تاریخ انتشار : دوشنبه 3 دی 1397 - 11:13
کد خبر : 48454

“قاچاق در اقتصاد ایران” در پیشران شبکه چهار سیما

“قاچاق در اقتصاد ایران” در پیشران شبکه چهار سیما

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجله تخصصی «پیشران» ویژه فعالان اقتصادی، صاحبان کسب و کار و همه علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی تهیه و تولید می‌شود. در این برنامه که تهیه کنندگی آن را سودابه آقاجانیان برعهده دارد، به مباحث خرد و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجله تخصصی «پیشران» ویژه فعالان اقتصادی، صاحبان کسب و کار و همه علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی تهیه و تولید می‌شود.

در این برنامه که تهیه کنندگی آن را سودابه آقاجانیان برعهده دارد، به مباحث خرد و کلان اقتصادی، چالش‌های پیش روی فعالان این حوزه در شرایط فعلی کسب و کار با نگاه حمایت از کالای ایرانی و تولید کنندگان و صادر کنندگان موفق، پرداخته می‌شود مباحثی که با حضور مسئولین، کارشناسان و اساتید، ناظر بر طرح راهکار‌های عملیاتی نیز خواهد بود.

برنامه پیشران محصول گروه دانش شبکه ۴ سیماست و به صورت هفتگی سه شنبه شب ها، حوالی ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

یکی از مصادیق بارز اقتصاد پنهان در ایران، وجود فعالیت‌های مبتنی بر قاچاق است که عمدتاً به‌علل گوناگونی همچون وجود یارانه‌های سوخت و دیگر کالا‌های اساسی در داخل کشور از یک‌سو و اختلاف قیمت کالا‌های وارداتی و صادراتی از سوی دیگر به‌وجود آمده است که باعث می‌شود عده‌ای به‌منظور کسب سود به‌علت تفاوت قیمتی ایجاد شده میان کشور ما و کشور‌های همسایه اقدام به جابجایی اجناس و فروش آن‌ها در کشور دیگری نمایند.

پیشران بر آن است تا با محوریت مباحث زیر برنامه‌ای در خصوص بحث قاچاق را به روی آنتن ببرد:

• گلوگاه‌های شکل گیری قاچاق

• راهکار‌های مقابله مبتنی بر تجارب سایر کشور‌ها

• تکنولوژی‌های شناسایی قاچاق در گمرک، درصد موفقیت پروژه ایکس ری. نقش سامانه‌ها در شفافیت و سلامت اقتصادی

مهمانان این هفته پیشران دکتر علی رهبری، سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور و داود گودرزی، دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی خواهند بود.

پیشران در بخش گزارش داخلی به مصاحبه با نمایندگان مجلس در خصوص مبارزه با قاچاق پرداخته است.

برنامه “پیشران” که به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان حوالی ساعت ۲۱ سه شنبه‌ها به طور زنده پخش می‌شود با حضور مسئولین، اساتید و کارشناسان اقتصادی، به بررسی مسائل حوزه اقتصاد، کسب و کار، کارآفرینی و چالش‌های مرتبط به آن‌ها می‌پردازد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد