آن‌ها در محل درمان شدند و دو نفر دیگر نیز جهت درمان به بیمارستان کاشانی منتقل شدند.

کشف کالای قاچاق

* غلامعباس غلامزاده گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر ورود کالای قاچاق به چهارمحال و بختیاری موضوع به‌صورت جدی در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان لردگان، قرار گرفت.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی موفق شدند دو دستگاه سواری سمند حامل کالای قاچاق را متوقف کنند و در بازرسی از این خودروها موفق شدند، ۸ هزار عدد فندک، ۲ هزار و ۶۴۰ عدد لوازم و تجهیزات موبایل، ۲ هزار و ۲۰۸ عدد ادکلن و اسپری خوشبوکننده، یک هزار و ۲۰۰ عدد ژیلت و ۶۰  کیلوگرم گردو قاچاق کشف و ۲ متهم را دستگیر کنند.

* غلامعلی شکری گفت: در پی اعلام  خبری مبنی بر قاچاق کالا در محورهای مواصلاتی شهرستان بروجن، مأموران موفق به شناسایی و توقیف یک دستگاه خودروی سواری حامل بارکالای قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بروجن افزود :در بازرسd از خودروی مذکور کالای قاچاق شامل، ۱۸ هزار و۱۴۰ نخ سیگار، ۳۹۲ عدد مواد محترقه و ۱۶۰ عدد تنباکو کشف شد و پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تشکیل شد.

کشف موادمخدر

غلامعباس غلام‌زاده گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قصد یک باند مواد مخدر برای انتقال عمده تریاک و توزیع در شهر جونقان موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری، قرار گرفت.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیای افزود: با همکاری پلیس شهرستان فارسان پس از انجام تحقیقات دقیق دو دستگاه خودرو قاچاقچیان شناسایی و متوقف شدند، در بازرسی از این دو خودرو ۶۰ کیلوگرم تریاک کشف و چهار قاچاقچی دستگیر شدند.

* فضل‌الله برزویی گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر قصد یک قاچاقچی برای انتقال و توزیع مواد مخدر در یکی از محلات شهرکرد موضوع در دستور کار مأموران یگان امداد پلیس شهرکرد قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: پس از انجام تحقیقات دقیق و احراز صحت گزارش با کسب مجوز قضایی در یک عملیات غافلگیرانه این قاچاقچی دستگیر و در بازرسی از کیف دستی وی ۴ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف شد.

کشف آرد قاچاق

مسلم احمدی گفت: مأموران دایره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی شهرستان فارسان حین گشت‌زنی در سطح شهر فارسان با اخذ مجوز قضایی یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک به حمل آرد را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فارسان افزود: در بازرسی از این خودرو یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق کشف و راننده خودرو، دستگیر شد.

دستگیری سارق

فضل‌الله برزویی گفت: در پی گزارش مبنی بر سرقت خودرو، وسایل خودرو، کش‌روی، دخل‌زنی و اماکن خصوصی رسیدگی به موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری، قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: مأموران پلیس آگاهی و شهرستان‌های بروجن، کیار و بن با انجام اقدامات گسترده پلیسی و بررسی آثار و علائم به‌جامانده در صحنه‌های سرقت موفق شدند ۵ سارق را دستگیر کنند و سارقان به ۸  فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

* صادق محمدی گفت: مأموران کلانتری مرکزی شلمزار و یگان امداد حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی یک دستگاه سواری پراید و یک دستگاه وانت مزدا حامل لوازم خانگی مشکوک به سرقت را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کیار افزود: پس از بررسی دقیق مشخص شد خودرو پراید پس از سرقت از استان اصفهان جهت اوراق یا فروش به شهرستان کیار منتقل شده است، در بازرسی از وانت مزدا نیز لوازم سرقتی منزل شامل اتو، بلندگوی تلویزیون، فرش، پتوی گلبافت، سیم و فیوز برق، سماور برقی، جارو برقی و گلیم کشف شد که ارزشی معادل ۵۰۰ میلیون ریال داشتند.

* غلامعباس غلام‌زاده گفت: مأموران گشت پاسگاه انتظامی دستگرد امامزاده به یک دستگاه سواری پراید با پلاک سرقتی مشکوک و به راننده دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: راننده خودرو بی توجه به دستور مکرر ایست پلیس اقدام به فرار کرده و با یک قبظه اسلحه شکاری به طرف خودرو گشت پاسگاه شلیک کرد.
وی ادامه داد: مأموران نیز با رعایت قانون به کارگیری سلاح به مقابله با سارق مسلح پرداختند و با شلیک به لاستیک پراید آن را متوقف کردند.

غلام‌زاده خاطرنشان کرد: با توقف خودرو، سارق به طرف زمین‌های کشاورزی اطراف متواری شد که در نهایت مأموران با استفاده از شگردهای پلیسی متهم را دستگیر و یک قبظه اسلحه شکاری غیرمجاز از وی کشف کردند.

کشف چوب قاچاق

علی سپهوند گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی چوب جنگلی بلوط در انباری واقع در حومه شهر اردل موضوع در دستور کار اردل، قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان اردل افزود: مأموران پس از اخذ مجوز قضایی با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان در بازرسی از این انبار یک تن چوب قاچاق درخت جنگلی بلوط کشف و یک نفر را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: مأموران در یک عملیات دیگر نزدیک به ۲ تن چوب قاچاق درخت جنگلی بلوط کشف و دو نفر نیز در این راستا دستگیر شدند.

* سید روح‌الله موسوی گفت: مأموران کلانتری ۱۳ شهرکرد حین گشت‌زنی در حومه شهرکرد یک دستگاه کامیونت بنز خاور حامل چوب قاچاق درخت جنگلی بلوط را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: در بازرسی از این خودرو ۲ تن چوب قاچاق درخت جنگلی بلوط کشف و راننده نیز دستگیر شد.

کشف مواد محترقه

علی تابش فرد گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، مأموران پلیس شناسایی و دستگیری فروشندگان موادمحترقه را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان سامان افزود: مأموران یک باب مغازه را در شهرستان سامان شناسایی و در بازرسی از آن ۴۶۹ عدد انواع موادمحترقه کشف شد.

کشف مرغ زنده فاقد مجوز

سیروس میرزایی گفت: مأموران فرماندهی انتظامی بخش فلارد حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت بار حامل مرغ زنده مشکوک وآن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان افزود: در بازرسی از این وانت بار یک تن و ۳۷۰ کیلوگرم مرغ زنده فاقد مجوز حمل به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال کشف و راننده خودرو دستگیر شد.

کلاهبرداری

غلامعباس غلامزاده گفت: در پی وصول خبری مبنی بر وقوع کلاهبرداری گسترده توسط متصدی یکی از دفاترخدمات پیشخوان دولت در سطح شهرستان اردل مأموران پلیس آگاهی با انجام بررسی‌های دقیق متصدی این دفتر که با وعده دروغین پرداخت سود غیر متعارف ۳۰ الی ۴۰ درصد، مبالغ قابل توجهی را از مراجعان که اغلب کم سواد یا بی سواد بودند اخذ و به همراه وجوه قبوض انشعابات دریافتی از مردم به حساب شخصی خود واریز کرده و از محل متوار شده  بود را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مأموران پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی این کلاهبردار را در یکی از استان‌های هم‌جوار شناسایی و دستگیر کردند.

کشف نفت سفید قاچاق

سیروس میرزایی گفت: مأموران پاسگاه انتظامی قلعه مدرسه حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت بار حامل نفت سفید مشکوک وآن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان افزود: در بازرسی از این وانت بار یک هزار و۹۸۰ لیتر نفت سفید قاچاق کشف و راننده خودرو دستگیر شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد