تاریخ انتشار : یکشنبه 28 بهمن 1397 - 6:56
کد خبر : 50937

همه از ارز تخصیص‌یافته به کالاهای اساسی بهره می‌برند الا مردم

همه از ارز تخصیص‌یافته به کالاهای اساسی بهره می‌برند الا مردم

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: کمیسیون تلفیق در رابطه با قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده تصمیم خاصی نگرفته و کار خاصی نکرده است. وی افزود: پیشنهاد من در رابطه با قیمت حامل‌های انرژی در کمیسیون تلفیق این بود که به جای

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: کمیسیون تلفیق در رابطه با قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده تصمیم خاصی نگرفته و کار خاصی نکرده است.

وی افزود: پیشنهاد من در رابطه با قیمت حامل‌های انرژی در کمیسیون تلفیق این بود که به جای افزایش قیمت سوخت به ویژه به طور خاص در مورد بنزین، مصرف سوخت مدیریت و درآمدهای حاصل از آن در بودجه هزینه شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روز گذشته وزیر نفت در نشست غیرعلنی مجلس عنوان کرد: ما روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر در داخل کشور بنزین تولید می‌کنیم و این درحالی است که مصرف روزانه ما ۹۰ میلیون لیتر است و حدود ۱۵ میلیون لیتر آن روزانه قاچاق می‌شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: پیشنهاد من برای مدیریت مصرف بنزین و صرف درآمد حاصل از آن در بودجه سالانه در صحن علنی این است که اولا با مدیریت مصرف بنزین جلوی قاچاق آن گرفته شود و بنزین مازاد تولیدشده در داخل نیز در بازار آزاد منطقه به فروش برسد و درآمدهای حاصل از آن برای تأمین معیشت و رفع مشکلات مردم و به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه، بازنشستگان و… هزینه شود.

وی افزود: اگر جلوی قاچاق بنزین از کشور گرفته شود، درآمد سالیانه آن حدود ۶۴ میلیارد تومان است و این اعتبار، اعتبار قابل توجهی است و می‌تواند تأثیر قابل توجهی در بودجه داشته باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص ۱۴ میلیارد دلار به تأمین کالاهای اساسی در بودجه ۹۸ اظهار داشت: پول بیت‌المال کشور به جیب دلال‌ها می‌رود، دلالان و کسانی که سالیان سال است بر بخش‌های اقتصادی کشور مسلط شده‌اند،‌ می‌رود.

سعیدی خاطرنشان کرد: سوال من در مورد تخصیص ۱۴ میلیارد دلار به تأمین کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی، این است که امروز که گوشت قرمز و مرغ در شهرهای مختلف به صورت یارانه‌ای بین مردم توزیع می‌شود، چند درصد از مردم می‌توانند از این گوشت استفاده کنند؟ بنده به جرأت می‌گویم که بیش از ۹۰ درصد مردم و کسانی که نیازمند این گوشت یارانه‌ای هستند، نمی‌توانند آن را تهیه کنند.

وی افزود: اگر بنا بود ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص‌یافته به کالاهای اساسی تأثیری در بازار داشته باشد، امروز نباید گوشت مرغ و گوشت قرمز و نیز داروهای کمیاب تا به این حد گران می‌شد و مردم این گونه داروها را به قیمت آزاد می‌خرند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما به جای اینکه ارز دولتی را تحت عنوان ارز تخصیص‌یافته به کالاهای اساسی به دلال‌ها و قاچاقچی‌ها و کلاهبرداران بدهیم، این ارز را مستقیما به خود مردم و یا به بیمه‌ها بدهیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: امروز در بحث تخصیص ارز به کالاهای اساسی به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که همه به غیر از مردم دارند می‌خورند و پول این بخش به جیب دلال‌ها و قاچاقچی‌ها می‌رود.

وی در پایان گفت: بر اساس برآورد بانک جهانی، سالانه حدود ۱۵ میلیون تومان به هر ایرانی یارانه سوخت داده می‌شود و نکته قابل توجه اینجاست که بخش عمده‌ای از این مبلغ به جیب کسانی می‌رود که پرمصرف هستند و دیگر کسانی که در این میان سوءاستفاده می‌کنند و پیشنهاد ما این است که این مبلغ به خود مردم بازگردد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد