تاریخ انتشار : سه شنبه 18 دی 1397 - 7:49
کد خبر : 49745

اراده‌ای برای مبارزه با قاچاق پوشاک در کشور وجود ندارد

اراده‌ای برای مبارزه با قاچاق پوشاک در کشور وجود ندارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، علی مؤیدی خرم‌آبادی شب گذشته در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین تأکید کرد: در ساختار جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا به موضوع پیشگیری اشاره شده و نگاه ما همانند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، علی مؤیدی خرم‌آبادی شب گذشته در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین تأکید کرد: در ساختار جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا به موضوع پیشگیری اشاره شده و نگاه ما همانند گذشته دیگر تک‌محوری و صرفاً مقابله‌ای نیست.

به گفته این مقام مسئول، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید روش پیشگیرانه و مدبرانه را در دستور کار خود قرار دهد تا امکان قاچاق برخی کالاها مانند سوخت، آرد و دارو وجود نداشته باشد.

مؤیدی به اصلاح قانون در جهت نفع مقابله با قاچاق کالا اشاره کرد و یادآور شد: وقتی کیفیت پوشاک در کشور پایین می‌آید باید ضوابط و مقررات لازم مجدداً موردبررسی و اصلاح قرار گیرد تا اندیشه واردات کالا وجود نداشته باشد.

این مسئول تنها راه برون‌رفت از پدیده‌های اقتصادی و قاچاق کالا را اقدامات پیشگیرانه دانست و تصریح کرد: امسال با چارت جدید معاونت پیشگیری قاچاق کالا و ارز درون ستاد، اهداف پیشگیری را متمرکز پیش خواهیم برد.

مؤیدی با انتقاد از تابلوهای برند قاچاق در سطح معابر شهری، خاطرنشان کرد: این‌گونه نوشته‌ها باید جمع‌آوری شوند و نباید اجازه داد تا این‌گونه شرکت‌های خارجی به‌واسطه رانت و باندبازی به ما دهن‌کجی کنند.

وی در ادامه به کیفیت برخی محصولات داخلی نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی کالاهای قاچاق مانند پوشاک از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده و حتی در حد مقایسه با تولیدات مشابه داخل ما هم نیستند اما متأسفانه هیچ اراده‌ای برای مقابله با آن وجود ندارد.

به گفته این مقام مسئول، با راه‌اندازی سامانه اموال می‌توان تمامی انبار کالاها را تحت نظارت قرار داد و از جابه‌جایی و قاچاق هر نوع کالا نیز جلوگیری کرد.

مؤیدی به اجرای برخی قوانین نادرست که باعث قاچاق می‌شوند اشاره و تصریح کرد: ارزش‌افزوده کالایی مانند طلا باعث شد تا از سال ۹۵ با پدیده واردات آن مواجه شویم درحالی‌که با اصلاح برخی قوانین اکنون شاهد ورود طلا از مبادی رسمی به داخل کشور هستیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: با توجه به نزدیکی قزوین به شهر مرزی بانه باید راه‌های ارتباطی این استان تقویت شود و برخوردهای قاطع، قانونی و جدی‌تری نیز با کالاهای قاچاق صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه سوخت نیز، مصرف بنزین این استان نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی روبرو بوده که لازم است بررسی‌های لازم به‌منظور جلوگیری از قاچاق این کالا به سایر نقاط کشور صورت پذیرد.

مؤیدی بابیان اینکه در حال حاضر با جنگ اقتصادی و به‌مراتب شدیدتر از تحریم اقتصادی روبرو هستیم و دشمن ما را مورد هجمه‌های سیاسی و اجتماعی خود قرار داده، گفت: به‌طور حتم در آینده نزدیک با مشکلاتی در زمینه دامی و گوشت مواجه می‌شویم که از امروز با همکاری نمایندگان مجلس باید شرایط لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در این زمینه، فراهم آید.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد