تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 - 7:25
کد خبر : 52081

قاچاق دام زنده در لرستان افزایش یافت؛ تشدید اقدامات نظارتی

قاچاق دام زنده در لرستان افزایش یافت؛ تشدید اقدامات نظارتی

– اخبار استانها – احمد مجدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به قاچاق دام در استان لرستان اظهار داشت: در سال ۹۷ بیشترین کالایی که از استان لرستان به خارج از کشور قاچاق شده، قاچاق دام زنده بوده است. وی افزود: دام زنده از دامداران عشایر و روستائیان استان توسط افراد

– اخبار استانها –

احمد مجدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به قاچاق دام در استان لرستان اظهار داشت: در سال ۹۷ بیشترین کالایی که از استان لرستان به خارج از کشور قاچاق شده، قاچاق دام زنده بوده است.

وی افزود: دام زنده از دامداران عشایر و روستائیان استان توسط افراد سودجو که توسط کشورهای مخالف ایران تأمین مالی می‌شوند جمع‌آوری و به خارج از کشور منتقل می‌شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان عنوان کرد: برای مبارزه با قاچاق دام زنده مصوب شده دامپزشکی از صدور مجوز حمل  بهداشتی جهت جابه‌جایی دام به استان‌های مرزی کشور جلوگیری کند و همچنین راهداری از صدور بارنامه الکترونیکی برای محموله‌هایی که به استان‌های مرزی می‌روند خودداری کند.

تأکید دوباره پلیس: تأثیر قاچاق دام در قیمت گوشت به یک درصد هم نمی‌رسدمحموله قاچاق دام در استان اردبیل کشف و ضبط شد؛ دستگیری ۱۵ متهم‌۲ تن مرغ منجمد قاچاق در مهدی‌شهر استان سمنان کشف شد

وی با اشاره به میزان کشفیات دام در استان لرستان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳پرونده قاچاق دام با کشف هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک و سنگین تشکیل‌شده که از این تعداد ۹ پرونده طی شش‌ماهه گذشته تشکیل‌شده و ۷۸.۵درصد از این دام‌ها در حال انتقال به استان‌های مرزی و ۲۱.۵ درصد به استان‌های مرکزی بوده است.

مجدیان تصریح کرد: دام‌های کشف‌شده بر اساس قانون به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان داده می‌شود که در قالب مزایده و فروش لاشه‌های دام پرواری تعیین تکلیف می‌شود که در همین راستا تاکنون مزایده برای کلیه پرونده‌ها ۲۴ ساعته انجام و تعیین تکلیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین قاچاق دام استان لرستان از شهرستان‌های کوهدشت، پلدختر و دلفان بوده است، متأسفانه دلال‌ها و افراد سودجویی که قاچاق دام را انجام می‌دهند به عشایر مراجعه و پیشنهاد قیمتی بالاتر از قیمت بازار  می‌دهند و عشایر را ترغیب می‌کنند تا دام خود را بفروشند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد