تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 دی 1397 - 12:20
کد خبر : 49273

کشف جرائم در ساوه افزایش صددرصدی داشت

کشف جرائم در ساوه افزایش صددرصدی داشت

– اخبار استانها – به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، پرویز اسدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به رسالت خبرنگاران اظهار داشت: انعکاس خبر عجولانه آسیب‌های به مراتب بیش از خود حادثه را به همراه دارد، چراکه امنیت روانی جامعه را تحت شعاع خود قرار می‌دهد. وی افزود: نقش اصلی امروز

– اخبار استانها –

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، پرویز اسدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به رسالت خبرنگاران اظهار داشت: انعکاس خبر عجولانه آسیب‌های به مراتب بیش از خود حادثه را به همراه دارد، چراکه امنیت روانی جامعه را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

وی افزود: نقش اصلی امروز رسانه در مسائل سیاسی و دیگر مسائل بر کسی پوشیده نیست و با توجه به دسترسی آحاد مردم به رسانه‌ها، بیشترین تاثیر را همین رسانه‌ها دارند و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند باید هوشیاری، تیزبینی، دقت و سرعت عمل در انعکاس اخبار را داشته باشند چراکه  رسالت اصلی خبرنگار خبررسانی و روشنگری در جامعه است.

فرمانده انتظامی ساوه تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و فشار به قشر آسیب‌پذیر جامعه برآورد می‌شد که آمار جرائم سرقت بالا برود که البته درصدی از جرائم خرد به ویژه سرقت‌های خرد افزایش داشته که البته کارشناسان اجتماعی باید در این موضوع بیشتر تحقیق کنند، فقر اقتصادی در ارتکاب برخی جرائم به چه میزان تاثیر داشته است.

بیش از ۸۰۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ساوه کشف و ضبط شد

اسدی بیان کرد: مشکلات اقتصادی در وقوع جرایم بی‌تاثیر نبوده این درحالی است که در ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ شاهد افزایش ۴۳ درصدی سرقت‌های خرد در شهرستان بودیم.

وی اضافه کرد: همچنین در این ایام افزایش ۳۵درصدی کشفیات، افزایش ۷ درصدی سرقت منزل، کاهش ۲۷ درصدی، کاهش سرقت احشام، افزایش ۴درصدی سرقت خودرو، افزایش ۸۷ درصد وقوع جرائم رایانه‌ای و افزایش ۱۰۰ درصدی کشف جرائم و کشف ۸۰۴ کیلو و ۲۰۰ گرم انواع موادمخدربخشی از اقدامات نیروی اتنظامی شهرستان ساوه بوده است.

اسدی ادامه داد: در راستای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر و پشگیری از اعتیاد، در طول ۸ ماهه امسال هزار و  468نفر معتاد، ۶۷۳ نفر فروشنده خرد و عمده مواد دستگیر شدند.

وی عنوان کرد: آمار تصادفات درون شهری منجر به فوت ۲۱ مورد، برون شهری منجر به فوت ۸۶ نفر بوده که متاسفانه افزایش تصادفات منجر به فوت در سطح شهرستان را شاهد بوده‌ایم هرچند در حوزه مصدومان شاهد کاهش هستیم.

تامین امنیت داخلی از اولویت‌های نیروی انتظامی استناجا بر سر ارزش‌ها با هیچ کس تعارف نداردبزرگ ترین وظیفه نیروی انتظامی دفاع از ارزش های اسلامی است

۴۸۴۶ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در ساوه توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه تصریح کرد: ۴ هزار و ۴۸۶ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در این شهرستان متوقف شده که از این میزان ۲ هزار و ۳۶۱ مورد مربوط به موتور سیکلت بوده است.

وی افزود: عمده تخلف موتورسیکلت‌رانان نداشتن گواهینامه، عدم رعایت قوانین، عدم استفاده از کلاه ایمنی و حرکات غیرمتعارف بوده است که نیاز به یک جریان سازی فرهنکی داریم زیرا در خصوص تصادفات اعمال قانون به تنهایی پاسخگو نبوده بلکه بیشتر به فرهنگسازی نیاز داریم.

اسدی بیان کرد: بیش از ۴ هزار مورد اعمال قانون در مورد تخلفات داشته‌ایم که  نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته‌ایم، همچنین در بخش اعمال قانون در خصوص تخلفات حادثه‌ساز نیز ۳ درصد افزایش داشتیم.

فرمانده انتظامی ساوه تصریح کرد: با همکاری سایر ادارات متولی نظارتی ۲۰۷ مورد پلمب واحدهای متخلف داشتیم که عمده آنها در بحث اغذیه فروشی، قهوه‌خانه، قلیان‌سراها و آرایشگاه‌ها بوده این درحالی است که برخورد با صنوف متخلف وظیفه ذاتی اصناف و حوزه بهداشت بوده که باید در این خصوص حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی بحث مبارزه با کالای قاچاق بصورت جدی در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته به گونه‌ای که در سال ۹۷ تا به امروز ۱۰۴ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد