تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 - 7:25
کد خبر : 51740

خواندن خطبه عقد بر کاغذ خارجی حرام بود!

خواندن خطبه عقد بر کاغذ خارجی حرام بود!

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ روز گذشته در مراسم اختتامیه ایران یار که در محل سالن آمفی تئاتر دبیرستان هنر های زیبای ناحیه یک با حضور امیری رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ، سرهنگ

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ روز گذشته در مراسم اختتامیه ایران یار که در محل سالن آمفی تئاتر دبیرستان هنر های زیبای ناحیه یک با حضور امیری رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ، سرهنگ نظری فرمانده ناحیه حضرت امیر (ع)، سلطانی فرمانده حوزه دانش آموزی ناحیه یک، و مدیر دبیرستان برادرانه فتحی و رستمی جانشین بسیج دانش اموزی  واحد خواهران برگزار شد .

حسین باقری مسئول بسیج کارگری استان در این مراسم گفت : رمز پیشرفت کشور های توسعه یافته در حمایت از کالای وطنی است به طور مثال  کشور ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم مرزهای خود را به  روی کالای خارجی بست و امپراطور این کشور تا زمانی که کارخانه شیشه در ژاپن ایجاد نشد اجازه نداد شیشه های مورد نیاز قصر از خارج وارد شود .

باقر  با بیان این امر که اگر امروز دنیا در برابر اقتصاد ژاپن تعظیم می کند تنها با حمایت مردم و مسولان در کنار هم صورت گرفته است ، تاکید کرد  : خواسته ما اکنون از دانش آموزان این است که مطالبه گر کالای ایرانی از خانواده ، دوستان، اقوام و مسئولین باشند تا با حمایت از محصولات ساخت وطن با این تفکر خارجی که “جنسش بهتر است ” مقابله کنیم .

درادامه پور طاهری از مدیران مس شهید باهنر  گفت:حمایت از کالای ایرانی در ایران سابقه طولانی دارد علمای ما در عصر مشروطیت بر قباله جاتی که کاغذ آن ها خارجی بود خطبه عقد نمی خواندند و حتی اجازه نمی دادند دکمه لباس آن هاخارجی باشد .

وی افزود :  کریم خان زند ظروف مسی ایرانی را بر مشابه چینی خارجی ترجیح می داد در یک اتفاقی حتی وقتی  با پیشنهاد استفاده از ظروف مشابه چینی زیباتر روبه رو شد، اقدام به شکستن ظروف چینی کرد.

پورطاهر در پایان خاطر نشان کرد : اگر همه دست به دست هم دهند و از مدیر تا کارگر و دانش اموز”جنس ایرانی ” را مطالبه کنند بی شک هم کیفیت این کالا ها بالا خواهد رفت هم راه صادارت غیرنفتی به شاهراه تبدیل خواهد شد و البته اهرم فشار دشمن نیز ار بین خواهد رفت .
شایان ذکر است در پایان این مراسم به ۱۵ نفر از دانش آموزان  برتر لوح تقدیر به همراه هدایایی از طرف مجتمع مس شهید باهنراهدا شد اهدا شد .

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد