تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اسفند 1397 - 6:08
کد خبر : 51530

رعایت حجاب در همه شهرها باید مورد توجه قرار بگیرد

رعایت حجاب در همه شهرها باید مورد توجه قرار بگیرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا، شفقنا نوشت:حجت الاسلام والمسلمین احد آزاد خواه در رابطه با ضرورت توجه به حجاب در شهرهای مذهبی اظهار کرد: اهمیت حجاب ربطی به مذهبی و غیر مذهبی بودن شهرها ندارد؛ بلکه اهمیت آن ذاتی است. حجابِ زنان مشهدی باید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا، شفقنا نوشت:حجت الاسلام والمسلمین احد آزاد خواه در رابطه با ضرورت توجه به حجاب در شهرهای مذهبی اظهار کرد: اهمیت حجاب ربطی به مذهبی و غیر مذهبی بودن شهرها ندارد؛ بلکه اهمیت آن ذاتی است. حجابِ زنان مشهدی باید رعایت شود، حجاب زنان تهرانی هم باید رعایت شود. حفظ حجاب یکی از ضرورت‌های دینی ما است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی هم برابر با اصول متعدد قانون اساسی، لازم الاجرا است. قوانینی هم که در طی این ۴۰ سال شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر مراکزی که شأن سیاستگذاری دارند، تبلیغ کردند بهترین اسناد برای رعایت حجاب است.

او تصریح کرد: چیزی که الان به صورت خلاء شاهد هستیم بحث بی توجهی به ضرورت های دینی است مثل رانت، سوء استفاده، حیف و میل بیت المال، اختلاس ها، سوء استفاده از موقعیت و بی توجهی به حجاب و… در واقع نگاه پایین به حجاب هم باعث بزهکاری‌های اجتماعی می شود. نباید شک کرد که علت اصلی بخش قابل توجهی از طلاق، بی مهری و بالا رفتن سن ازدواج عدم مراعات شرعی و قانونی حجاب است و لازم است قانون عفاف و حجاب به معنای واقعی کلمه کاملا در کشور رعایت شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس گشت ارشاد را توهینی به جایگاه حجاب و زنان جامعه دانست و ادامه داد: تا اسم عفاف و حجاب مطرح می‌شود ذهنمان سریع به سمت گشت ارشاد می‌رود که این تصور به نظر من توهین به جایگاه حجاب و زنان جامعه ایران اسلامی است.  وقتی از قانون حجاب صحبت می‌کنیم یعنی فرهنگ سازی، سیاستگذاری و تبیین فلسفه حجاب و … که وزارتخانه های مختلفی درگیر این مساله هستند و اگر وظایف خود را درست انجام دهند حتما شرایط ما بهتر از این می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از اینکه در بحث امر به معروف و نهی از منکر هم درست عمل نکردیم ،گفت: قانون ما در این حوزه هم معطل است و به شکلی عمل کردیم که نه از عملکردمان می توانیم دفاع کنیم و  نه نتایجی که به دست آوردیم قابل دفاع و مطلوب است. مراد از امر به معروف و نهی از منکر فقط عفاف و حجاب نیست؛ بلکه تمام بزهکاری های رفتاری ،اجتماعی و آسیب های مختلف را شامل می شود که در بحث سوء مدیریت ها نمونه های آن را می بینیم که مردم را به ستوه آورده است.

آزادی خواه بیان کرد: اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر که یک قانون و اصل مسلم قانون اساسی است مراعات می شد و مردم و مسوولین به تخلفات مختلف تذکر لسانی می‌دادند و بازدارندگی ایجاد می کردند این همه اختلاس و زد و بند مالی ایجاد نمی‌شد.

او در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه عفاف و حجاب هم به صورت ویژه عرض می کنم در این حوزه هم متاسفانه اهل امر و نهی نبودیم که نتیجه آن، بروز این گرفتاری ها در کشور است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد